7a med en ratt som inte fungerade som den ska är bra jobbat.
Tekniska problem under helgen
Dino Beganovic berättar även att det har varit en del problem under helgen, som en tuff start och tekniska bekymmer med ratt och växlar.
– Det har varit lite problem under helgen. I går hade jag en radio som inte fungerade, så jag kunde inte kommunicera med teamet om vad som var bäst vid starten. Med lite brist på erfarenhet kunde jag inte klara mig själv där, vilket gjorde att jag hade en väldigt dålig start. Men sen gjorde jag en väldigt bra comeback, och det var något positivt att ta med sig.
– Starten i dag var bra, men vi fick problem ännu en gång – ratten stängdes av. Jag hade inga växlar under flera tillfällen i racet, så det var lite segt. Efter att ha fajtats väldigt mycket under racet och försökt hänga med, var det surt att något sådant hände. Det hände 10–15 gånger att jag tappade ratten. Det var tråkigt, men ändå en väldigt bra erfarenhet att ta med sig.
– Pitstoppet var bättre den här helgen än i Qatar. Jag har definitivt lärt mig väldigt mycket under de här två helgerna. Och såklart, tack vare DAMS för att jag har fått möjligheten att få köra de här två racehelgerna.
https://formeldirekt.se/2024/12/08/e...en-i-abu-dhabi