Citat:
Ursprungligen postat av
riviera1
Hej kära vänner , någon som kan länka eller hänvisa till någon simpel guide som förklarar hur jag kommer igång med iptv?
Eller kanske orkar förklara som att jag var 5år ( vilket jag är inom just teknik )
Det jag har mest problem är att hitta en bra provider för rimligt pris? Var är bra att söka ?
Om jag fattat det rätt iallafall ,
Jag behöver en box/sticka right ?
Funkar denna ? Thomson streaming stick 140 , säljs för typ 600:- spänn på Amazon . Ser många här som pratar om Formuler , vad är anledningen att den är dubbelt så dyr? Vad är det den gör bättre liksom?
När jag väl köpt box/sticka antar jag att jag ska ladda ner typ Tivimate?
Det är här efter jag inte vet riktigt . För var hittar jag själva content att lägga in till tivimate samt en jätteviktig fråga , finns det några appar att ladda ner på Google store som kanske redan streamar tex sport och liknande ? Jag har en just nu faktiskt men tänkte om det finns fler .
Tack och ursäkta alla dumma frågor .
En box torde vara betydligt bättre gällande codecs, cpu/grafikchip, HDMI 2.1, Mytvonline 2/3, Wifi AX, Ethernet Gigabit, USB3, samt mycket mer.
Formuler kör med Mytvonline 2/3 för att spela upp streamen, du kommer inte vilja ha något annat.
Bara gå in och läs och jämför,.
Att välja provider är lite lotteri, mycket beror på vilket stadsnät och tjänsteleverantör du har om det ska flyta på bra, routingen till servrarna sker lite olika.