Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-08, 19:46
Medlem
Spelfri snart en vecka, nu kör vi. Aldrig varit såhär taggad på att avsluta mitt första och enda missbruk.
Citera
Igår, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaspela
Trillade tillbaka i spelet efter ca 2 månaders uppehåll 28 spänn kvar på kontot.. kommer bli en sådan rolig natt som bara spel losers kan känna

Det där känner man igen, det eskalerar efter speldjävulen tar över och det står tomt på kontot och man känner sig som en förlorare!

Exakt samma för mig, ångesten är brutal!

MVH
Citera
Idag, 11:15
Medlem
Det var skönt att bara få gråta framför frugan och berätta om denna beroende som jag har haft i nästan 10 år… Man kände sig helt naken med både sitt spelmissbruk och ekonomi. Fick även hjälp att betala mina dyra lån…

Jag har så mycket att vara tacksam över, och jag ska ta vara på det. Inget ska tas för givet. Pengar går och kommer men hälsan kommer man inte få tillbaka om den förstörs.

Tror har tappat 5 livsår senaste månaden med all stress och ångest… spelade varje dag nu i 1 månad, från morgon till kväll.

Spelar alltid bort allt jag har i kontot och tar lån när jag väl spelar igen… har tagit pauser flera gånger men hamnar igen i samma håla. Det går inte heller dölja längre det här beroende, då man ser fysiskt att något inte stämmer med mig.

Så med det vill jag säga, det har varit stressiga, smärtsamma, ångestfulla 10 år… men jag har lyckats ta mig ur nu. Vann mycket, förlora mycket men det ändrade inget hos mig… ångesten spel medför är ANNAN NIVÅ. Förstår nu varför folk spelar bort hus, fru och barn etc…för det är jävligt svårt att motstå sin ångestkänsla.

April/2014 till 10/12-2024
Citera
Idag, 11:27
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrskarn
Det var skönt att bara få gråta framför frugan och berätta om denna beroende som jag har haft i nästan 10 år… Man kände sig helt naken med både sitt spelmissbruk och ekonomi. Fick även hjälp att betala mina dyra lån…

Jag har så mycket att vara tacksam över, och jag ska ta vara på det. Inget ska tas för givet. Pengar går och kommer men hälsan kommer man inte få tillbaka om den förstörs.

Tror har tappat 5 livsår senaste månaden med all stress och ångest… spelade varje dag nu i 1 månad, från morgon till kväll.

Spelar alltid bort allt jag har i kontot och tar lån när jag väl spelar igen… har tagit pauser flera gånger men hamnar igen i samma håla. Det går inte heller dölja längre det här beroende, då man ser fysiskt att något inte stämmer med mig.

Så med det vill jag säga, det har varit stressiga, smärtsamma, ångestfulla 10 år… men jag har lyckats ta mig ur nu. Vann mycket, förlora mycket men det ändrade inget hos mig… ångesten spel medför är ANNAN NIVÅ. Förstår nu varför folk spelar bort hus, fru och barn etc…för det är jävligt svårt att motstå sin ångestkänsla.

Gött att höra

Nu gäller det att du tar spelpaus varje år
Å inte trycker en månad i taget ! Meningslöst

Sen ge din fru en present då å då
Viktigt man ger i livet
Ger kraft och energi

Varje gång du tänker spela framöver
Så köp något till någon istället
Behöver ej vara något dyrt

Sen fortsätt skriv här då och då
Så du påminner dig själv

Lycka till nu ! Finns massa annat i livet att göra än spel för pengar
Citera
Idag, 11:38
Medlem
Nu börjar det kännas som jag är lite spelberoende. Blir att man skriver system man måste lämna in hehe.
Jag lugnar nog ner mig .

Måste vinna lite bara först
Citera
Idag, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Gött att höra

Nu gäller det att du tar spelpaus varje år
Å inte trycker en månad i taget ! Meningslöst

Sen ge din fru en present då å då
Viktigt man ger i livet
Ger kraft och energi

Varje gång du tänker spela framöver
Så köp något till någon istället
Behöver ej vara något dyrt

Sen fortsätt skriv här då och då
Så du påminner dig själv

Lycka till nu ! Finns massa annat i livet att göra än spel för pengar

Du har alltid varit där sedan dag 1... när jag var bara 20 år gammal och skrev första gången här. Idag är man fullvuxen människa som är 28.

Skulle vilja köpa något till dig faktiskt om det var möjligt, du förtjänar det. Att ständigt uppmuntra mig att sluta spela i flera år även om det inte gav något så betydde det oerhört mycket för mig. Du är en fin och bra människa, önskar dig det bästa!
Citera
Idag, 12:54
Medlem
Citat:

Bra gjort! Hoppas det går vägen för dig (eller er, rättare sagt). Utan stöd från sina närmaste är det svårt, det är en alltför tung börda att bära själv.

Har du även sökt professionell hjälp? Eller självhjälpsgrupp? Gör det! Du kommer inte att ångra dig.
Citera
Idag, 14:56
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Du har alltid varit där sedan dag 1... när jag var bara 20 år gammal och skrev första gången här. Idag är man fullvuxen människa som är 28.

Skulle vilja köpa något till dig faktiskt om det var möjligt, du förtjänar det. Att ständigt uppmuntra mig att sluta spela i flera år även om det inte gav något så betydde det oerhört mycket för mig. Du är en fin och bra människa, önskar dig det bästa!

Tack själv
Behöver inte köpa något till mig 🙂
En text kan även det va en gåva , så tacksam för att du skrev 🙏

Du hjälper ju folk i tråden också , alla kan vi bidra med något som får någon att tänka om / vända blad . Därför viktigt du fortsätter skriva då och då.
Citera
Idag, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Bra gjort! Hoppas det går vägen för dig (eller er, rättare sagt). Utan stöd från sina närmaste är det svårt, det är en alltför tung börda att bära själv.

Har du även sökt professionell hjälp? Eller självhjälpsgrupp? Gör det! Du kommer inte att ångra dig.

Nej, har aldrig känt att det är för mig. Har som sagt stängt av mig 1 år där frugan kommer förlänga åt mig hela tiden så hon får ha koll på det och min ekonomi. Tack för dina ord!

Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Tack själv
Behöver inte köpa något till mig 🙂
En text kan även det va en gåva , så tacksam för att du skrev 🙏

Du hjälper ju folk i tråden också , alla kan vi bidra med något som får någon att tänka om / vända blad . Därför viktigt du fortsätter skriva då och då.

Hoppas det hjälper folk, för min historia började lika oskyldigt som alla andra med bara någon hundra lapp här och där. Ju mer man "vann" ju mer satsa man och förlora. Går igenom alla mina inlägg här på FB och ser samma mönster hela tiden, paus från spel sen pank igen, konstant så i 10 årstid. Har ändå haft turen i oturen med att jag kunde köpa lägenhet och bil, för hade jag dom pengarna i kontot skulle allt spelas bort. Så får vara optimism och kämpa så som jag alltid har gjort dessa år. Har varit i mycket värre sits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in