Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-04, 20:36
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolesn
Massor med fusk kring marknadsföringen. Mycket mer än man vill ge sken av. Men det beror ju också på att svenskens köpkraft är på typ 100 års lägsta.

Ja, 1920- och 1930-talet i Sverige är vida känt för dåtida befolkningens stora köpkraft eller för den delen början 1990-talet.
Citera
2024-12-04, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Ja, 1920- och 1930-talet i Sverige är vida känt för dåtida befolkningens stora köpkraft eller för den delen början 1990-talet.
Ja ändå är dagens svenskar pankare än då.
Citera
2024-12-05, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Förra året så minskade handeln för Black Friday vilket var ett trendbrott. Min känsla är att årets Black Friday kommer minska ännu mer.

Många företag har det just nu jobbigt, försäljningen har minskat under året och handeln har inte riktigt tagit fart än.

När jag kollar på vad som säljs ut så finner jag inget av intresse. Bland annat håller jag utkik efter ett par HomePod. Mest skräp om man ska vara ärlig som är ändå ute på konstant rea.

Kommer ni handla något under Black Friday? Hur kommer ditt jobb påverkas? Kommer vi se snart konkurser för olika butikskedjor?

Verkar som att exklusiviteten minskar med att priserna ligger kvar till 8/12 i flera fall och Cyber Monday osv.

Det är som du säger mest skit som ska säljas av som reas ut i ytterligare ett importerat marknadsjippo.

Tbh tycker jag inte illa om fenomenet, det är en sorts mässa för folk som aldrig går på mässor. Säsongens klipp och man kan se både årets och nästa års modell och informera sig osv jag köpte en hushållsassistent därför att den var nersatt några tusen i pris fast det är en bestseller från ett känt märke så vill de väl sälja slut på sina lager osv osv.

Alltså jag är för att marknaden har olika former av festligheter för sig. Vill man inte delta så deltar man inte, tycker man att det är roligt att gå på marknader så gör man det.

Själv har jag mitt i allt krimskrams gjort helt otroligt fina fynd på marknader.
Citera
2024-12-06, 08:51
Medlem
Jag har aldrig köpt något på black Friday. Är en ganska dålig konsument och behöver jag något så köper jag det året runt oberoende av om det är billigare om någon månad eller inte, det är ju nu jag behöver det och inte när det är någon black friday.
Citera
2024-12-06, 17:33
Medlem
ja ha då får vi reda på att året black friday ökat igen men tror det är falskt allt för att få folk att köpa upp alla pengarna ock helst ska vi maxbelåna oss också allt för att staten ock företagen ska få in pengar
Citera
2024-12-07, 09:30
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas

Ja den myten grasserar bland idioter.
Folk som gnäller över att allt blivit dyrt och att folk är fattiga vet inte att de har högre köpkraft idag än vad svenskarna hade 1995.

Ingen märkte när de fick det mycket bättre men många märkte när de fick det lite lite sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in