• 2
  • 3
2024-12-18, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Vilken eller vilka myndigheter var det du vände dig till?
Ingen alls innan leverantören gjorde det
sedan kronofogden så det inte blev någon betalningsanmärkning
och sedan till tingsrätten då leverantören förde ärendet dit.
Jag vann nästan helt p g a vad MOTPARTENS vittne sa en chef hos dem. Hörde själv direkt i vittnets monolog, där nästan allt inte hade med saken att göra, men sa "Vad sa du?" för att domstolen säkert skulle höra
Citera
2024-12-18, 14:35
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Ingen alls innan leverantören gjorde det
sedan kronofogden så det inte blev någon betalningsanmärkning
och sedan till tingsrätten då leverantören förde ärendet dit.
Jag vann nästan helt p g a vad MOTPARTENS vittne sa en chef hos dem. Hörde själv direkt i vittnets monolog, där nästan allt inte hade med saken att göra, men sa "Vad sa du?" för att domstolen säkert skulle höra

Okej tack. Då antar jag att man helt enkelt får vänta tills fakturan har landat hos KFM om man råkar ut för företag som fular sig.
Citera
2024-12-18, 15:11
Medlem
Citat:
Okej tack. Då antar jag att man helt enkelt får vänta tills fakturan har landat hos KFM om man råkar ut för företag som fular sig.
Bestrid till FÖRETAGET nu.
Citera
2024-12-18, 22:12
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Tack för ditt svar. Jag förstår absolut att man kan bevisa att man har skickat ett brev, men hur kan man bevisa brevets innehåll? Eller finns risken att det helt enkelt är först när KFM blir inblandat och man bestrider fakturan där som det kan bli känt för rätten? Eller kan man vända sig till en tredje part och bestrida fakturan innan den har hunnit gå till KFM för att kunna bevisa att fakturan har bestridits redan från början om man har med ett korrupt företag att göra?
Ok, om företaget är riktigt på hugget kan de naturligtvis kvittera ut brevet men sedan hävda att det var tomt.

Vill man förebygga det kan man gå till Notarius publicus och få ett intyg på innehållet i brevet, att det verkligen är det brevet som stoppats i paketet och försegla paketet så innehållet inte kan bytas.

En annan metod kan vara att filma brevet och hela processen när man stoppar det i kuvertet och lägger det på lådan eller lämnar in det. Om man sedan möts i rätten får man spela upp sin film och hoppas att de accepterar den som bevis.

I allra värsta fall får man väl anlita en delgivningsman som handgripligen överlämnar brevet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in