Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-06, 00:57
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Fyfan vad sjukt. Dock hade han skrivit lite fel så jag fixade bilden åt honom:

https://ibb.co/RScFHJH

Äntligen nåt vettigt.

Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Angående originalbilden - har han postat någon automatiskt genererad bild som visar något angående musik? Fyfan vad pinsamt, det är ju högstadienivå?

Citat:
Japp, tror det är Spotify Wrap om jag inte är helt ute och cyklar. Har aldrig tittat på den själv trots att jag haft Spotify sen beta

Now now, jag tycker faktiskt det är rätt intressant med Spotify wrap och att se hur mkt tid man man lyssnat och vilka låtar/grupper man lyssnat mest på och sånt.
Jag delar väl inte ut det åt höger och vänster och har mage att tro att nån annan skulle vara intresserad däremot.
Citera
2024-12-06, 00:58
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Carl-Fredrik har alltså lyssnat på grejer på Spotify över en av årets tolv månader totalt. Undrar hur många månader han spenderat på YouTube?

När man ser dessa siffror blir det så tydligt att det enda han gör under sin vakna tid är att konsumera underhållning.

Mycket scrollning i kojan...
Citera
2024-12-06, 00:59
Medlem
Citat:
https://youtu.be/173kJSkmVYk?t=1128

Man kan inte annat än sakna AMG-mannen!
Haha på den tiden var han faktiskt rätt underhållande. Att han själv tyckte han var the goat gjorde ju det hela ännu roligare
Citera
2024-12-06, 01:00
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Now now, jag tycker faktiskt det är rätt intressant med Spotify wrap

Jag delar väl inte ut det åt höger och vänster och har mage att tro att nån annan skulle vara intresserad däremot.

Haha, du har ju en sund inställning till hur man ska hantera det
Citera
2024-12-06, 01:04
Medlem
Citat:
Fyfan vad sjukt. Dock hade han skrivit lite fel så jag fixade bilden åt honom:

https://ibb.co/RScFHJH
Sällan jag skrattar rakt ut av saker jag ser på InterNääätet men har garvat i 5 minuter nu ”dagen då jag fotade kuken mest” 😂😂😂 roligaste av allt är att det säkert kan stämma.
Citera
2024-12-06, 01:30
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Nu slänger jag inte stämpeln på vem som helst, utan på folk som i allmänhet fyller kriterierna. Att bli skadad och negligerad under uppväxten är sådant som gör att man kan utveckla narcissism. Jag ser Carl-Fredrik som en liten pojke. Som blev felskruvad som barn, och som försökte skydda känslan av att känna sig liten med att inträda i rollen som rockstjärna. Ingen runtom honom såg problemet, nu är narcissismen cementerad.

Det är liksom inte bara hans uppmärksamhetsbehov. Han är väldigt grandios, pratar ständigt om allt bra han gör och vilka prestationer han åstadkommit, vill helst omgärda sig med kända och omtalade personer, kan inte ta ett vanligt arbete för han måste vara känd, osv.

Vet man vem Rask är och jämför hans beteende med de vanligaste narcissistiska dragen stämmer han in på varje punkt.

Det är sant! Håller med dig mycket här. Men är det inte så att VILL man att det ska stämma - så stämmer mycket ? Lite som horoskop.
För man kan ju trycka på narcissist på extremt många skadade individer / som egentligen bara inte får rätt stöd (person) med sig i vardagen. Han skulle behöva en kontaktperson som han har respekt för-(känd och framgångsrik, om så sig bör) som kan stötta honom igenom ”jobbiga telefonsamtal” och ärenden utanför hemmet osv. LSS kanske .
KBTA hans skit. Inte bara sätta en diagnos och låta han använda det kortet som om det vore nån jävla glutenintolerans.
Hans skit går att bota - genom att först börja med att ta ANSVAR för det . En omognad . Inte för att han anser att han är så bra så han kan ”slippa”. Enbart pga en tydlig omognad som alla barn använder sig av för
att få fördelar . Tills de mognar och med livskunskap inser att det finns kösystem/ sociala normer /förordningar och ansvar som ska följas och upprätthållas för att man inte ska glida ur samhället .
(Och för att vara en god förebild åt sina barn nu också. )

Hans grandiosa självbild är inte lika cementerad som tex Crippas. Som går över lik och sin familj- för att få bära dyra fiskarhattar och åka till Dubai och klappa pingviner med dottern- bara för att verkligen ”leva upp” till myten. ?
När Crippa är där- så är han helt blockerad från verkligheten. Han är hög på sig själv- även om pengarna är smutsiga. Kan man uppdatera feeden med nya ”exklusiva” bilder så är man kung - oavsett tillvägagångssätt och vilka man förlorar längs vägen.

Känns inte det mer som en rå-narcissist där det psykiskt trasiga har neonskyltar som blinkar för alla - utom han själv - där och då.

Att rasken lever rockstjärna instängd i sin lya , knappt vågar ta sig ut och enbart söker bekräftelse över nätet (inte fysiskt) med kvinnor - känns mer som ett extremt skadat barn - som vill få känna sig ”önskad”.
Han leker vuxen med sin AI- som kan översätta lite mer komplexa förklaringar på hur ANDRA funkar - han lär sig mycket om sig själv undertiden - det är därför han tycker AIn är så otroligt fascinerande .. det är som ett barn som lyssnar på sin förälder som berättar hur verkligheten ”är” och barnet Rask lyser upp i hela ansiktet vid varje självklar förklaring som AIn läser upp.
Sorgligt att se på.

Det är inte varandra som Rask och Crippa avskyr, det är sig själva .
Sen kan det verka, för vanliga döda, som att de är varandras motsatser , men om man vet mer om deras bakgrunder, självbilder och tagit del av deras relationsproblematik genom åren- så förstår man att den dagen någon av dem blir frisk i huvudet- så kommer den inte ägna en sekund åt att avsky den andre.

De hatar inte varandra - de hatar att den andre PÅMINNER om ALLT de enskilt inte klarar/ är tillräckligt utvecklade mentalt /eller MOGNA nog att ta ett vuxet ansvar över sins tillkortakommanden…
Sitt småkukskomplex, sitt kroppskomplex, sitt sämre hårfäste, sin stora ångest, sin ekonomi, undertrycka behov och känslor, sina beroenden, sina utsvävningar , sina stora käftar, sina sämre omdömen, sin låga självkänsla, sin fake-fasad.. osv

Den enda jag faktiskt tror har en chans att kunna bryta den onda psyksjuka spiralen är Rask. Men inte på egen hand - med stödperson / kontaktperson som kan sin sak.
En form av ångest/offerkofta/känslo-rehabilitering/ behandling helt utanför sociala medier i några månader .
Då tror jag att han kan få en chans att koda om mkt felkopplingar.

Crippa är det dock helt över med.
Han är obotlig . Men han kan iaf vara riktigt kul då och då. När han är på det humöret.
Citera
2024-12-06, 01:38
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Carl-Fredrik har alltså lyssnat på grejer på Spotify över en av årets tolv månader totalt. Undrar hur många månader han spenderat på YouTube?

När man ser dessa siffror blir det så tydligt att det enda han gör under sin vakna tid är att konsumera underhållning.

Ännu tydligare att han har skapat sig en livssituation där han kan ”missbruka” sina ”droger” istället för att reda ut VAD ÄR DET SOM GÖR ATT KARLJÄVELN pundar ”underhållning” som ett GLASKLART flyktbeteende.
En verklighetsflykt och källa till tröst och bekräftelse .

Helt i motsats till vad han behöver - för att kunna utvecklas till en fungerande pappa , partner och individ.
Citera
2024-12-06, 01:41
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Sluta sätta traumastämpel på någon som aldrig blivit traumatiserad. Blir extremt urvattnat då.

Var nära att svara seriöst här. Fan , haha, du fick mig nästan att slösa energi. Rackare där
Citera
2024-12-06, 05:38
Medlem
Rask har ju genom åren sagt att han aldrig kommer ha ett vanligt jobb etc.

Han skyller på socialfobi och tror även att han har svårt för att infinna sig på en plats samma tid varje dag.

Men om man vill utvecklas i livet och inte bara sluta som en jävla fegis så är det ju viktigt att stirra det där jävla jobbet i ögonen och bara möta den rädslan.

Rask är en fegis som rättfärdigar att vara en fegis.

Han bär sina rädslor som en sköld istället för att jobba på dem.

Stackars hans barn som lär sig att, om man är rädd då ska man undvika de jobbiga
Citera
2024-12-06, 05:40
Medlem
exexexexs avatar
Haha! Asså, den där jävla tavlan där i bakgrunden också. Perkele vilken ångest för Therese att vakna upp där i ottan varje morgon, med 3 kids och en utvecklingsstörd pappa som har byggt en koja.

Varför hänger han inte med LetsFeast längre (eller vad dom heter)
Citera
2024-12-06, 05:45
Medlem
Jag funderar på om det kan vara så att Rask är en av Sveriges mest onödiga och inkompetenta personer?
På hans framtida begravning kommer endast hans barn pliktskyldigt närvara annars kommer det troligtvis eka tomt i kyrkan.
Positiva Egenskaper som A Rask innehar
1. Han kan prata länge.
2.Har enligt egen utsago ett rent Anus
3.

Negativa egenskaper som A Rask har
1. Oförmögen att att vara anställningsbarhet
2. Oförmögen att kunna ha en stabil ekonomi
3. Oförmögen att vara sin fru trogen
4. Oförmögen att vara en trygg och stabil förälder
5.Förstört sitt ansikte med tatueringar.
6. Ljuger och duperar sin omgivning 24/7
7. Tror att han är en betydelsefull person på internet.
8. Oförmögen att ha en sund relation med sin far och istället hänga ut denne med syfte att profilera.
9.Oförmögen att deltaga vid föräldramöten och dylika ansvarsområden.
10. Oförmögen att skaffa sig en utbildning.
11. Är allmänt ful
12. Har alltid offerkoftan på
Citera
2024-12-06, 06:00
Citat:

Inget förvånande men att de skulle vara så kolossala mängder streamande hade jag ingen aning om.

Vi får inte glömma att Carl-Fredrik är en extrem missbrukare av sin skärm, det beroendet är hundra gånger så mer än hans nikotinberoende.

Så fort Carl-Fredrik vaknar ägnar han sig åt underhållning och så fortsätter det tills han sover då han avslutar med en podd eller doomscrollar tills han somnar.

Carl-Fredrik måste ha underhållning 24/7, han kan inte sitta med en bok eller göra något som kräver bortkopplandet av mobilen.

Jag skulle tro att Carl-Fredrik runkar flera gånger per dag åt porr då han verkar vara en snuskhummer som vi sett nyligen då chatten läckte och även porrfilmerna.

Ett extremt skadad självbelöningssystem som mynnar ut i ett handikapp, koppla ihop detta med hans narcissistiska ego som mäste ha bekräftelse hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in