2024-12-07, 00:30
Medlem
Nog inte så lönt med strängare straff, de kan istället börja utdela straff vid skattebrott när det rör prostitution, både när de säljer bilder eller sina kroppar. Blödiga svennen har låtit detta få gå under radarn alldeles för länge. Prostitution är lagligt och en mångmiljardindustri, så in med skatten nu
Citera
2024-12-07, 02:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Grymt gjort av henne men straffet är väl inte proportion till hennes inkomst som arbetsgivare avgiften samt vinstskatt och inkomst skatt fördelar efter antal löneperioder. Kan ju knappats vara en hobbyverksamhet med den summan. Man bör ju eftersträva att Skatteverket utgår ifrån ett enskilt bolag och dess kriterier för eventuella avgifter samt skatter. Sjukt att det inte var mer.
Det beror väl helt på hur många följare hon har, om hon har många följare så kan få sessioner ändå ge förhållandevis mycket pengar.
Jag antar att flera kan titta på samma stripp, liveshow samtidigt.
Citera
2024-12-07, 02:12
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hade jag bara behövt betala 65000kr i skatt för en inkomst på 570 000kr så hade jag varit överlycklig. Hennes skatt borde vara väldigt mycket högre kan man tycka.

Nej, det är skatten på din inkomst som borde vara lägre.
Citera
2024-12-07, 02:22
Medlem
Den artikeln visar mest hur korkade journalister är och SVT i synnerhet. De 65 tkr är skattetillägg och moms. Sen tillkommer naturligtvis även inkomstskatt på pengarna. Säkrast att hon har sparat pengarna ty annars så blir det indrivning och betalningsanmärkning. Skatten och avgifter ska in och den kommer hon inte undan. Hur korkad hon än försöker framställa sig.
Citera
2024-12-07, 02:58
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
1 - Var kvinnans straff rimligt sett till brottet?
2 - Tror ni på hennes historia att hon "inte visste"?
3 - Hur vanligt är det att kvinnor struntar i att säkerställa att de följer skatteregler när de tjänar pengar online?
4 - Vilka åtgärder kan skattemyndigheter vidta för att utbilda kvinnor om deras skatteskyldigheter för onlineinkomster?
5 - Bör det vara strängare straff för kvinnor som struntar i inkomstredovisning från digitala plattformar?
1. Ja. Betala skatten man är skyldig tycker jag är rimligt straff för skattebrott under vissa nivåer (11,4% skatt låter dock sjukt lågt för att vara Sverige).
2. Känner inte kvinnan så hur fan ska jag veta det. Gissningsvis visste hon om det, men är väl inte direkt raketforskare eller ens medelintelligensen i det yrket.
3. Internationellt sett väldigt vanligt. Gott om artiklar gällande detta. Prostitution är alltid under-redovisat på grund av den legala och sociala statusen.
4. Straffa och låta SVT skriva artiklar om det. Kanske köpa en annonsplats på onlyfans (lol).
5. Nej (om hon faktiskt fick betala 11,4% i skatt istället för 25% eller vad det nu är så: ja)
Senast redigerad av deddd 2024-12-07 kl. 03:01.
Citera
2024-12-07, 03:06
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
En kvinna i 25-årsåldern från Ljusdal redovisade inte sina inkomster från OnlyFans och Instagram till Skatteverket. Nu måste hon betala närmare 65 000 kronor i skatter och moms.

Under två år redovisade inte kvinnan sina inkomster från sociala medier, som totalt ska ha uppgått till runt 570 000 kronor mellan 2022 och 2023. Hon ska nu betala extra skatt och avgifter till Skatteverket. Kvinnan har uppgett för Skatteverket att hon såg OnlyFans som en bisyssla och inte var medveten om att inkomsterna därifrån var skattepliktiga. Som följd måste hon nu betala omkring 65 000 kronor till Skatteverket.

Diskussionsfrågor:
3 - Hur vanligt är det att kvinnor struntar i att säkerställa att de följer skatteregler när de tjänar pengar online?
4 - Vilka åtgärder kan skattemyndigheter vidta för att utbilda kvinnor om deras skatteskyldigheter för onlineinkomster?
5 - Bör det vara strängare straff för kvinnor som struntar i inkomstredovisning från digitala plattformar?

Källa:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/onlyfans-pengar-redovisades-inte-tjanade-570-000-kronor

Ungefär en månadslön av dom 570 000 kronorna hon drog in på 12 månader. Visste förmodligen inte bättre. Eller brydde sig inte om att försöka veta bättre.

Skatta är för boring. Speciellt när det handlar om pengar som hon drar in tack vare sitt eget kött och blod.
Citera
2024-12-07, 04:30
Medlem
Masingas avatar
Småpengar för Sophie Rain.
Citera
2024-12-07, 05:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Nej, det är skatten på din inkomst som borde vara lägre.

Det fick den gärna vara men tyvärr är dessa 65000kr en straffavgift utöver vanliga skatten, var jag som förstod detta fel.
Citera
2024-12-07, 06:09
Medlem
ImTheMans avatar
Of betalar moms sen att par år, det styrs väl dock av köparens hemvist. Så jag antar att momsen är för betalningar vid sidan av?
Citera
2024-12-07, 06:39
Medlem
Citat:
En kvinna i 25-årsåldern från Ljusdal redovisade inte sina inkomster från OnlyFans och Instagram till Skatteverket. Nu måste hon betala närmare 65 000 kronor i skatter och moms.

Under två år redovisade inte kvinnan sina inkomster från sociala medier, som totalt ska ha uppgått till runt 570 000 kronor mellan 2022 och 2023. Hon ska nu betala extra skatt och avgifter till Skatteverket. Kvinnan har uppgett för Skatteverket att hon såg OnlyFans som en bisyssla och inte var medveten om att inkomsterna därifrån var skattepliktiga. Som följd måste hon nu betala omkring 65 000 kronor till Skatteverket.

Diskussionsfrågor:

Källa:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/onlyfans-pengar-redovisades-inte-tjanade-570-000-kronor
Jag är så avundsjuk på hennes inkomst. Jag är i akut behov av pengar men jag skulle definitivt skatta om det översteg summan för hobbyverksamhet!
Citera
2024-12-07, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimzon
65000 kr = avgift exkl. skatt

Någon bekräftelse på detta, för så står det inte i ts?
Citera
2024-12-07, 07:29
Medlem
Skorpan91s avatar
Vem är stjärnan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in