Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-08, 11:30
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misslyckadminister
Tror F2 kan bli intressant. Är spänd på att se vad Gabriel Borteleto kan prestera i en snabbare bil. Han glänsde under sin f3 säsong förra året.

Han glänste även i F2 och blir säsongens mästare. Klart bättre än vissa siare här i tråden trodde.
Kommer bli intressant att se vad han kan göra i F1 framöver.
Citera
2024-12-08, 13:34
Medlem
7a med en ratt som inte fungerade som den ska är bra jobbat.

Tekniska problem under helgen
Dino Beganovic berättar även att det har varit en del problem under helgen, som en tuff start och tekniska bekymmer med ratt och växlar.

– Det har varit lite problem under helgen. I går hade jag en radio som inte fungerade, så jag kunde inte kommunicera med teamet om vad som var bäst vid starten. Med lite brist på erfarenhet kunde jag inte klara mig själv där, vilket gjorde att jag hade en väldigt dålig start. Men sen gjorde jag en väldigt bra comeback, och det var något positivt att ta med sig.

– Starten i dag var bra, men vi fick problem ännu en gång – ratten stängdes av. Jag hade inga växlar under flera tillfällen i racet, så det var lite segt. Efter att ha fajtats väldigt mycket under racet och försökt hänga med, var det surt att något sådant hände. Det hände 10–15 gånger att jag tappade ratten. Det var tråkigt, men ändå en väldigt bra erfarenhet att ta med sig.

– Pitstoppet var bättre den här helgen än i Qatar. Jag har definitivt lärt mig väldigt mycket under de här två helgerna. Och såklart, tack vare DAMS för att jag har fått möjligheten att få köra de här två racehelgerna.

https://formeldirekt.se/2024/12/08/e...en-i-abu-dhabi
Citera
2024-12-08, 13:47
Medlem
carminaburanas avatar
Bottas på frågan av Martin om det är adieu för honom i F1

" Im not done yet" med ett flin.

RED BULL?!
Citera
2024-12-08, 20:08
Medlem
Tror ni vi får se Beganovic i F2 nästa år? Starkt att ta poäng ändå. Vad kostar en säsong i F2? Vem sponsrar Dino?
Citera
2024-12-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davides.23
Tror ni vi får se Beganovic i F2 nästa år? Starkt att ta poäng ändå. Vad kostar en säsong i F2? Vem sponsrar Dino?

Dino kommer köra F2 för HItech nästa säsong.
En F2 säsong kostar ca 25 miljoner han har ekonomisk support from flera olika svenska företag samt Ferrari. Bara kolla på hans bil/racing overall så kan du se vilka företag som sponsrar honom.
Senast redigerad av Felix042 2024-12-08 kl. 21:21.
Citera
Igår, 07:50
Medlem
Misslyckadministers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Han glänste även i F2 och blir säsongens mästare. Klart bättre än vissa siare här i tråden trodde.
Kommer bli intressant att se vad han kan göra i F1 framöver.
Japp hade den magkänslan redan från start så otroligt kul att vinna back to back f3 och sen f2. Får hoppas att Sauber får till en helt ok f1 bil för 2025 så han får fortsätta visa vad han går för.
Citera
Igår, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misslyckadminister
Japp hade den magkänslan redan från start så otroligt kul att vinna back to back f3 och sen f2. Får hoppas att Sauber får till en helt ok f1 bil för 2025 så han får fortsätta visa vad han går för.

Tror Sauber kommer vara sämre nästa år en i år för först få så mycket tid i vind tunneln som möjligt för 2026 och sedan i allmänhet lägga allt fokus inför 2026 när dom blir Audi.

Borteleto utmaning för nästa år är att slå Hulkenberg i H2H nästa år om han gör det så har gjort det riktigt bra.
Citera
Idag, 10:04
Medlem
Dino klar för F2 2025 med HItech

https://fia-f2.hitechgp.co.uk/news/d...la-2-campaign/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in