Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-20, 10:52
Medlem
meas19s avatar
Tillhörde foxtrot som håller till i Navestad. Tyvärr är dom skadeskjutna många borta minst 4 döda o 3st inlåsta en häktad. Så någon utifrån måste nog hämnas om det kommer något.

Citat:
Ursprungligen postat av SavedbyChrist
Vet nån ens varför han blev mördard?
Citera
2024-12-20, 10:55
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Troligtvis äre någon väldigt nära dig som ringer ut dig och du känner dig trygg med det personen. Det är inte direkt någon random som ringt ut honom. Man ser att han är helt avslappnad och köpt en dricka som han lagt på taket och inväntar den som ringt honom för att komms

Ser snarare ut att komma från gymet för att köra hem. Någon har väntat/haft span på.
Citera
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Troligtvis äre någon väldigt nära dig som ringer ut dig och du känner dig trygg med det personen. Det är inte direkt någon random som ringt ut honom. Man ser att han är helt avslappnad och köpt en dricka som han lagt på taket och inväntar den som ringt honom för att komms
Han har gymbyxor på sig ser det ut som. Är inte insatt i händelsen men kanske att han varit på gym och sen ska ta bilen hem. Mördaren behövde alltså bara vänta på att hans benpass var avklarat sen klippa.
Citera
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag har ingen aning. Jag kommer inte titta på videon. Men som jag förstår det så är det skytten som säger så efter att BO ber och bönar om sitt liv.

Asså jag mår illa. Och jag har inte ens sett videon. Det här måste få ett slut. Vilket jävla monster GM är.

Ser du inte filmen ska du väll inte uttala dig om vad den visar?

Nej det är endast BO som talar i filmen, inte skytten!
Citera
2024-12-20, 10:56
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Ush va äckligt, det verkar vara en rätt ljushyad som vart skjuten iaf?
Vad menar du med rätt ljushyad? Uppenbarligen en arab med tanke på hur han pratade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyGammmmal
Ser du inte filmen ska du väll inte uttala dig om vad den visar?

Nej det är endast BO som talar i filmen, inte skytten!

Vart är filmen? Länka
Citera
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Denna mamma har ju missat att uppfostra sin avkomma
Man ska inte hålla på med droger !

Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Fyfan hellre dö hursomhelst bara man slipper den sista paniken han upplevde

Och ska man avrätta någon kan man väl lära sig sikta och skippa filmandet, paniktortyr är fan värre än mordet

Sen var väl inte bo en ängel.gissar jag men sjukt med detta parallella rättssystem

Samma video länkar bara
https://gofile.io/d/rEhxjK
Riktigt smutt med film! Kul att de uppdaterar sig så man får se verket ur skyttens perspektiv. Man fattar ju dock varför många skjutningar misslyckas. Den här idioten börjar ju skjuta alldeles för långt ifrån och är en alldeles för dålig skytt för att träffa från det avståndet. Att han sen träffar när offret springer iväg är rent jävla flax. Han kunde lika gärna ha sumpat det.
Citera
2024-12-20, 10:58
Citat:
Ursprungligen postat av IQrumstemp
Klippet har tagit fart på reddit och utrikes med. Intressant hur UK är helt chockade också, aldrig sett något liknande

Sverige nr 1!

Vilken/vilka subreddits ligger dessa under?
Citera
2024-12-20, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akamull
Är det en silverfärgad volvo mördaren använde?

https://gofile.io/d/wNVvbQ

Ja, här har du bild på bilen en V60 silver runt 15-16 förmodligen.
https://gofile.io/d/dAQfCM
Citera
2024-12-20, 11:02
Medlem
Citat:

Det har nämnts tidigare i tråden att BO tränade på Nordic Club, som ligger nära garaget där det hände. GM kliver dessutom ur sin bil när BO verkar vara på väg in i sin egen, vilket gör att det känns rätt tydligt att han hade koll på BO:s rörelser. BO hade träningskläder på sig också, så det verkar som att han precis varit och tränat.

Antingen har GM kartlagt hans rutiner under en tid, eller så har han fått information från någon i BO:s närhet. Jag skulle nog gissa på att han blivit övervakad – Norrköping är ju inte direkt någon storstad, och det är nog rätt lätt att hålla koll på någons rörelser där utan att väcka misstankar.
Citera
2024-12-20, 11:03
Medlem
Vet inte om det pratas om tidigare.

Men är det inte lite dumt att vara uppkopplad till Wifi och utföra något sånt?
Ser ut som i slutet av filmen att han är uppkopplad till wifi.

Movistar telefonabbonnemang av något slag?
Citera
2024-12-20, 11:03
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Enligt initiala avlägsna källor, kan skytten ha varit en avlägsen släkting till Jackie Arklöv. Också en fd. legosoldat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in