2024-12-20, 11:33
Medlem
R170s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortician
I vilka grupper på Reddit hittar man den?
https://www.reddit.com/r/hiphopheads...ot_and_killed/
Citera
2024-12-20, 11:33
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Har du mördat förr och vet hur man ska göra det bättre?

Det är inte Counter Strike. Han skjuter en flyende person och riskerar att få sitta inne resten av livet för det. Från det att han börjar skjuta till att offret är död går det inte ens 15 sekunder. Det här är givet omständigheterna en väldigt effektiv skytt.

En "väldigt effektiv skytt", när ett oförberett och obeväpnat offer fortfarande springer obehindrat efter fyra skott?
OCH som vispar iväg fem skott från en meters håll på en människa som ligger stilla på marken?
Citera
2024-12-20, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerserkU21
En bra väst har överlappning i sidorna vilket faktiskt gör västen dubbelt så stark just där.
Har man traumaplåtar blir den såklart starkast på de ytorna.

Sen beror det på kaliber , de flesta moderna västar stoppar de vanligaste kalibrarna för enhandsvapen och finare kalibrar från gevär.

Har man traumaplåtar stoppar dessa öcen vissa större kaiibrar.

Försvarets gamla 9mm 39b är dock en lurig jävel till kula , den kan penetrera en hel del som inte vanliga 9r kan.
Det är en vanlig kaliber bland tex sportskyttar , men tror den är rätt ovanlig bland buset.

Väldigt få mjukvästar har någon vidare överlappning, och det är ännu ovanligare med sidoplattor, någonting som kostade jänkarna mycket i Irak och Afghanistan. Det blir satans så tungt och otympligt. Dessutom är det rejält ovanligt med att buset i Sverige har plattor överhuvudtaget. Utan plattor går 5.45/5.56 rakt igenom en väst, och du hittar inte mycket mer finkalibrigt än så för gevär i bruk.

39B är en av dom absolut vanligaste patronerna vid kriminella skjutningar, ovanligt att ett magg som tagits av polisen inte innehåller iaf en eller två. Det försvann otroliga mängder från försvaret/hemvärnet/mobförråd under 80 och 90talet.
Citera
2024-12-20, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
En "väldigt effektiv skytt", när ett oförberett och obeväpnat offer fortfarande springer obehindrat efter fyra skott?
OCH som vispar iväg fem skott från en meters håll på en människa som ligger stilla på marken?

Med pistolen i en hand ska tilläggas. Känns mer som skytten tog det hela lugnt som ett tv-spel. Ett beteende som förövrigt ofta förekommer i onlinespel. Jag tippar att det är ett sätt att förnedra BO och motsåndarsidan.
Citera
2024-12-20, 11:38
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag är så glad att jag inte tittade på den. Blir bara skakig av din kommentar.

Här e den

https://theync.com/swedish-rapper-go...ing-garage.htm
Citera
2024-12-20, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Länken fungerar inte vad är det? Äre samma video som innan
Nej, det var hot om hämnd, skumt att det är borta..
Citera
2024-12-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Ifall det visar sig att det var en vit svensk som sköt rapparen, så var ju stödgalan mot rasism helt rätt.
Skyttens handled såg väldigt ljus ut.

Hur menar du knappast så att skytten hade rasistiskt motiv. Skytten lär snarare vara en ”Hobbyblatte” som ser upp till babbarna.
Citera
2024-12-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Långt ifrån alla i denna sfär har gott om pengar och brudar som springer efter det, det handlar om en liten klick. Men de visar sig gärna upp sig med lånade bilar och prylar för att det ska se ut som de är täta. Alltså ännu mindre lockande livsstil när man inser vilket fejk det hela är.

Precis.

Det är knarkare som skrapar ihop pengar till en märkeströja och känner sig flashiga. Ofta finansierar soc deras lägenhet, eller så bor de fortfarande hemma hos föräldrarna. De åker in och ut på anstalter för diverse skitbrott. De får inte äga någonting för kronofogdeskulderna är skyhöga.

Jag förstår inte aggressionerna mot dessa individer. Det är fråga om marginaliserade personer som lever riktiga skitliv. Det är egentligen synd om dem. Att ha ett så stort brinnande förakt för dem är ungefär som att hata missbrukare. De syns och tar plats, men i slutändan är det bara missanpassade individer som främst skadar sig själva.
Citera
2024-12-20, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs

Måltavlan är avliden och gärningspersonen är inte gripen än så länge, och troligen några hundratusen kronor rikare. Vet inte vad du tror, men yrkesmördare i Sverige är inte några specialtränade militärer. Det är sociopater från "orten" som vill tjäna snabba cash. Givet omständigheterna är han effektiv, han fick jobbet gjort och lär komma undan med det också.
Citera
2024-12-20, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerserkU21
Jag menade professionell som soldat eller polis , ja inte svensk polis då såklart som pepprar ner downs syndrom mongoloider med leksaksvapen
😅

Men jag har.tittat på filmen flera gånger även i slowmotion och inser att han har några riktiga proffs egenskaper , dels skjuter han dessa skort med en hand , kanske för att han håller kameran med den andra , annars hade tvåhandsfattning varit optimalt.

Han håller dessutom pistolen något vinklad , det är optimalt för snabbt skytte då det är kroppens normala ergonomi.

Folk som håller på med professionell vapenhanterring känner nog igen vad jag menar.

Ungefär minst hälften av skotten ser om man kollar siktbilden ut att träffa , varav minst 3 ser utsatt ta högt i överkroppen , det sista ser dock ut att missa eller träffa/touche ryggen.

Jag tror faktiskt inte att han använder en gopro , dom brukar sitta på huvudet eller centrat på bröstet och i filmen verkar det vara för högt och nära högrq axeln för bröstmontage och något lågt för huvudmontage.
Förmodligen håller han handen med telefonen upp mot bröstet.
Vilket är en vanlig placering av dem lediga handen vid enhandsskytte i en taktiskt skytte.

Så med detta måste jag säga att personen håller stabila skott som fan undrar omständigheterna, han har dessutom en gnutta framförhållning på rörligt mål något i sidled.

Så jag definitivt ingen nybörjare och i sina kretsar antagligen känd för att veta vad han sysslar med.

I stand corrected 😊
Mycket bra analys. Du gick från kalla han amatör till detta. De bra! Exakt så jag analysera också. Är väldigt fundersam på gopron men din teori om att ma håller så vid enhandskytte stämne rbra varför de blev den vinkeln.
Citera
2024-12-20, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Han sköt 5 skott utan att träffa. Det var bara när han fick sikta en evighet som han träffade.
Nej. Han träffade gaaaranterat några av de första fem skottet. Gaboro springer inte full fart du ser han e träffad på springsättet.
Citera
2024-12-20, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Vad menar du med rätt ljushyad? Uppenbarligen en arab med tanke på hur han pratade.
Okej, nä såg bara handen såg ljus ut men .
Dom vet att det var Garbo nån rappare, är han arab då?
Senast redigerad av troligengud 2024-12-20 kl. 11:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in