2024-12-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Seriöst?
Tror du på det där själv?

Tänk om jag skulle använda mig av mitt utgivningsbevis och leta rätt på vilka identiteter som sitter och trakasserar och mobbar människor och hurrar när dom tar sina liv.
Sen publicerar jag dessa gökar med bild och bevisning hur jag kommit fram till vem som är vem.

Polisanmäler dessa för trakasserier och sen hånar jag dom när dom förlorar arbetet.

Menar du att det hade varit helt okej?
Eftersom polisen inte gör tillräckligt för att stoppa nätmobbning.

Du anser att gäddornas rätt till integritet står över barns rätt att få vara barn?
Citera
2024-12-09, 18:02
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Du anser att gäddornas rätt till integritet står över barns rätt att få vara barn?
Det finns överhuvudtaget inget i lagstiftningen som specificerar vad det innebär att ”få vara barn”. Däremot är integritetskränkande brottslighet som exempelvis förtal och trakasserier tydligt specificerade.
Citera
2024-12-09, 18:05
Medlem
Citat:

Utesluter det ena det andra?
Har jag sagt det?

Jag försvarar inte gäddornas agerande.
Inte någon stans.
Men det gör inte att jag tycker Dumpen gör rätt och att det skulle vara okej att bryta mot andra lagar.

Dessutom så tror jag inte deras arbete hjälper någon alls. Utan att dom bara söndrar och tjänar pengar på andras lidande. Då ser jag gäddans anhöriga framförallt.

Jag tycker för övrigt att dom försöker laga ett brutet ben genom att gipsa det andra benet.
Inte en populär åsikt kanske. Men det är väldigt få av dom barn som blir utsatta för sånt på nätet som har det bra i hemmiljön. Det är oftast barn som inte mår bra av andra anledningar som hamnar i klorna på riktiga förövare.

Det ursäktar dock inte gäddornas agerande.
Citera
2024-12-09, 18:07
Avslutad
Citat:

Börtil, två fel gör inte ett rätt.
Citera
2024-12-09, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Något nytt om häxan Saras sjukdomstillstånd, behandling och prognos?

Fluffet som växer ut på hjässan har inte mycket färg
Citera
2024-12-09, 18:29
Medlem
Semperexians avatar
Apropå folks farhågor om att detta ska visa vilket skitland Sverige är så kan det vara intressant att veta att en hel del stater i USA inte har någon åldersgräns alls för giftemål. Det är ett helt annat universum än Sverige. Lägsta åldern i Europa för 2 000 år sedan var 10 år och det har aldrig funnits ett europeiskt land på minst 2 000 år som inte hade någon gräns alls. Och så klagar dessa kristna stater på Mohammed för 1 500 år sedan...

https://mostpolicyinitiative.org/science-note/legal-marriage-age/
Senast redigerad av Semperexian 2024-12-09 kl. 18:35.
Citera
2024-12-09, 18:30
Medlem
Citat:
Gäller att sära på vad som hänt och vad som kunde hänt.
Då vi inte vet om några barn som farit illa vid i dessa fall, så kan vi utgå ifrån att de inte har några offer. Där bör individens integritet gå över, då vi inte vet om den faktiskt gjort något.
Det hade varit sin sak om de i chatten fått ur dem att de begått brott och ärendet lämnats till polis och efter dom hade fallit lär till och med övrig media skriva om det. Kanske till och med skriva ut identitet.

Men så är inte fallet.

https://www.svt.se/kontakt/darfor-visar-svt-ibland-namn-och-bild-pa-brottslingar-ibland-inte

Citat:
Detta eftersom livet kan påverkas negativt av att väldigt många känner till vad man gjort eller misstänks för. Dessutom riskerar närstående, inte minst barn, att fara illa.

Här tar de även upp de stort debatterade "Allmänintresse" som jag flertalet gånger förklarat att många av er tolkar fel med er "Vi är många som är nyfikna på att hålla oss uppdaterade"
Dessa fall så bör de ta baksäte emot att det faktiskt inte begåtts några brott enligt rådande lagstiftning. Samt att de inte är dömda för det. Samt att de inte går att påvisa flera offer.
Samt även vad som faktiskt skulle ha hänt.

Allt är baserat på vad en grupp människor som har ett monetärt intresse av att hänga ut säger.

Citat:
Bedömningen görs inte utifrån bevisläget eller skuldfrågan, utan det är allmänintresset som ska vägas mot integritetsskadan för den eller de personer som påverkas av att uppgifterna publiceras.

I dessa fall är publicitets skadan ofantlig. Förlust av jobb, Förlust av förhållande, förlust utav bostäder. Total förlust på exakt allt. Vilket kan leda till flera år av kravlande innan de kommer på fötter igen.

Eller som du i din vishet har sagt, "De kan ju flytta utomlands och börja om"
Kan ju vara ett alternativ, men det kostar också en hel del och man förlorar än mer.

Skadan är såldes ofantlig mot att någon säger man begått ett brott. Bli utpekad.

Det är inte rätt, som sagt det hade varit sin sak om det gått att påvisa tidigare brott eller brott i samband (Alltså liknande inte den skiten de slänger in för att fylla sin sida med domar som inte hör till ärendet att göra, typ som tjänstefel.)
Dess utom att publicera en dom eller liknande som är irrelevant kan få missvisande effekt, så som att om man är dömd för som polisen som dömdes för tjänstfel med mera pga han använde poliskamera felaktigt. Risken finns att han nu utpekas som att han är dömd för något helt annat då det finns en dom på en sida där de säger sig vara pedofiljägare. Då kan en dom för snatteri snabbt ses som en dom om sexuellt ofredande mot barn. Domen är helt irrelevant i de fallet.

Samma är det egentligen med att Dumpen fått folk dömda för brott som är irrelevanta, så som knark och vapengömma. De kan skriva en artikel om det menn bör inte koppla samman personen med domen så en sökning kan ge felaktig bild.

De gör allt sådant här, för Dumpen är att skadan blir så stor det bara går viktigare än något annat.

Citat:
Dessutom riskerar närstående, inte minst barn, att fara illa.
Citera
2024-12-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n2222
Fluffet som växer ut på hjässan har inte mycket färg

Frågan är om senaste gäddan, som jag kallar "knarkarn", har något hår alls?

En del gäddor verkar påtända och nerknarkade, frågan är vad de övriga har för ursäkt
Citera
2024-12-09, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av netey
Frågan är om senaste gäddan, som jag kallar "knarkarn", har något hår alls?

En del gäddor verkar påtända och nerknarkade, frågan är vad de övriga har för ursäkt

Han hade nog lika lite tänder som Sara också

Fan vilket fantasilöst öknamn, du kan inte komma på bättre åt ett sånt tjackisoriginal?
Citera
2024-12-09, 18:54
Medlem
Magnums avatar
Vilken usel bildkvalitet på filmerna när de bytte till sina egna servrar. Ser ut som de filmat med en digitalkamera från förra seklet. De får väl be dumplingarna Swisha lite mer så de har råd med bättre bandbredd. Eller de kanske har börjat pixla förövarna?
Senast redigerad av Magnum 2024-12-09 kl. 18:57.
Citera
2024-12-09, 19:04
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
"De kan ju flytta utomlands och börja om"

Glöm det. Det första de frågar efter om du vill bosätta dig i ett nytt land i Europa och öppna bankkonto osv., vilket man ju inte klarar sig utan nuförtiden, är diverse papper från skatteverket för att visa att du klarar dig ekonomiskt osv. Om det ser ut som att du inte kan försörja dig eftersom du fick sparken efter Dumpens avslöjande, samt att man inte lär sig flytande spanska på en kvart, speciellt när man är så deprimerad att man inte ens orkar ta sig till duschen, så kan du glömma det. För att inte tala om att de flesta "gäddor" verkar knappt klara av att få anställning ens i Sverige och ser inte ut att ha en krona i reserv på banken.

En 63-årig svensk som måste först lära sig ett nytt språk och vars namn ploppar upp i alla länder på planeten som pedofil är mindre attraktiv på arbetsmarknaden i ett nytt land än gängkriminella. En 63-årig svensk som måste först lära sig ett nytt språk och vars namn ploppar upp i alla länder på planeten som pedofil kommer nog aldrig mer att få anställning någonstans på denna planet.

Bertil hittar på en fantasivärld där allt man behöver göra om man blivit uthängd som pedofil för hela världen att se - och det går lika fort för folk i Spanien som i Sverige att googla ditt namn - är att borsta av sig och bli en välanpassad medborgare. En baggis ju! I Barbies låtsasvärld.
Senast redigerad av Semperexian 2024-12-09 kl. 19:42.
Citera
2024-12-09, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Gäller att sära på vad som hänt och vad som kunde hänt.
Då vi inte vet om några barn som farit illa vid i dessa fall, så kan vi utgå ifrån att de inte har några offer. Där bör individens integritet gå över, då vi inte vet om den faktiskt gjort något.
Det hade varit sin sak om de i chatten fått ur dem att de begått brott och ärendet lämnats till polis och efter dom hade fallit lär till och med övrig media skriva om det. Kanske till och med skriva ut identitet.

Men så är inte fallet.

https://www.svt.se/kontakt/darfor-visar-svt-ibland-namn-och-bild-pa-brottslingar-ibland-inte

Här tar de även upp de stort debatterade "Allmänintresse" som jag flertalet gånger förklarat att många av er tolkar fel med er "Vi är många som är nyfikna på att hålla oss uppdaterade"
Dessa fall så bör de ta baksäte emot att det faktiskt inte begåtts några brott enligt rådande lagstiftning. Samt att de inte är dömda för det. Samt att de inte går att påvisa flera offer.
Samt även vad som faktiskt skulle ha hänt.

Allt är baserat på vad en grupp människor som har ett monetärt intresse av att hänga ut säger.

I dessa fall är publicitets skadan ofantlig. Förlust av jobb, Förlust av förhållande, förlust utav bostäder. Total förlust på exakt allt. Vilket kan leda till flera år av kravlande innan de kommer på fötter igen.

Eller som du i din vishet har sagt, "De kan ju flytta utomlands och börja om"
Kan ju vara ett alternativ, men det kostar också en hel del och man förlorar än mer.

Skadan är såldes ofantlig mot att någon säger man begått ett brott. Bli utpekad.

Det är inte rätt, som sagt det hade varit sin sak om det gått att påvisa tidigare brott eller brott i samband (Alltså liknande inte den skiten de slänger in för att fylla sin sida med domar som inte hör till ärendet att göra, typ som tjänstefel.)
Dess utom att publicera en dom eller liknande som är irrelevant kan få missvisande effekt, så som att om man är dömd för som polisen som dömdes för tjänstfel med mera pga han använde poliskamera felaktigt. Risken finns att han nu utpekas som att han är dömd för något helt annat då det finns en dom på en sida där de säger sig vara pedofiljägare. Då kan en dom för snatteri snabbt ses som en dom om sexuellt ofredande mot barn. Domen är helt irrelevant i de fallet.

Samma är det egentligen med att Dumpen fått folk dömda för brott som är irrelevanta, så som knark och vapengömma. De kan skriva en artikel om det menn bör inte koppla samman personen med domen så en sökning kan ge felaktig bild.

De gör allt sådant här, för Dumpen är att skadan blir så stor det bara går viktigare än något annat.

Slappna av och betänk att det är personer som har ett skevt tändningsmönster och som antingen skadar barn eller riskerar att göra det

Att du då väljer att förminska deras handlingar och måla upp det som om gäddorna enbart begått något enstaka felsteg

För att nå dit gäddorna nått så krävs det flera steg där man tillslut går så långt att man är beredd att förgripa sig på barn, i vissa fall väldigt små barn

Sluta försvara dessa kräken, dessa personer förtjänar ingen integritet iomed deras handlingar, när man sjunker så djupt så bör man inte ha rätten till någon personlig integritet utan då bör man ha mycket att bevisa för att få rätt till det igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in