Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zopifanta1
haha ¨whiskeytango84
så var det för mig med, klagade på att oxascand i början av 2000talet
att det funkar inte, hade tyvärr såklart blivit flaggad för missbruk av läkemedel
men när jag förklarade varför jag tagit från gatan ikto, jömfört med oxa
mot spändhet ångest dylikt, till min förvåning sa då vararande stafett läkaren
vilket preparat föredrar du då?

jag: .....? iktorivil

haft sedan dess då.

en fråga, har säkert frågat dig det, hur lång tid hade du käkat? käkar ikto och
fasa ut perioden?
då den sitter i systemet as länge då man har det som dags ordination
3mg för min del 15år minst....
tänker också fasa ut, nångång då man blir äldre och undvika skador för fall risk t.ex
visst i teorin har jag råd att ha 3mg 20år till ¨
40år nu ok 10år till 3mg innan fasa ut haha.¨"ha råd"

redan sagt även detta att skulle jag börja fasa ut nu? sku ta 10år minst , enl en annan överläkare.
2021
2024 nu, snart 2025, jag borde planera ngt..kanske istället för om 10år-15år
Åtta år 4 mg om dagen och jag har gått ner 0,5 mg på kvällsdosen och det har varit hyfsat smärtfritt hittills så är nere på 3.5 mg nu.

Har ingen speciell tidsrymd utan läkaren tycker precis som jag att vi tar det försiktigt och sakta med tanke på hur länge jag har stått på dem.

Känns hyfsat stabilt nu så snart dags att klippa 0.5 mg på kvällsdosen igen som jag tänkte nolla först.
Citera
2024-11-30, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Jag har en fråga. Det var säkerligen 10 år sedan jag tog iktorivil fram till idag, jag tog 2 st 2mg, men jag undrar om det tar längre tid att slå på när magen är full? Utöver ruset undrar jag också om det blir samma rus som på alprazolam eller vad skiljer sig? Jag undrar om det redan slagit op men inte känner särskilt mycket rus på
Ikto, jag minns nämligen inte ruset då det var så längesen jag tog det. Jag har inte mycket tolerans, jag tog 3-4 mg xanor i tisdags bara det är allt. Vill verkligen känna något. Inte bara bli ångestfri, jag vill ha ruset också. Den sköna värmen som sköljer över kroppen och synen man får när det slår och jag brukar titta från höger till vänster snabbt och ser att synen typ inte riktigt hänger med.
Enligt min mening så får du inget rus alls av Iktorivil. Däremot dålig kroppsmotorik, kass balans, sluddrigt tal och blir dessutom jävligt seg och vid allt för hög dos så slocknar man bara.

Xanor är totalt annorlunda och visst fasen kan man däcka på en monsterdos där med men det är en mycket mer psykisk Bensodiazepin som förutom att radera ut ångest totalt dessutom ger en viss eufori vilket gör den till de flesta pundares favoritbenzo konstigt nog då effekten av vanlig hederlig alkohol är så mycket bättre och dessutom lagligt att köpa på bolaget för alla över 20 som inte råkar sitta på ett Xanor recept.
Citera
2024-11-30, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag tror inte det påverkar särskilt mycket huruvida magen är full eller om du är fastande. Det tar 1-2 timmar innan Iktorivil verkar.

Något rus kan jag inte svara på, har aldrig fått det av benzo, alltid bara blivit ångestfri o slocknat av dem om jag tar högre dos.
Nej om du har ätit eller inte spelar ingen roll och enligt FASS tar det 1-4 timmar innan de börjar verka men i mitt fall så rör dit sig om ca en timme men det diffar från person till person.
Citera
2024-12-04, 22:55
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Enligt min mening så får du inget rus alls av Iktorivil. Däremot dålig kroppsmotorik, kass balans, sluddrigt tal och blir dessutom jävligt seg och vid allt för hög dos så slocknar man bara.

Xanor är totalt annorlunda och visst fasen kan man däcka på en monsterdos där med men det är en mycket mer psykisk Bensodiazepin som förutom att radera ut ångest totalt dessutom ger en viss eufori vilket gör den till de flesta pundares favoritbenzo konstigt nog då effekten av vanlig hederlig alkohol är så mycket bättre och dessutom lagligt att köpa på bolaget för alla över 20 som inte råkar sitta på ett Xanor recept.
Detta är individuellt och stämmer absolut inte in det minsta på mig. Jag tycker det är kul att dricka ibland i sociala sammanhang, eftersom hämningarna minskar och det sociala samspelet underlättas, men någon eufori får jag absolut inte. Benso (liksom opioider och t.o.m. zolpidem/zopiklon, även om zolpidem av någon anledning gav mig långt mer eufori när jag var yngre - typ 18- till 25-årsåldern, medan zopiklon aldrig varit väldigt euforisk för mig) tar jag gärna däremot gärna väldigt gärna ensam, egentligen oavsett om jag för stunden lider av ångest eller inte.

Avslappningen (ffa. den psykiska men även muskelavslappningen) är ofta i sig på något sätt euforisk, och vissa bensodiazepiner (framför allt Halcion, som jag inte längre har tillgång till men länge hade) är även för mig mer euforiska än andra. Att vara full ensam är däremot (för mig) mest en deprimerande och ironiskt nog ofta vagt ångestladdad upplevelse.

Jag har dock i stort sett samma upplevelse av klonazepam som du, dvs. att den (speciellt vid låga, "rimliga" doser, som man kan upprätthålla över längre perioder) gör sitt jobb i bakgrunden utan att märkas. Ofta blir jag besviken av "utebliven effekt" efter att många timmar har passerat (för mig tar klonazepam absurt lång tid att kicka in, typ 4 timmar) och måste närmast i efterhand (räcker med ned några timmar efter att effekten satt in på allvar, men då menar jag utöver de fyra timmarna efter intaget) konstatera att ångesten och oron faktiskt är borta. Vid höga doser däckar jag till slut också helt enkelt, åtminstone om jag ligger ner.

Sluddrigt tal eller dålig balans får jag däremot inte ens av rätt höga doser. Tar jag mycket höga doser kan jag få problem med balansen, men vid det laget har jag redan däckat för länge sedan. M.a.o. är dålig balans orsakat av klonazepam bara något jag upplever när jag t.ex. har somnat efter att ha tagit höga doser, sedan vaknar och exempelvis går upp på toaletten.
Citera
2024-12-05, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Detta är individuellt och stämmer absolut inte in det minsta på mig. Jag tycker det är kul att dricka ibland i sociala sammanhang, eftersom hämningarna minskar och det sociala samspelet underlättas, men någon eufori får jag absolut inte. Benso (liksom opioider och t.o.m. zolpidem/zopiklon, även om zolpidem av någon anledning gav mig långt mer eufori när jag var yngre - typ 18- till 25-årsåldern, medan zopiklon aldrig varit väldigt euforisk för mig) tar jag gärna däremot gärna väldigt gärna ensam, egentligen oavsett om jag för stunden lider av ångest eller inte.

Avslappningen (ffa. den psykiska men även muskelavslappningen) är ofta i sig på något sätt euforisk, och vissa bensodiazepiner (framför allt Halcion, som jag inte längre har tillgång till men länge hade) är även för mig mer euforiska än andra. Att vara full ensam är däremot (för mig) mest en deprimerande och ironiskt nog ofta vagt ångestladdad upplevelse.

Jag har dock i stort sett samma upplevelse av klonazepam som du, dvs. att den (speciellt vid låga, "rimliga" doser, som man kan upprätthålla över längre perioder) gör sitt jobb i bakgrunden utan att märkas. Ofta blir jag besviken av "utebliven effekt" efter att många timmar har passerat (för mig tar klonazepam absurt lång tid att kicka in, typ 4 timmar) och måste närmast i efterhand (räcker med ned några timmar efter att effekten satt in på allvar, men då menar jag utöver de fyra timmarna efter intaget) konstatera att ångesten och oron faktiskt är borta. Vid höga doser däckar jag till slut också helt enkelt, åtminstone om jag ligger ner.

Sluddrigt tal eller dålig balans får jag däremot inte ens av rätt höga doser. Tar jag mycket höga doser kan jag få problem med balansen, men vid det laget har jag redan däckat för länge sedan. M.a.o. är dålig balans orsakat av klonazepam bara något jag upplever när jag t.ex. har somnat efter att ha tagit höga doser, sedan vaknar och exempelvis går upp på toaletten.
Och det här är det som är intresserant med diverse olika substanser dvs olika personer kan få totalt olika upplevelser eller ha totalt olika smak.

Rent generellt ska en medicin fungera i stort sett likadant på de flesta men det skiljer sig ändå lite på individnivå.

Din upplevelse av Iktorivil är tex annorlunda än min och ändå så är det samma substans vi har intagit.

Jag får tex nada muskelrelax av någon Bensodiazepin och då har jag haft de flesta på recept och just Iktorivil ska vara den mest muskelrelaxerande av de alla men icke och inte på tex Stesolid heller.

Stesolid för mig påminner mycket om Iktorivil. Skillnaden är bara att stess slår på så mycket snabbare MEN jag ogillade starkt att ta det på dagtid och tog bara typ 5 mg till frukost och sedan 10 mg till kvällen då jag tyckte man blev för seg av en högre dos om man skulle hålla igång hela dagen. Perfekta att sova på dock.
Citera
Idag, 05:06
Medlem
Hejjj
Har levt med ångest hela livet yadiyada you know the drill. Iaf. Självmedicinerade ikto som sedan gick in i ett risk/missbruk för ett par år sedan, det pågick i ungefär 1 år sedan spolade jag ner det jag hade kvar i toaletten, och inte rört det sen dess. Mådde lite skit efteråt osv, men repade mig snabbt.

Senaste halvåret har varit katastrofalt ångest-mässigt och försöker få en plats på öppenvården-igen. Fick nog för ca 1 v sedan och köpte mig en karta 2mg rivotril.
Har tagit 5 mg på 9 dagar och börjar redan noja över att bli beroende :’) äre lugnt eller? 5mg alltså 2,5 tbl på 9 dagar är det mycket?
Hur mycket blir man ordinerad av vården vid svår daglig ångest/oro?
Vill inte bli fysiskt beroende.
Vill även tillägga att jag fick en epilepsi (frontallobs epilepsi) diagnos för 2-3 mån sedan, och käkar tegretol 400mg/dygn för det. Men som jag förstått så ska det inte va några problem med att mixa dessa..

Sedan undrar jag även: om jag får en kallelse av öppenvården (håller tummarna!!), och dom skulle vilja testa mig av ngn anledning..hur lång tid bör jag dra ut på det?

Tack!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in