Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 11:55
Medlem
Klimatet är såklart hårt på X, men samtidigt är det bättre det än att yttrandefriheten kränks som det var innan Elon köpte plattformen
Citera
Igår, 23:12
Medlem
Thage.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shredded79
Klimatet är såklart hårt på X, men samtidigt är det bättre det än att yttrandefriheten kränks som det var innan Elon köpte plattformen

Då hänger du med fel gäng på X. Själv hänger jag med det här gänget:

https://x.com/robertperlskog

Riktigt härligt klimat!
Senast redigerad av Thage.G. Igår kl. 23:17.
Citera
Igår, 23:24
Medlem
Regeringsbildares avatar
X är King. Snart enda plattformen som inte censurerar sin användare hårt. De som lämnat är mest åsiktsfascister som vill skriva folk på näsan vad de ska tycka och tänka.

Dessutom är det rätt få som lämnat X och mestadels folk som ingen kommer sakna ändå.
Citera
Igår, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thage.G.
Då hänger du med fel gäng på X. Själv hänger jag med det här gänget:

https://x.com/robertperlskog

Riktigt härligt klimat!

Kollar in det, tack 👍🏼
Citera
Idag, 00:18
Medlem
Thage.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Jag svarade på din fråga...

Det råder det delade meningar om...

Citat:
Det verkar som att ingenting händer om man gör så, vare sig någon bannlysning eller något tillräckligt intressant för att få andra att svara.

Det verkar som om BS manuellt har tagit bort en av alla deras förbjudna meningar i deras censurfilter:

https://bsky.app/search?q=There+are+only+two+genders

Tyvärr är det omöjligt att ta reda på vem som var den lyckligt lottade vinnaren. Vinnaren som fick igenom hat-meningen först, eftersom det inte går att scrolla sökresultatlistan i BS. Dessutom saknas en avancerad sökfunktion helt och hållet. Men BS är ju gratis...

Citat:
Vad förväntar du dig egentligen ska hända?

Det här:

https://x.com/EndWokeness/status/1858157070018560377

Citat:
Got banned from BIuesky within the first 30 seconds for posting a biological fact

Postaren blev i och för sig inte bannad på BS, utan bara flaggad som hatpostare. Dessutom vet inte vederbörande vad "gender" är...
Citera
Idag, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsbildare
X är King. Snart enda plattformen som inte censurerar sin användare hårt. De som lämnat är mest åsiktsfascister som vill skriva folk på näsan vad de ska tycka och tänka.

Dessutom är det rätt få som lämnat X och mestadels folk som ingen kommer sakna ändå.

Ja och X växer kraftigt också.
Citera
Idag, 11:32
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Om man anser, att man har rätt att tvinga andra att anse, att någon är något annat än de är, är man förtryckare. Att det hela baseras på en lögn är förstås intressant. Jag vet inte om någon anser att de inte får kalla sig vad de vill, men ingen behöver ta deras åsikt på allvar eller hålla med dem. Eller?

Fast folk gör ju det för de förstår inte bättre. Och de hade ju inte behövt stå i vägen när du gör din roundkick, eller hur? Så hur många du sparkar ner är ju inte ditt fel.
Citat:
Egentligen är det vad det handlar om, att man har förtryckt människor deras rätt till yttrandefrihet. Sen är det förstås även oförmåga att debattera civiliserat och alltid använda epitet mot andra för att försöka förminska deras åsikter, genom att kalla dem t.ex. snöflingor, svagsinta, missledda. Du fick med en hel del förakt mot andra på ditt relativa korta svar, eller hur?
Ja det är helt enligt regelboken på Twitter. Fast det kallas inte förakt då, det är "träffsäker kritik" som alla borde lyssna på till döddagar.
Citat:
Men själv vill du fly när andra kallar er samma saker. För då blir det något annat förstås. Man ser sig som moraliskt överlägsna, men kastar egentligen bara omkring sig epitet om andra, som du väl visar själv. Är det att debattera civiliserat anser du? Då visar du förstås inte det.

Flyr du hem från jobbet/skolan varje dag? Och sedan flyr du tillbaka nästa dag.
Hört dagligen på arbetsplatser runt om i EnCartes Sverige: "nej nu får det vara nog för idag, nu flyr jag".
Det blir ingen bra civiliserad diskussion när Elons hejdukar ser sig som moraliskt överlägsna och kastar epitet på andra. Man kanske kan kritisera halmgubbar civiliserat men det är fortfarande ett förkastligt sätt att svärta motståndare.
Citat:
Så försöka hålla dig till sakfrågan, så kan vi diskutera "civiliserat". Kan du visa att man kan byta kön egentligen. Eller vad har du för sakargument, egentligen? För du kom förstås inte med något sådant nu. Eller hur? En halmgubbe faktiskt.
Jag bryr mig inte om människor som opererar sig, och det skulle inte du heller göra om du förstod vad som är viktigt här i världen. Jag har redan förklarat för dig att det är oviktigt men du kan ändå inte släppa att andra gör som de vill med sina kroppar.
Senast redigerad av BuckshotBill Idag kl. 11:49.
Citera
Idag, 12:18
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Fast folk gör ju det för de förstår inte bättre. Och de hade ju inte behövt stå i vägen när du gör din roundkick, eller hur? Så hur många du sparkar ner är ju inte ditt fel.
Vad svamlar du om. Jag säger något och du väljer att prata om annat. En del helt obegripligt också. Du flyr debatten.

Men helt klart kan man inte byta kön. De som säger det ljuger. Så alla ska väl ha rätt att säga sanningen om det. Ingen ska behöva låtsas som om någon är något de inte är. Anser man det, anser man att människor inte har rätt att säga sanningen. Eller hur?

Citat:
Ja det är helt enligt regelboken på Twitter. Fast det kallas inte förakt då, det är "träffsäker kritik" som alla borde lyssna på till döddagar.
Nej det är ingen som säger att man behöver lyssna till dödsdagar, inte heller alla som säger det. Däremot kan det de säger vara träffsäkert förstås, beroende på vad det handlar om. Men du tar vissa exempel och försöker framställa det som normen och som att alla är så. Det är inte sant.

Citat:

Flyr du hem från jobbet/skolan varje dag? Och sedan flyr du tillbaka nästa dag.
Hört dagligen på arbetsplatser runt om i EnCartes Sverige: "nej nu får det vara nog för idag, nu flyr jag".
Du väljer att misstolka av någon outgrundlig anledning. Dålig läsförståelse? Jag säger inte det. Jag säger: "stå kvar sluta vara en mes!". Håller du alltid på så här och misstolkar och lägger åsikter på andra, kan du nog få höra en del.

Citat:

Jag bryr mig inte om människor som opererar sig, och det skulle inte du heller göra om du förstod vad som är viktigt här i världen. Jag har redan förklarat för dig att det är oviktigt men du kan ändå inte släppa att andra gör som de vill med sina kroppar.
Men andra bryr sig och de är förstås människor också och har rätt att ha en åsikt om det. Eller menar du att de inte har det?

Jag har aldrig någonsin sagt att vuxna människor inte har rätt att göra som de vill med sina egna kroppar. Däremot kan det nog vara vettigt att ta hand om de som har ett självskadebeteende, vilket man även gör.
Du ljuger alltså om vad jag anser. Varför det? Är de så du var van att debattera på twitter. Att lägga lögnaktiga påståenden på andra? Sen blir du irriterad när de säger fula saker om dig för det. Vilket jag nog menar kan vara förståeligt om du är så ohederlig.

Men uppenbart vill du inte debattera mot andra. Det återkommer hela tiden, till att du försöker lägga åsikter på mig som nog är helt felaktiga och försöker bara avfärda det jag säger. Du har inte en vilja att debattera. Jag försöker förklara något för dig, men du vill inte lyssna. Därmed visar du hela tiden att jag har rätt i det jag säger.
Senast redigerad av EnCarte Idag kl. 12:20.
Citera
Idag, 13:25
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Men helt klart kan man inte byta kön. De som säger det ljuger.

För tredje gången: kan du sluta bry dig så mycket om vad andra vill göra med sina kroppar? Du har inte med det att göra, och det är inte ens någon diskussion.
Citat:
Så alla ska väl ha rätt att säga sanningen om det. Ingen ska behöva låtsas som om någon är något de inte är. Anser man det, anser man att människor inte har rätt att säga sanningen. Eller hur?
Man väljer inte ledare baserat på att man tycker att andra inte ska operera sig. Det är ganska närliggande att välja ledare för att man gillar samma färg på gardinerna. Men det kanske du tycker är ett ansvarsfullt sätt att nyttja sin rösträtt på?

Citat:
Men du tar vissa exempel och försöker framställa det som normen och som att alla är så. Det är inte sant.
Du har fortfarande inte lyckas nämna en enda rimlig högerdebattör där, som jag bad dig om.

Citat:
Håller du alltid på så här och misstolkar och lägger åsikter på andra, kan du nog få höra en del.
Jasså det säger du. Det hade ju varit tänkvärt om det inte hade varit för sådana här pärlor:
Citat:
Du har väl hela arsenalen klar. Nazist, rasist, homofob, transofob, WT, misogyn och vad du nu använder?

Citat:
Du ljuger alltså om vad jag anser. Varför det? Är de så du var van att debattera på twitter. Att lägga lögnaktiga påståenden på andra?
Nej jag tillämpar bara argumentationstekniken på twitter som du ju respekterar så högt och som alla ska stå still och lyssna på (motsatsen till "fly från").

Citat:
Men uppenbart vill du inte debattera mot andra. Det återkommer hela tiden, till att du försöker lägga åsikter på mig som nog är helt felaktiga och försöker bara avfärda det jag säger. Du har inte en vilja att debattera. Jag försöker förklara något för dig, men du vill inte lyssna. Därmed visar du hela tiden att jag har rätt i det jag säger.
Haha, detta är för roligt alltså. Det är såhär det är en vanlig dag på twitter. Är det inte härligt längre?
Citera
Idag, 14:18
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
För tredje gången: kan du sluta bry dig så mycket om vad andra vill göra med sina kroppar? Du har inte med det att göra, och det är inte ens någon diskussion.
Man väljer inte ledare baserat på att man tycker att andra inte ska operera sig. Det är ganska närliggande att välja ledare för att man gillar samma färg på gardinerna. Men det kanske du tycker är ett ansvarsfullt sätt att nyttja sin rösträtt på?
Jag bryr mig förstås om vad jag vill. Passar det inte är de väl bara att gömma sig på något annat forum, så du slipper det.

Nu handlade inte frågan om människors rätt till sin kropp, utan deras rätt att säga sanningen. Men jag gissar att din läsförståelse är högst bristfällig. Eller så fegar du ur.

Jag ställde en fråga och du kunde inte svara på den, utan svarade på något annat. Anser man att man får sina åsikter förtryckta, väljer man en ledare som anser att man har rätt att säga sanningen och arbetar för det.

Citat:
Du har fortfarande inte lyckas nämna en enda rimlig högerdebattör där, som jag bad dig om.
Jag har inte X, men läser där ibland. Kan ta Henrik Jönsson. Brukar han göra så? https://x.com/jonsson_henrik?ref_src...Ctwgr%5Eauthor

Citat:
Jasså det säger du. Det hade ju varit tänkvärt om det inte hade varit för sådana här pärlor:
Citat:
Ursprungligen postat av Mig
Du har väl hela arsenalen klar. Nazist, rasist, homofob, transofob, WT, misogyn och vad du nu använder?
Det var en retorisk fråga. Trodde du förstod det då det var ett frågetecken på slutet. Men återigen, läsförståelse från dig. Men eftersom du verkar lite trög, kan jag fråga dig så här istället. Har du aldrig använt den typen av epitet om andra?

Citat:
Nej jag tillämpar bara argumentationstekniken på twitter som du ju respekterar så högt och som alla ska stå still och lyssna på (motsatsen till "fly från").?
Nu tillämpas din teknik förstås även här, speciellt från vänsterhåll faktiskt, men även hos mitten, högern men framförallt odefinierade faktiskt. Men varför gör du det? Det bevisar väl bara att du är likadan, när du kan det. Eller kan du debattera seriöst?

Min hypotes är förstås att ni är egentligen inte bättre, bara tål mindre. Men nu visar du väl bara att jag har rätt. Genom att diskutera seriöst, skulle du förstås kunna visa att jag har fel om dig i alla fall. Det var därför jag drog igång det här. Men då visar du bara motsatsen, att du inte kan debattera seriöst. Vad skulle poängen med det vara? Kan du förklara det? För eftersom jag är här, är det förstås inget jag är obekant med.

Citat:
Haha, detta är för roligt alltså. Det är såhär det är en vanlig dag på twitter. Är det inte härligt längre?
Så hur skulle du vara om du var seriös då. Det är det intressanta. Eller tar du bara twitter som en ursäkt för att bete dig så här. Så då kan du väl visa hur det är när du är seriös. För den sidan har du inte visat upp. Finns den ens, eller är det bara ett påhitt från dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in