2024-12-08, 23:15
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Man undrar ju lite mer över E:s mobils färdväg den dagen han sågs senast.
Sitt hem, Centrala Skellefteå & sedan Jävre.
Men var befann sig mobilen tiden mellan Centrala Skellefteå & mot norra masten i Jävre?

Vart tog han vägen efter jobbet, ingen har sett honom överhuvudtaget, inga grannar, ingen! Elliot går fullständigt upp i rök!

Jag tror att han kan ha åkt hem till sin mamma och styvfar redan den 28e efter jobbet, kanske denna middag som skulle utspela sej på tors kväll redan var på tis? Vilket även isf förklarar att ingen sett ett spår av honom, ngt händer i hemmet hos kvacksalvarmamman, sen röjs allt undan!
Citera
2024-12-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Dom nämner det i podden som länkades lite längre bak i tråden, dom nämner att mobilen stängdes av manuellt, och då undrar man hur man kan se skillnad på en mobil som stängs av manuellt och som stängs av pga dött batteri, alt skada?

Som jag har mått det förklarat är det för att det är en så kallad mjuk avstängning när man stänger av telefonen manuellt,så skickas som dyp en sms signal till masten... men det är som jag har förstått det
Citera
2024-12-09, 22:01
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Vart tog han vägen efter jobbet, ingen har sett honom överhuvudtaget, inga grannar, ingen! Elliot går fullständigt upp i rök!

Jag tror att han kan ha åkt hem till sin mamma och styvfar redan den 28e efter jobbet, kanske denna middag som skulle utspela sej på tors kväll redan var på tis? Vilket även isf förklarar att ingen sett ett spår av honom, ngt händer i hemmet hos kvacksalvarmamman, sen röjs allt undan!

Jag håller med.
Kan det vara så att dom var i Elliots lägenhet på kvällen den 28e, och glömde att släcka lampan med mera, i all hast med att undanröja bevis. Middagen på Torsdagen är troligen en efterhandskonstruktion för att anmäla honom som saknad.
Citera
2024-12-09, 22:57
Avstängd
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enhemligidentitet
Jag är inne på det ja.
Styvpappor är alltid skumma.
Elliot kanske var i vägen för deras lycka.
Stuvpappor ska man se upp med. De är nästan lika onda som styvmammor. Polisen borde kontrollera styvpappans brottsregister. Där i kanske svaret ligger... usch.

I USA hade polisen först kontrollerat Ellotts närmaste bekanta och sedan arbeta utåt. I Sverige gör väl polisen tvärtom, kan jag tänka mig. Polisen får tänka om här.
Citera
2024-12-09, 23:20
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Stuvpappor ska man se upp med. De är nästan lika onda som styvmammor. Polisen borde kontrollera styvpappans brottsregister. Där i kanske svaret ligger... usch.

I USA hade polisen först kontrollerat Ellotts närmaste bekanta och sedan arbeta utåt. I Sverige gör väl polisen tvärtom, kan jag tänka mig. Polisen får tänka om här.

Styvpappan kanske skulle ta ett snack med Elliot?
Men något urartar och det slutar olyckligt.
Mamman ovetandes, eller så var båda med på det, kärleken kan göra en blind.
Citera
2024-12-10, 10:06
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson

Finns styvpappan med i något brottsregister ?
Någon gammal misshandels dom eller liknande?
Citera
2024-12-10, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enhemligidentitet
Finns styvpappan med i något brottsregister ?
Någon gammal misshandels dom eller liknande?

Det ser ej ut som som om någon anhörig till E sedan tidigare finns med i något brottsregister (Krimfup, Lexbase) från en tid där man kan söka online på brottmål/domar.

E försvinnande är mycket märkligt & som sägs i podden (där E:s 2 vänner berättar) att det fortfarande finns många obesvarade frågetecken om vad som kan ha hänt E. Inte ens en ledtråd kan skönjas, vilket är mycket suspekt.

https://open.spotify.com/episode/4Gl...Ucap4AA&t=1409

Det är något som inte stämmer.
Frågan är bara vad?

Ett pussel behöver läggas och vyerna borde nog utvidgas avsevärt om svaren på var E är & vad som kan ha hänt honom skall finnas.
Citera
2024-12-10, 13:43
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
E försvinnande är mycket märkligt & som sägs i podden (där E:s 2 vänner berättar) att det fortfarande finns många obesvarade frågetecken om vad som kan ha hänt E. Inte ens en ledtråd kan skönjas, vilket är mycket suspekt.

https://open.spotify.com/episode/4Gl...Ucap4AA&t=1409

Det är något som inte stämmer.
Frågan är bara vad?

Ett pussel behöver läggas och vyerna borde nog utvidgas avsevärt om svaren på var E är & vad som kan ha hänt honom skall finnas.

Elliot måste ha åkt till ngn omedelbart efter jobbet eftersom det inte finns ett enda spår av honom från att han lämnar jobbet tills strax efter 21 när mobilen stängs i Jävre! Att Elliot inte på ngt sätt skulle ha använt sin mobil på ca 6 timmar är fullständigt uteslutet, däremot är det inte konstigt alls att han låter mobilen vara om han åkt hem till ngn, så hela lösningen på detta försvinnande är att hitta vem Elliot träffade direkt efter jobbet, dvs runt 16-1630! (Mest troligt även ett möte vilket var bestämt sen tidigare under dagen eller t.o.m dagen innan, tidsmässigt passar det ju bra med en middag när han slutat för dagen!!!)
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-12-10 kl. 13:45.
Citera
2024-12-10, 17:16
Citat:
Elliot måste ha åkt till ngn omedelbart efter jobbet eftersom det inte finns ett enda spår av honom från att han lämnar jobbet tills strax efter 21 när mobilen stängs i Jävre! Att Elliot inte på ngt sätt skulle ha använt sin mobil på ca 6 timmar är fullständigt uteslutet, däremot är det inte konstigt alls att han låter mobilen vara om han åkt hem till ngn, så hela lösningen på detta försvinnande är att hitta vem Elliot träffade direkt efter jobbet, dvs runt 16-1630! (Mest troligt även ett möte vilket var bestämt sen tidigare under dagen eller t.o.m dagen innan, tidsmässigt passar det ju bra med en middag när han slutat för dagen!!!)

Har polisen kollat Grindr appen ?
Tycker jag har sett någon som liknar Elliot, fast det var säkert 2 år sen jag använde Grindr sist.
Vågar inte ha den på längre då man kan bli förföljd, även om man kan köra med VPN.
Citera
2024-12-10, 20:35
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Var har du hört att han inte använt sin mobil?
Citera
2024-12-10, 23:49
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:

Det stog tidigare att polisen sett att mobilen var ”orörlig” fram till cirka 20.00. Då började den röra sig norrut och kom till Jävre där den slogs av. Vet dock inte hur exakt de kan se var den befann sig d v s att den var i Sundsvall hela tiden eller om den var i hans lägenhet.

Bussen tar 50 min. Den tog nog lite längre tid pga snöstormen. Avgick den 20.00?
Citera
2024-12-11, 09:54
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Det stog tidigare att polisen sett att mobilen var ”orörlig” fram till cirka 20.00. Då började den röra sig norrut och kom till Jävre där den slogs av. Vet dock inte hur exakt de kan se var den befann sig d v s att den var i Sundsvall hela tiden eller om den var i hans lägenhet.

Bussen tar 50 min. Den tog nog lite längre tid pga snöstormen. Avgick den 20.00?

Mm det är märkligt, det känns som att något hände efter jobbet och inte vid 21:21.

Man kanske valde att stänga av mobilen på en neutral plats och inte ta några risker.

Börjar mer och mer tro på att något hänt honom, ingen olycka.

Men troligen dråp och att man sedan städat noga efter sig.
Mamman och styvpappan har något med detta att göra.

Det kanske blev jobbigt att bo kvar i huset om något hände där, så dom flyttar så långt bort som möjligt från Skellefteå. Elliot och hans mamma bodde inte så långt ifrån varandra, knappt 10 minuter med bil, ca 5km. Det är möjligt att Elliot drog direkt till mamman efter jobbet för middag, men något händer.

Som jag alltid sagt, flyttar man efter ett mord/dråp, så har man oftast något att dölja.
och det slår sällan fel!

Det är ofta som en mördare inte orkar bo kvar på samma plats, så tillvida det inte var ett lustmord, vilket jag betvivlar i detta fallet.
Senast redigerad av Enhemligidentitet 2024-12-11 kl. 10:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in