Citat:
Ursprungligen postat av
KillenArCP
Förra året så minskade handeln för Black Friday vilket var ett trendbrott. Min känsla är att årets Black Friday kommer minska ännu mer.
Många företag har det just nu jobbigt, försäljningen har minskat under året och handeln har inte riktigt tagit fart än.
När jag kollar på vad som säljs ut så finner jag inget av intresse. Bland annat håller jag utkik efter ett par HomePod. Mest skräp om man ska vara ärlig som är ändå ute på konstant rea.
Kommer ni handla något under Black Friday? Hur kommer ditt jobb påverkas? Kommer vi se snart konkurser för olika butikskedjor?
Verkar som att exklusiviteten minskar med att priserna ligger kvar till 8/12 i flera fall och Cyber Monday osv.
Det är som du säger mest skit som ska säljas av som reas ut i ytterligare ett importerat marknadsjippo.
Tbh tycker jag inte illa om fenomenet, det är en sorts mässa för folk som aldrig går på mässor. Säsongens klipp och man kan se både årets och nästa års modell och informera sig osv jag köpte en hushållsassistent därför att den var nersatt några tusen i pris fast det är en bestseller från ett känt märke så vill de väl sälja slut på sina lager osv osv.
Alltså jag är för att marknaden har olika former av festligheter för sig. Vill man inte delta så deltar man inte, tycker man att det är roligt att gå på marknader så gör man det.
Själv har jag mitt i allt krimskrams gjort helt otroligt fina fynd på marknader.