Citat:
Ursprungligen postat av
Neflu
Pengarna som blev över investerades istället på ISK. Insåg efter ett tag hur dumt det var att amortera på bolånet, så sedan dess har jag inte betalat in en enda krona. Har däremot utökat lånet för några större inköp istället för att ta av sparkapital. Skulle nästan kunna betala tillbaka hela lånet nu om jag sålde av allt på ISKt, men kommer inte göra det... Så nej, finns definitivt ingen anledning att vara skuldfri om man har bra marginaler i sin ekonomi och koll på läget!
Är ju dock långt ifrån alla som lyckas med sina investeringar. Är ju långt ifrån alla som har koll på läget.
Det finns ju många som har investerat på börsen och tappat bort både sexsiffriga och sjusiffriga belopp.
Själv har jag varken bolån eller andra lån och har aldrig haft och kommer aldrig att skaffa, men det finns ändå dryga 13 miljoner kronor i placerat kapital.
Har dock även personligen gjort felaktiga placeringar på börsen och slarvat bort sjusiffriga belopp för dryga 20 år sedan. Det är Sååå jävla lätt att göra det.
Fan.. Nu börjar jag halka bort från topic. Sorry för det.
Nää fan. Varken bankerna eller deras jävla bolån är något att hålla i handen genom livet.