2024-12-09, 09:07
Medlem
När man googlar Gabriella Possler så får man upp en artikel på nyheter24. Där hänvisar de till ett blogginlägg hon skrev i februari detta år.

Citat: ”Får rysningar av obehag när jag tänker på att jag faktiskt tänkte sterilisera mig samma månad som vi träffades för att jag var så nöjd med mitt liv och INTE ville bli kär, vara korkad och få ett till barn. Jag tycker verkligen att en graviditet och bebistid är en riktig kvinnofälla just på grund av att man mår skit (jag iallafall) och på så vis förlorar möjlighet till att jobba = inkomstbortfall = man blir beroende av en man. Typ så. Låter kanske hårt och sjukt men så har jag känt och jag var livrädd för att bli kär i någon som ville ha barn efter min skilsmässa med stora barnens pappa. Och på så vis då bli gravid och ”förstöra mitt liv för en man”.
Ni kanske tycker att det låter sjukt och hårt som sagt men så resonerade jag. Ville inte förlora arbetstid, ville inte hamna i en sits där jag mådde för dåligt för att vara självständig som gravid eller blev låst med en bebis och inte kunde jobba och leva mitt liv som jag gjort innan och trivts i. Tänkte till och med så långt där och då att jag inte ville få kroppsliga förändringar för en man för att jag var kär och dum. För en graviditet ger ju verkligen en helt ny kropp och jag var så nöjd där och då. Ville inte offra allt i mitt liv + min kropp som jag byggt upp under många år med träning. Ville inte offra något och hamna i en sits där jag kanske blev lämnad och hade gett exakt allt av mig själv. Och kanske till och med förlorat stora delar av mig själv och det som är viktigt för mig.”

Hon hade dessa tankar innan hennes första graviditet med Z. Nu väntar hon alltså deras andra gemensamma barn. Hon hoppade av mäklarutbildningen. Hon mår och har mått alldeles för dåligt på grund av sina graviditeter och hennes relation med Z. Hon skrev nyligen att hon var orolig över hennes framtid med barnen och hur hon skulle försörja dem. Jag skulle ändå säga att hon gjorde större uppoffringar. Och titta vad hon fick i gengäld av Z.
Gör ont att läsa.
Citera
2024-12-09, 10:08
Medlem
Kikade på Gabriellas stories och såg att varken hon eller Z följer varandra. Igen. Blir less.
Citera
2024-12-09, 10:13
Medlem
Dom har ju även tagit bort typ 99% av bilderna på varandra på Instagram också. Det gjorde dom visserligen i samband med att dom avföljde varandra sist.

Tycker det är så sorgligt för hon skriver så mycket om hur viktigt det är att lyssna till sitt inre, aldrig offra sig själv och sin hälsa för någon annan och påtalar enkelt hon hade valt att lämna om en kille gjorde si och så, men det verkar ju inte gälla Z?

Har också alltid tyckt att det är något jag inte gillat med Z, kan liksom inte sätta fingret på vad egentligen men det är någonting i hans blick som får mig att vilja rygga undan.

Vill också tro mig minnas att det varit tal om hans bakgrund tidigare? Vill tro mig minnas han har någon dom eller liknande sedan tidigare? Men kan blanda ihop det med någon annan, inget jag själv har kollat upp heller.
Citera
2024-12-09, 10:33
Medlem
Fräscht att hon låter pojken pussa på en chokladnalle i affären när hon inte har tänkt köpa den.

Konstigt beteende!
Citera
2024-12-09, 11:11
Medlem
Nu har Z tagit bort alla bilder på henne på Instagram. Igår var där iaf 2-3 st kvar.
Citera
2024-12-09, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folktandvarden123
Nu har Z tagit bort alla bilder på henne på Instagram. Igår var där iaf 2-3 st kvar.

Alltså ja. Hur orkar de? Om det är så genomskinligt på nätet så hade jag inte velat vara med irl där.
All irritation som måste finnas innanför de fyra väggarna alltså.

Men å andra sidan. Det kanske är Z som är en av de bästisar hon skriver ofta om ? Att de bara brutit kärleksrelationen men ändå är vänner ? Men då borde man inte avfölja och radera saker.
Citera
2024-12-09, 14:38
Medlem
Nu har jag skrivit till tingsrätten så få se vad el om något kommer fram kring Z.
Citera
2024-12-09, 16:18
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Ja, vilken röra. Hattar hit och dit och all belastning hon utsätts för. Om det är så här det är kanske det är lika bra att de inte är tillsammans. De gör säkert bara varandra och barnen illa. Väntar bara på att det ska komma någon förklaring till allt istället för att krypa runt allt. Inte för att hon ska ha det kravet på sig gentemot sina läsare, men borde vara enklare att bara förklara istället för att smussla och slippa alla frågor, kommentarer och spekulationer. Tänker ändå mest på barnen i allt det här.
Citera
2024-12-09, 17:57
Medlem
Hamsterbolls avatar
Helt uppenbart att de inte är ihop längre. Helt sjukt enligt mig att gå isär under en graviditet. Man håller ihop då oavsett vad. Om det inte är något brottsligt förstås som hänt. Men annars biter man ihop och finns där för varandra, speciellt när hon dessutom mått så dåligt.
Citera
2024-12-09, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet2299
Nej, det är väl för att det är en elektronisk kodlås som påstås ha slutat fungera på grund av att den förmodligen fryst sönder. Hon kan inte neka honom inträde eftersom det är deras gemensamma hus och de har gemensam vårdnad om sonen, om det nu var så.

Mmm hon påstår ju att det fryst sönder iallafall. Men i Umeå har det knappt varit minusgrader sen snöstormen för tre (?) veckor sedan. Tycker det känns orimligt att ett digitalt lås fryser sönder så lätt…
Citera
2024-12-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksee
Mmm hon påstår ju att det fryst sönder iallafall. Men i Umeå har det knappt varit minusgrader sen snöstormen för tre (?) veckor sedan. Tycker det känns orimligt att ett digitalt lås fryser sönder så lätt…

Ja, jag valde att lita på det hon skrev.
Annars kan det mycket möjligt vara på grund av att Z inte får komma in. Att neka inträde så där kan ju bara betyda att han är ett hot mot henne.
Senast redigerad av Hallonet2299 2024-12-09 kl. 18:51.
Citera
2024-12-09, 20:57
Medlem
immenhusens avatar
Oj! Hon lägger verkligen ut sina barn i både ord och bild. Det är inte särskilt genomtänkt att exponera dem på detta sätt, som om de vore en privat egendom.

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in