Flashback bygger pepparkakshus!
Idag, 09:30
Medlem
Varken Aa bra ham (skinka) , Jösses Kris-tuss eller profeten Moon (måne) Ham (skinka) Mad (galen) (piss be upon him) betalar mina räkningar, så varför ska jag gå ner på knäna och hedra dom?

På vilket sätt är dom bättre än jag? Mitt bajs luktar bajs och deras bajs doftade rosor, eller?
Jag pissar ut piss och dom pissade ut världens bästa champagne, eller?
Citera
Idag, 13:13
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Jag frågade först. Svara!
anarkist
Citera
Idag, 13:14
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Att du hatar Bibeln och låtsas som att du inte gör det? Ok... Kul att du håller med.
det är du som hatar Bibeln. Jag älskar den
Citera
Idag, 14:01
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
anarkist
Icke-svar! Svara på frågan och sluta undvika.
Oärlig!
Citera
Idag, 14:02
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
det är du som hatar Bibeln. Jag älskar den
Det låtsas du bara. Jag vet att du hatar Bibeln.
Ser du nu hur meningslös dina diskussionstaktiker är?
Citera
Idag, 14:52
Medlem
Citat:
Och du har fortfarande inte bemött något jag skrivit.

Så när du blir synad så flyr du. Ok.
Och bara för att du inte gillar liknelsen så innebär det inte att det är en inkorrekt liknelse.

Lustigt att du försöker låtsas som att diskussionen är under din värdighet men samtidigt kan du inte besvara någonting jag skriver. Kanske dags att ta dig en funderare.

Eftersom jag redan har bemött en inföding vs vulkan utbrott så tänker jag inte göra det igen. Du kan ju inte bara upprepa samma argument utan att läsa mina svar, eller, ska jag verkligen stanna kvar i den "debatten?" Vad vinner vi på det?
Citera
Idag, 14:53
Medlem
Citat:
Det bara OSAR ironi här. Du fullständigt ignorerar allt som skrivits, direkta frågor och hoper av bemötanden, och sedan skriver du "om du inte är intresserad"...
Det är DU som fullständigt skiter i vad folk skriver. Du vill bara rapa fram dina egna meningslösa åsikter och hålla för öronen när du får svar.
Dumhet och idioti.

Som sagt, jag förväntar mig att du läser dom svar jag redan har givit, det är allt. Om du inte läser dom, och du inte är intresserad av frågan, varför är du här?
Citera
Idag, 14:54
Medlem
Citat:
Pröva den här: Ni som påstår Gud har aldrig demonstrerat hans existens eller visat på någon som helst förutsägbar metod för att bedöma sanningshalten i era påståenden. Därför tror jag inte på vad ni säger
Gud är irrelevant, jag behöver inte förhålla mig till honom för ni har inte tagit det längre än irrelevans.
Dumheter.

Dumheter åt bägge hållen, börjar polletten trilla ner nu?
Citera
Idag, 14:58
Medlem
Citat:
Ingen här har problem med spekulation eller frågeställande. Problemet uppstår när man påstår sig ha svar och sedan inte kan styrka dem på något sätt.

Oj, vad absurt att fråga efter bevis...
Ja, jag KRÄVER att du demonstrerar hur du vet att din gud finns. Vad för metod använder du?

Sluta tjafsa om vad andra gör och led dina egna påståenden i evidens.

Så nu får man inte utöva nytänkande plötsligt? Var konsekvent!

Det är demonstrerbart. Gud är det inte. Sluta svamla.

VILKA BEVIS?

Igen, något fel med nytänkande nu? Hycklare.

Till skillnad från vad?
Och, ska vi halka in på argument from ignorance nu igen?

Vaddå utanför? Demonstrera detta utanför.

Så om vi relativiserar ordet "vet" nog mycket då är vi alla på samma låga nivå? Nej tack.

Så hur vet DU att han finns? Med vilken metod för att avgöra sanning?
Om det inte finns något att greppa, hur VET du? Sluta relativisera allt och tro att det är ett argument.

NEJ
Hur vet du att det är finjusterat? Du vet inte om det KAN vara på något annat sätt för du har ingenting att jämföra med. Dumheter och inte ett bevis för någonting.
Nej. Fler fallasier. Ökande komplexitet i ett mer eller mindre slutet system där energi tillförs är givet, inte långsökt. Inte ett bevis för någonting.
Nej. Nonsens. Social evolution förklarar utmärkt de moraliska värderingar som vi delar. Det mesta vi har ärver vi genom uppfostran. Barn är sociopater om de inte får lära sig. Flockbetéenden förklarar resten.
Din dunning kruger är häpnadsväckande ibland. Du tror du är upplyst men du är bara just under normen. Tragiskt.
Då hamnade vi där. "Om inte Gud gjorde det, hur skulle det annars ha skett??". Argument from ignorance styr ditt liv.
Paaaaaaatetiskt.
Buuu! Uselt.

Näää??!

"indirekta" bevis.. Snarare önsketänkande och fallasier. Logiska vurpor, om du så vill.
Eller kanske "ignorera logik och rationalitet", egentligen.
Ah, klassiskt. "Vi vet inte allt, så det kanske finns utrymme för Gud ändå, där var vi inte har bevis eller sysslar med rationellt tänkande!"

Klart du är. Du har dubbla måttstockar och du upphäver ditt rationella tänkande för att ge utrymme för önsketänkande och argumenterar utifrån vad du önskar var sant, snarare än från logik, och försöker dra andra med dig. Mot all sans.

Jag har bett dig om att inte klipp och klistra dina svar. Du får göra om det det som en vuxen människa samtalar. Jag har svarat på allt, om du hade läst mina svar, nu är det bara bråk på dagis, han sa, nej hon sa, nej det var du som sa..Jag får inget ut av att prata med dig, jag delar bara mina tankar för att det är ett forum och någon annan kanske är intresserad av det jag har skrivit tidigare.
Citera
Idag, 15:39
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Icke-svar! Svara på frågan och sluta undvika.
Oärlig!
Robot
Citera
Idag, 15:40
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Det låtsas du bara. Jag vet att du hatar Bibeln.
Ser du nu hur meningslös dina diskussionstaktiker är?
det är du som är utan mening och hopp i världen
hur känns det att bli maskmat, som din (falska) tro är, herr materialist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in