Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2024-11-29, 17:44
Medlem
discofunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ska väl inte jaga i mörker oavsett om man har lokalkännedom eller inte. Precis vad eller vem som helst kan röra sig i en skog och om man inte kan visuellt identifiera det man skjuter mot ska man också ge fan i att skjuta.

Alltså det finns ju sikten som antingen förstärker ljuset eller visar värme.
Men bilden blir 2d så det är svårt som fan att bedöma avstånd.
Citera
2024-11-29, 17:57
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LosPadres
"Den döda hästen hade ett ingångshål..."

Är väl ganska självklart att om där finns ett hål så är det en kula som orsakat hålet. En kniv eller liknande bladlikt vapen ger ju inga hålliknande perforeringar.
Pil?
Citera
2024-11-29, 18:39
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Pil?

Inte lagligt att jaga med pilbåge i Sverige.. inte än.
Citera
2024-11-29, 19:58
Moderator
pbos avatar
Rubrik ändrad från:
Ännu en häst ihjälskjuten, den här gången avvek jägaren

/mod
Citera
2024-11-29, 21:42
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Jag tror inte en gärningsman bryr sig om huruvida vapnet är lagligt eller inte vid skytte av häst.
Citera
2024-11-29, 22:58
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Inte lagligt skjuta hästar heller?
Citera
2024-11-30, 04:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Det säljs fortfarande i staden där jag bor i en liten köttbutik, väldigt gott med hästkött.
Varenda vildsvin jag har skjutit har skett på natten, månljuset är en bra vän. Markerna där vi skjuter är privat så det är ingen risk att någon obehörig kommer in. Detta är djupt inne i Småländska skogar.

I Sverige finns det inga privata marker där allmänheten inte ha tillgång till, det kan alltså komma någon gående precis när som helst dygnet runt
Citera
2024-11-30, 19:44
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Inte lagligt skjuta hästar heller?

Nej, generellt inte andras iaf. Syftade mer på att tillgången till såpass kraftfulla pilar och pilbågar är relativt liten.. om du inte sysslar med typ bågskytte.

Dock känns det betydligt mer troligt att det är nåt pucko som skjutit fel och dragit från platsen.

EDIT: Skjutit med kulgevär.
Citera
2024-12-02, 07:49
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
I Sverige finns det inga privata marker där allmänheten inte ha tillgång till, det kan alltså komma någon gående precis när som helst dygnet runt
Vi jagade som sagt djupt inne i skogen i Småland, långt bort från byar och städer.
Att någon person skulle komma strosande där mitt i natten vore högst osannolikt. Hade någon kommit så hade jag sett denne, då jag vakade över ett öppet fält där jag hade lagt ut äpplen och ekollon.
Citera
2024-12-03, 17:50
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Nej, generellt inte andras iaf. Syftade mer på att tillgången till såpass kraftfulla pilar och pilbågar är relativt liten.. om du inte sysslar med typ bågskytte.

Dock känns det betydligt mer troligt att det är nåt pucko som skjutit fel och dragit från platsen.

EDIT: Skjutit med kulgevär.
Sannolikt är det nog ett kulgevär vi har att göra med här, jag kan förvisso se framför mig hur nån shtf ramboninja skall testa sin nya fräna båge och lyckas skjuta en häst istället för något vilt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in