Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2024-11-30, 15:00
Medlem
TilleyHats avatar
Om det bara är ett land som söker så är det lite svårt att ge VM till något annat land.
Citera
2024-11-30, 15:40
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Personligen såg jag inte en minut av VM i Qatar och spontant känner jag att jag kommer göra likadant när VM går i Saudi. Men vem vet hur världen ser ut om 10 år. Kanske har vi haft kärnvapenkrig och sitter alla dom flyktingar i något arabland och glädjs över detta VM.
Samma här, jag kommer inte se en minut av någon jävla Saudi-propaganda.
Tyvärr verkar ju för få göra likadant, Qatar-VM hade bra tittarsiffror när jag kollade upp det.
Citera
2024-11-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Alla vet hur korrupta SvFF är, men hur kommer detta att landa i fotbollssverige?

https://www.fotbollskanalen.se/sveri...-saudiarabien/

Den genomkorrupte ordföranden Reinfeldt uttalar sig:

Kring frågan om hur vi ska se på ett land som inte är en demokrati så är min utgångspunkt att vi är 211 fotbollsnationer och att alla får ansöka. Vi har sedan vissa krav kring exempelvis öppenhet och mänskliga fri- och rättigheter. Om de som inte har ett statsskick som vårt säger att de är beredda att efterleva det, så att fotbollen kan fungera, frodas och utvecklas. Då är jag okej med det. Annars har jag i realiteten hamnat i en position där jag kräver VM och EM bara för demokratier. Det är jag inte beredd att stå för.

Saudiarabien är en diktatur där invånarna har begränsad yttrandefrihet och det råder brist på mänskliga rättigheter. Staten har varit och är föremål för omfattande internationell kritik.

Jaha ja. Tänk om Israel kvalificerar sig? Vad gör de då?

https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_passport
Holders of the Israeli passport are entirely prohibited from entering sixteen countries; Algeria, Bangladesh, Brunei, Iran, Iraq, Kuwait, Lebanon, Libya, Malaysia, Oman, Pakistan, Saudi Arabia, Sudan, Syria, The United Arab Emirates and Yemen.

Skam över Sv FF och Reinfeldt!!!
Citera
2024-11-30, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Om det bara är ett land som söker så är det lite svårt att ge VM till något annat land.
Om det bara är ett land som söker kanske man bör fundera på vad man erbjuder?
Citera
2024-11-30, 18:03
Medlem
Sparka hela ledningen för SvFF. Korrupta as
Citera
2024-11-30, 18:54
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Jaha ja. Tänk om Israel kvalificerar sig? Vad gör de då?

https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_passport
Holders of the Israeli passport are entirely prohibited from entering sixteen countries; Algeria, Bangladesh, Brunei, Iran, Iraq, Kuwait, Lebanon, Libya, Malaysia, Oman, Pakistan, Saudi Arabia, Sudan, Syria, The United Arab Emirates and Yemen.

Skam över Sv FF och Reinfeldt!!!

Det är väl antagligen det som Fredde menar när han säger att det måste upprätthålla vissa fri- och rättigheter, typ ”släpp in ev. judar utan gnäll, annars blir det inget”.
Citera
2024-12-04, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Alla vet hur korrupta SvFF är, men hur kommer detta att landa i fotbollssverige?

https://www.fotbollskanalen.se/sveri...-saudiarabien/

Den genomkorrupte ordföranden Reinfeldt uttalar sig:

Kring frågan om hur vi ska se på ett land som inte är en demokrati så är min utgångspunkt att vi är 211 fotbollsnationer och att alla får ansöka. Vi har sedan vissa krav kring exempelvis öppenhet och mänskliga fri- och rättigheter. Om de som inte har ett statsskick som vårt säger att de är beredda att efterleva det, så att fotbollen kan fungera, frodas och utvecklas. Då är jag okej med det. Annars har jag i realiteten hamnat i en position där jag kräver VM och EM bara för demokratier. Det är jag inte beredd att stå för.

Saudiarabien är en diktatur där invånarna har begränsad yttrandefrihet och det råder brist på mänskliga rättigheter. Staten har varit och är föremål för omfattande internationell kritik.
Är det inte konstigt att ingen journalist ringt upp damlandslaget och frågat vad de tycker om att förbundet stötar en region som förbjuder damidrott?

Vore det inte en enkel "rubrik"/"klick".
Citera
2024-12-04, 09:30
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Trodde de hade lärt sig något efter fiaskot i Qatar, men tydligen inte. Skitkul med ännu ett VM som går mitt i vintern och där alkoholförbud kommer råda på arenan. FIFA är lika korrupt nu som det var på Sepp Blatters tid.

Var SVFF röst avgörande? Eller hade den ingen betydelse?
Förmodligen har det varit bestämt sedan länge att Saudi skulle vara de enda som sökte så att man slapp alla diskussioner om att det fanns alternativ. Lite oljepengar kunde muta de länder som eventuellt tänkte sig att arrangera.
Citera
Idag, 18:54
Medlem
NSDABs avatar
Norge kommer lägga ner sina röster

https://www.svt.se/sport/fotboll/lis...i-saudiarabien

Danmark och Finland nån?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera