Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2019-10-15, 22:45
Medlem
Jag går inte till frisör, jag har inte så mkt hår jag bara rakar själv.
Citera
2019-10-18, 11:03
Medlem
mystoss avatar
Min bästis e proffs frisör o klipper o slingar mig hemma f halva priset. Aldrig funderat på gå till nån annan
Citera
2019-10-19, 08:56
Medlem
InnesIs avatar
Jag gick länge till olika eftersom jag hade en frisyr som var lätt att klippa och inte behövde klippas så ofta. Sedan jag klippte mig kortare hittade jag en frisör som var helt underbar. Supertrevlig och välkomnande men inte för social heller. Vi kunde ibland prata om ganska personliga saker medan vi andra gånger bara var tysta. Hon var öppen för att testa nya saker och oftast blev det bra. När hon bytte salong, 4 gånger, hängde jag alltid med även om det egentligen blev lite väl långt att åka. Men hon slutade helt och sålde sin salong för några år sedan.

Nu går jag till en person som istället håller till mycket nära mitt hem. Hon är bra och trevlig men egentligen lite för social för min smak. Det ska pratas under hela klippningen. Men det är ok trots dyra priser.
Senast redigerad av InnesI 2019-10-19 kl. 08:59.
Citera
2019-10-20, 08:35
Medlem
Byter frisör lite till och från, den förra hon klippte till en början bra men sen blev hon sämre och klippte riktigt kort på mig, kunde lika gärna ha snaggat mig hemma istället, påpekade detta och sen gjorde hon om samma sak igen så jag går inte dit igen.

Min nuvarande frisör klipper bra men det börjar bli jäkla dyrt, klippningen tar max en kvart och kostar numera 470kr. Kanske är dags att byta igen då det är mycket pengar för lite klippning.
Citera
2019-11-01, 12:01
Medlem
Inte alls, Den som är närmst vid tillfället.
Citera
2019-11-03, 14:25
Medlem
Griskissens avatar
Jag byter frisör hela tiden. Gillar inte när de försöker bli för personliga, typ bli ens kompis. Något annat jag hatar är deras tjat om att sälja på en dyra schampoon och andra produkter. Det märks att de gått på kurser och lärt sig att bemöta invändningar:

Vad använder du för schampoo, du har ganska risigt/torrt/fett/hår? Man säger ett dyrt märke för att slippa mer tjat. "Visst, X är ett jättebra schampoo, men jag tror inte att det passar DITT hår."

Måste man skrika att man inte vill köpa deras svindyra produkter som för övrigt finns i storpack på nätet till ett mycket, mycket bättre pris?
Citera
2019-11-04, 20:17
Medlem
Superlojal.
Denna har jag gått till i 2 år och mer, och alltid lika gött snack. Och lika bra klipp+pris
Citera
2024-11-29, 23:30
Medlem
fula-klaeders avatar
Väcker liv i denna gamla tråd.

Ni som är lojala mot en frisör några år, men sen byter. Talar ni om att ni bytt? Säger hejdå och tack för den här tiden?

Jag är i en sån situation nu och behöver råd.
Citera
2024-12-04, 11:28
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fula-klaeder
Väcker liv i denna gamla tråd.

Ni som är lojala mot en frisör några år, men sen byter. Talar ni om att ni bytt? Säger hejdå och tack för den här tiden?

Jag är i en sån situation nu och behöver råd.

Det gör du helt rätt i. Att gå bak ryggen på frisören får mig osökt att tänka på ett specifikt Seinfeld-avsnitt. Finns säkerligen de frisörer som tar illa vid sig. Speciellt om man gått länge och "känner" denne. Hade jag varit du så hade jag bara bytt. Tror ändå inte att frisören kommer bry sig. Om du kommer och säger "hejdå" blir det nog konstigare.

Själv klipper jag mig hos min sambo sen många år tillbaka. Byter jag så undrar hon nog.
Citera
2024-12-04, 11:37
Medlem
7 år sen jag var till frisören klipper mig själv ,brukar bara gå till frisör när jag är i thailand
tycker det är för dyrt i sverige ock vill inte gå till en blatting
Citera
2024-12-04, 16:27
Medlem
100% har rakat mig själv dom senaste 20 åren.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in