Citat:
Ursprungligen postat av
DeletedUser
Om livet r s fruktansvrt, varfr tar man inte bara tag i saken och tar livet av sig?
Det r ingen som tvingar en att leva och om man verkligen vill gra slut p det s skulle det inte vara ngra problem s lnge man r lite handlingskraftig.
Varje kvll du gr till sngs fr att sedan vakna upp igen, det ger nd ett slags bevis fr att du vljer det hr livet framfr dden.
Jag kan kpa pstendet om att livet fr de flesta innehller mer lidande n njutning men kanske man kan finna mening p andra stt.
Det finns till och med rullstolsbundna som lyckats skapa sig en vrdig tillvaro.
Man blir fegare som vuxen, helt enkelt. Som barn r det ltt att ta livet av sig om man kan gra det utan lidande. Om vi hade haft vapen hemma nr jag var ngonstans mellan 8 och puberteten, s hade jag nstan skert blst skallen av mig, men eftersom min far var och r en feg tnt, hade vi inga vapen, fast farfar, gammelfarmors bror m.fl. slktingar var jgare.
Det r detta som Hamlet talar om i sin monolog, fr vrigt, fast han fr censurens skull var tvungen att tala om rdslan fr ett straff i efterlivet istllet:
https://www.youtube.co/watch?v=SjuZq-8PUw0
Blir livet
fr outhrdligt, t.ex. om jag blir som killen med den vidriga tumren i nsan, s tar jag livet av mig nd.
Om man inte frmr att ta livet av sig r det enda anstndiga att vara antinatalist och gra sitt bsta fr att vertala andra till att vara det ocks. ven om det inte r srskilt modigt r det fortfarande 10000 gnger modigare n att vara en NPC och natalist, som skapar helt
nya individer som ska lida fr ingenting.