2024-12-05, 02:11
Medlem
Du jag har testat shilajit dom är mycket bättre än det som säljs på hälsokost butik. Det du skriver är helt meningslöst. Vem som helt kan få irritation av vad som helt ..jag har använt den sten shilajit nu i 8 månader. Hur bra som helt . Jag har morgonen stånd varje dag (förlåt språket ) har en sån känsla som att jag var ungdom. Man blir inte hög .man blir bara glad och go .på grund av att du har alla bokstäver på plats. Jag testat min blodtryck ?den är som en 20åring sa min läkare. Stress hanterar du mycket bra .sömnen är mycket bättre. Min diabetes 2 är borta.Fortfarande ingen irritation. Om du inte har testat den ännu så gör det . Stenen är rensade från fabriken. Och dom får så klart inte sälja det annars
Citera
2024-12-06, 11:15
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joker12345
Du jag har testat shilajit dom är mycket bättre än det som säljs på hälsokost butik. Det du skriver är helt meningslöst. Vem som helt kan få irritation av vad som helt ..jag har använt den sten shilajit nu i 8 månader. Hur bra som helt . Jag har morgonen stånd varje dag (förlåt språket ) har en sån känsla som att jag var ungdom. Man blir inte hög .man blir bara glad och go .på grund av att du har alla bokstäver på plats. Jag testat min blodtryck ?den är som en 20åring sa min läkare. Stress hanterar du mycket bra .sömnen är mycket bättre. Min diabetes 2 är borta.Fortfarande ingen irritation. Om du inte har testat den ännu så gör det . Stenen är rensade från fabriken. Och dom får så klart inte sälja det annars
Detta är ju bara en personlig anekdot. Möjlighet att skilja ut placeboeffekter saknas.
Om det är så bra så undrar jag varför man inte gör kliniska studier och registrerar det som läkemedel. Det verkar ju ha en hel del att gå på. Inga kliniska studier rapporterade?
Citera
2024-12-06, 11:17
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Shilajit är ett bituminöst ämne från Indien mm.
Det innehåller 84 st mineraler och även vitaminer.

Shilajit ökar styrkan och konditionen.

Någon som har erfarenhet av det här pulvret?
Vad ska man med 84 mineraler till? Det är ju nästan hela perjodiska systemets mineraler. Vad har man för nytta av att inta mineraler som inte är essentiella för kroppen?
Kan du lista upp vilka mineraler det är den innehåller?
Citera
2024-12-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Vad ska man med 84 mineraler till? Det är ju nästan hela perjodiska systemets mineraler. Vad har man för nytta av att inta mineraler som inte är essentiella för kroppen?
Kan du lista upp vilka mineraler det är den innehåller?
Det räcker att skriva shilajit på Google så får du upp alt du vill .jag säger bara min erfarenhet under dom 8 månader jag har använt den .om du inte känner av den då är du från dom olyckliga.. .det är hur kroppen reagerar Genetiskt .jag brukar jobba upp den med promenad träning simning .jag tar det dagligen på morgonen och eftermiddag . Helst med energi dricka !!!! Vad shilajit innehåller bryr jag mej inte om det har u använts i flera tusen år guds skapelser... samma sak med vatten frukt grönsaker växter örter det är guds skapelser från naturen
Citera
2024-12-06, 21:56
Bannlyst
Citat:

Märkligt! Den erfarenheten har inte jag haft trots att jag prövat olika modeller.

Frågan lyder egentligen, vilken sort är det du provar? Har du möjligtvis länk? Fler som delar samma erfarenheter?
Citera
2024-12-06, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SirPryce
Det var så lite 🙂. Finns att köpa här bl a (den som jag tänkte pröva) https://naturligtvis.me/produkt/huminiqum-hummus-fulvosyra-flytande-kosttillskott-250-ml-vegan/

Finns dock flera andra produkter på marknaden med Fulvosyra (utvunnen ur Humus) , vet inte hur mycket de skiljer sig åt dock. Lycka till !

https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-1320/fulvic-acid

Naturligtvis, vad är det för sida? Den är väl knappast svensk eller? Finns ingen "grön" Shilajit från någon tillförlitlig svensk sida?
Citera
2024-12-06, 23:05
Medlem
Skriv shilajit ston så får ni upp den .svårare än så är det inte ....från amazon annars
Citera
2024-12-07, 14:35
Medlem
Jag vill beställa Shiljait från svensk sida, inte utlandet! Vilken svensk sida är grön skulle ni säga? Någon med positiva erfarenheter?
Citera
2024-12-07, 14:35
Medlem
Ni som provat Shilajit några veckor, hur känner ni er såhär i efterhand? Vad och vilken skillnad?
Citera
2024-12-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minellis
Jag vill beställa Shiljait från svensk sida, inte utlandet! Vilken svensk sida är grön skulle ni säga? Någon med positiva erfarenheter?
Vart bor du ? Jag beställde hem nyligen från en sida på tiktok. Dom är från Sverige.ass billigt. Köpte 250 gram. Fick dom på posten efter 4 dagar .
Citera
2024-12-13, 10:07
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Det räcker att skriva shilajit på Google så får du upp alt du vill .jag säger bara min erfarenhet under dom 8 månader jag har använt den .om du inte känner av den då är du från dom olyckliga.. .det är hur kroppen reagerar Genetiskt .jag brukar jobba upp den med promenad träning simning .jag tar det dagligen på morgonen och eftermiddag . Helst med energi dricka !!!! Vad shilajit innehåller bryr jag mej inte om det har u använts i flera tusen år guds skapelser... samma sak med vatten frukt grönsaker växter örter det är guds skapelser från naturen
Jo men bara för att något står på nätet betyder det ju inte att det är sant. Vad finns det för vetenskapliga undersökningar som styrker att det skulle ha en effekt? Det du skriver här verkligen lyser bondfångeri långa vägar. Om man har ett preparat som har en massa goda medicinska effekter så satsar man väl på att sälja in dessa. Varför blanda ut marknadsföringen med rena lögner.

Om det finns 84 mineraler i detta måste det ju innehålla en massa tungmetaller. Endast ett begränsat antal mineraler behövs i kroppen. Vad ska man ha övriga till?
Citera
2024-12-14, 00:26
Medlem
Citat:
Vart bor du ? Jag beställde hem nyligen från en sida på tiktok. Dom är från Sverige.ass billigt. Köpte 250 gram. Fick dom på posten efter 4 dagar .

Hallå finns någon med länk till hemsida som är grön? Vilket rekommenderar ni starkast??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in