Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2024-11-30, 15:37
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Första stycket. Det finns en solklar koppling även om duvtror det är konspirationer. Jag har i princip lämnat skiten genom att jag sedan länge intevinteragerar över huvud taget utan bara iakttar.

Ja Facebook är en chat control. Det är väldigt tydligt. Och censuren i DM är kopplat till reelsen och feeden. Det är övertydligt. Åsiktsregistrering pågår redan. Hade jag något bättre för mig att lägga tiden på då skulle jag inte titts åt det. Marketplace är dock bra att ha.
Du har inte lämnat Facebook. Du är ju uppenbarligen inne på sidan och scrollar, och därmed påverkas. Och jag har svårt att förstå hur någon idag kan vara förvånad över vad som nu sker på en sådan sida. Det finns liksom ingen konspiration. Poängen med sociala medier är att engagera dig och sedan sälja din data. Mer engagemang, bra eller dålig, genererar mer data och mer pengar. Du sålde dig själv till Meta och dess klienter för längesen.

Och nu vill EU slå sig in på marknaden med sitt egna verktyg. Tänk vilka fantastiska politiska beslut man kan ta om man vet allting om sina medborgare. Men man säljer in och röstar igenom det med största diskretion.
Citera
2024-11-30, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Du har inte lämnat Facebook. Du är ju uppenbarligen inne på sidan och scrollar, och därmed påverkas. Och jag har svårt att förstå hur någon idag kan vara förvånad över vad som nu sker på en sådan sida. Det finns liksom ingen konspiration. Poängen med sociala medier är att engagera dig och sedan sälja din data. Mer engagemang, bra eller dålig, genererar mer data och mer pengar. Du sålde dig själv till Meta och dess klienter för längesen.

Och nu vill EU slå sig in på marknaden med sitt egna verktyg. Tänk vilka fantastiska politiska beslut man kan ta om man vet allting om sina medborgare. Men man säljer in och röstar igenom det med största diskretion.

Jag påverkas inre jag analyserar. Du är lost som inte ser vilka som ligger bakom och vad son händer. De är ingen idé att hå in på det då du inte hsr hels bilden och planen framför dig.

EU är en del av det. De slår sig inte in utan allt styrs uppifrån.
Citera
Idag, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordamerika
Man köper en pixel för cash, installerar GrapheneOS, köper eSIM med monero, tar aldrig bilder och använder BARA Signal på telefonen
Utveckla.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in