Citat:
Ursprungligen postat av
Pa.Forever
Bara det att man har en stor fin villa där släkt och vänner får plats att umgås, bada i poolen, putta på golf greenen, grilla oxfile eller låta Peter ( my chef) göra en grym middag.
Ta en sväng till garaget och prata lite bilar. Sedan ta en tur i porschen eller min lambon. Varför inte en sväng i 760n med 31 tums screen.
Det där är ju urtråkigt, du får förstå mig, tycker du det är av värde får du tycka det. Själv bor jag hellre mindre och mysigt. Jag får mer och mer funderingar om att sluta äta kött, men tycker inte det finns bra alternativ. Om 20 år kommer det finnas supergott odlat kött. Men det mesta jag vill ha är inte uppfunnet.
Jag är väldigt nöjd med det jag har just för att jag har varit fattig. Alltså på riktigt. Jag är tacksam för alla saker som gör att man inte behöver ha det jobbigt eller oroa sig för att inte ha råd med det viktigaste.
Sedan finns det inte allt och kommer aldrig finnas, t ex finns det inget land på södra halvklotet som har så mycket ljus som Sverige har på sommaren. Visst, du kan sätta upp en fejksol.
Har du eget jet så kan du ändå inte flyga så fort som Concorde gjorde.
Du drar upp sådana där ungdomsdrömmar där man tror att ett lyxliv är ett stort, fult modernt hus och andra helt opersonliga saker.
Om man har så man klarar sig så är det väldigt avstressande. Men mer än det är onödigt.