2024-12-10, 15:30
Medlem
Tror inte riktigt att någon haft rätt i tråden
LYSSNA NU ALLIHOPA.
Fluor stärker tändernas emalj.

MEN de blir mer som porslin, stenhårt men att det lättare går loss flisor i diverese händelser genom livet.

På stenåldern så hade vi inga hål i tänderna (inget tillsatt socker i maten) MEN tänderna var mjukare och nöttes ner naturligt, nu har vi hårdare tänder men skörare på andra sätt som tex porslin, och det har fluor gjort gott och ont i den moderna dieten.

Tack för mig.
Senast redigerad av BamseVarBoeg 2024-12-10 kl. 15:35.
Citera
2024-12-10, 15:42
Medlem
För en massa år sedan var det Lysterin och nu är det alltså Flux?
Citera
2024-12-10, 15:43
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Själv har jag inga varma minnen av min barndoms tandläkarbesök, och de jag gör numera hos en privat tandläkare är rena drömmen i jämförelse.

Jag vet inte hur gammal du är och således inte hur lång tid som har förflutit mellan din barndom och dagens datum, men det finns en helt annan syn på patientens upplevelse idag som inte existerade för ett par decennier sedan. Det har inget med privat vs offentlig tandvård att göra, utan återigen att man numera tar hänsyn till och försöker undvika smärta och obehag för patienten.
Citera
2024-12-10, 16:00
Medlem
greta75s avatar
Efter antivaxkulturen, 5G-motstånd och klimatförnekelse så är det nya för skrivbordsexperterna alltså att varna för flour.

Gissar att det i vanlig ordning är en copy/paste från alt-right-forumen i USA där man backar Trump och Kennedy.

Zzzzzzzzzzz
Citera
2024-12-10, 16:21
Medlem
Pungpuckels avatar
Vadå, är det tandläkare som sitter och kokar ihop Flux?
Jag förstår dock inte affärsupplägget, det är väl inte gratis att tillverka Flux? Hur ska dessa mystiska tandläkare ens veta att just dom kommer att få laga Fluxpatienterna, och inte någon annan tandläkare?
Citera
2024-12-10, 16:44
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Om ni använder tandsköljmedel som tex Flux i vuxen ålder så rekommenderar jag att sluta med det genast. Det förstör era tänder och ni måste gå till tandläkaren till slut. Fluoret förstör tänderna.

Tandvården lurar er för att folk ska komma till tandläkaren oftare och på så sätt tjäna mer pengar.

Det räcker gott att borsta tänderna med tandkräm med fluor i.

Har fungerat i alla tider .

Källa på detta påstående vore på sin plats.

Jag fluxar dagligen. Har aldrig ett går i tänderna. Gått till tandläkaren en gång om året för undersökning och borttagning av tandsten.
Vill tro det är FLUX som hjälper mig mot tandtrollen.
Citera
2024-12-10, 16:56
Medlem
Sunimods avatar
Jag använder alkohol, inte att skölja med utan att dricka.
Var många år sedan jag hade hål i tänderna.
Inte spottar man ut alkohol! Givetvis osötad alkohol typ vodka eller whiskey.

Flux har jag aldrig använt. Smakar säkert skit som det fluortanterna hade med till oss när jag gick i skolan.
Citera
2024-12-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
För en massa år sedan var det Lysterin och nu är det alltså Flux?

Ungefär halva tråden består av folk inte förstår skillnaden på Listerine och Flux. Dom hänvisar till massor v källor som pratar om munnskölj och tror de menar Flux när de i själva verket menar Listerine.
Citera
2024-12-10, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Hur lurar folktandvården folk? Genom att rekommendera Flux?
Tex förr i tiden så hittades ett hål så lagades det den dagen man var på kontroll.
Idag ringer man o bokar tid för att man tror att man har hål,, då får man en tid för kontroll där hål
konstaterats, men lagas inte utan man får en ny tid för lagning ett par veckor senare.

Bara att spana in folktandvårdens prislista så får man snabbt en uppfattning om deras bullshit.

Deras tandvårdsförsäkring eller "frisktandvård" ska vi inte ens gå in på,, scam från topp till tå.
Citera
2024-12-10, 17:25
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Efter antivaxkulturen, 5G-motstånd och klimatförnekelse så är det nya för skrivbordsexperterna alltså att varna för flour.

Gissar att det i vanlig ordning är en copy/paste från alt-right-forumen i USA där man backar Trump och Kennedy.

Zzzzzzzzzzz
Jag håller med dig om din gissning, det är många här som helt uppenbart hänger mycket på amerikanska alt-right-forum där de tar intryck qanon-strunt och andra tokerier, och som gärna startar egna trådar på Flashback med samma falsifierade ”fakta” som de läser i amerikanska memes.

Varför tro på vetenskapen när det finns nät-memes med missuppfattad eller snedvriden information, från oklara avsändare att vidarebefordra?
Citera
2024-12-10, 17:32
Medlem
Gosifs avatar
TS lade inte till nån länk med fakta i sitt påstående.

🗑️
Citera
2024-12-10, 17:38
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333
Använd inte nervgiftet flour alls,
Med detta påstående visar du att du inte vet vad du pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in