Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-29, 23:28
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Bara det att man har en stor fin villa där släkt och vänner får plats att umgås, bada i poolen, putta på golf greenen, grilla oxfile eller låta Peter ( my chef) göra en grym middag.
Ta en sväng till garaget och prata lite bilar. Sedan ta en tur i porschen eller min lambon. Varför inte en sväng i 760n med 31 tums screen.

Det där är ju urtråkigt, du får förstå mig, tycker du det är av värde får du tycka det. Själv bor jag hellre mindre och mysigt. Jag får mer och mer funderingar om att sluta äta kött, men tycker inte det finns bra alternativ. Om 20 år kommer det finnas supergott odlat kött. Men det mesta jag vill ha är inte uppfunnet.

Jag är väldigt nöjd med det jag har just för att jag har varit fattig. Alltså på riktigt. Jag är tacksam för alla saker som gör att man inte behöver ha det jobbigt eller oroa sig för att inte ha råd med det viktigaste.

Sedan finns det inte allt och kommer aldrig finnas, t ex finns det inget land på södra halvklotet som har så mycket ljus som Sverige har på sommaren. Visst, du kan sätta upp en fejksol.

Har du eget jet så kan du ändå inte flyga så fort som Concorde gjorde.

Du drar upp sådana där ungdomsdrömmar där man tror att ett lyxliv är ett stort, fult modernt hus och andra helt opersonliga saker.

Om man har så man klarar sig så är det väldigt avstressande. Men mer än det är onödigt.
Citera
2024-11-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det där är ju urtråkigt, du får förstå mig, tycker du det är av värde får du tycka det. Själv bor jag hellre mindre och mysigt. Jag får mer och mer funderingar om att sluta äta kött, men tycker inte det finns bra alternativ. Om 20 år kommer det finnas supergott odlat kött. Men det mesta jag vill ha är inte uppfunnet.

Jag är väldigt nöjd med det jag har just för att jag har varit fattig. Alltså på riktigt. Jag är tacksam för alla saker som gör att man inte behöver ha det jobbigt eller oroa sig för att inte ha råd med det viktigaste.

Sedan finns det inte allt och kommer aldrig finnas, t ex finns det inget land på södra halvklotet som har så mycket ljus som Sverige har på sommaren. Visst, du kan sätta upp en fejksol.

Har du eget jet så kan du ändå inte flyga så fort som Concorde gjorde.

Du drar upp sådana där ungdomsdrömmar där man tror att ett lyxliv är ett stort, fult modernt hus och andra helt opersonliga saker.

Om man har så man klarar sig så är det väldigt avstressande. Men mer än det är onödigt.

Mitt hus är inte fult eller i modern stil ala sverige miljöhus! Inte heller opersonligt då det är helt nytt. Har designat det själv. Varit delaktig i alla steg och valt de matrial jag velat ha. Marmor från italien, trägolv från brasilien mm. Väldigt personligt hus skulle jag säga.

Är nu på väg To the mall och ett besök hoss Louis Vuitton! Lite presenter till frugan.
Kvalitet när det är som best.
Är jag lycklig? Solen skiner och jag kör min 911. Är jag lycklig? All lyx is the icing on the cake! Self made millionaire.

TRO FAN ATT JAG ÄR LYCKLIG!!!!!!

Jag är uppvuxen i ett hus mitt i skogen. Så jag har/upplever det också. I have it all!
Citera
2024-11-30, 17:58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Är nu på väg To the mall och ett besök hoss Louis Vuitton!

Du får gruppera dig med alla andra rika här på FB, de är många.
Citera
2024-11-30, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Du får gruppera dig med alla andra rika här på FB, de är många.

Jag gillar att gruppera med fattiga!
Citera
2024-11-30, 21:21
Medlem
Citat:
Va fan pratar du om?

När jag kör min porsche eller lambo med min fru för en fin middag är jag lycklig. Jag hade varit lycklig i en toyota med min fru på väg till burger king. Men det faktum att jag har en fin bil gör mig lite extra glad/lycklig.

Att flyga första klass till Hawaii med min familj gör mig lycklig. Jag hade varit lycklig bara att åka till Hawaii med min familj, men att kunna åka bekvämt i första klass gör mig lite extra glad/lycklig.

Att jag har ett stort fint hus gör mig lycklig.
Jag har haft flera små gamla hus som gjorde mig lycklig. Men detta stora fina hus gör mig mer lycklig.

Du snackar om något du inte vet.

Pengar gör en glad!!!!!’

Jamen, precis: glad.
Citera
2024-11-30, 22:32
Avstängd
alexxanderhamiltons avatar
Citat:
Va fan pratar du om?

När jag kör min porsche eller lambo med min fru för en fin middag är jag lycklig. Jag hade varit lycklig i en toyota med min fru på väg till burger king. Men det faktum att jag har en fin bil gör mig lite extra glad/lycklig.

Att flyga första klass till Hawaii med min familj gör mig lycklig. Jag hade varit lycklig bara att åka till Hawaii med min familj, men att kunna åka bekvämt i första klass gör mig lite extra glad/lycklig.

Att jag har ett stort fint hus gör mig lycklig.
Jag har haft flera små gamla hus som gjorde mig lycklig. Men detta stora fina hus gör mig mer lycklig.

Du snackar om något du inte vet.

Pengar gör en glad!!!!!’
Du låter stendum och inte lycklig tyvärr
Citera
2024-12-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Du låter stendum och inte lycklig tyvärr

Julhandlat hoss Viutton för 8300$ 🎉

Lita på att jag är lycklig!!!!!
Citera
2024-12-05, 08:50
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Julhandlat hoss Viutton för 8300$ 🎉

Lita på att jag är lycklig!!!!!

Ditt fylloljugande blir mera trovärdigt om du lär dig stava lögnerna rätt.

https://www.louisvuitton.com/dispatch?noDRP=true
Citera
2024-12-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
En katt, kom igen ... jaja, var faktaresistent om du så önskar.

En katt är en familjemedlem. Du låter som en känslolös materialist.
Citera
2024-12-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
"Jag gråter hellre i en Mercedes än en Folkvagn", som en författare sa.
Behöver en aldrig oroa sig för hur pengarna ska räcka när månaden är lång, utan ist kan köpa allt som faller en in, då är livet ganska bekymmersfritt.
Det där är så jävla sant och liksom helt ärligt är du man en frän bil piggar upp humöret är du arg rastlös hoppa in i din fina BMW/WW/Audi/Merca med minst 300hk och åk en runda nattetid fan det är ren avkoppling att bara köra på vägen ingen musik på utan bara lyssna på motorljudet när du cruisar. Glöm den körglädjen i en KIA etc.

Pengar är frihet och makt.
Senast redigerad av Congelado 2024-12-05 kl. 21:11.
Citera
2024-12-05, 21:20
Avstängd
Till en viss del, ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här