Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Orkar inte läsa mer dravel än rubriken.

Har du sett lyxfällan? Har du sett östeuropa? Har du sett USA?

Fula och fattiga får barn hela tiden. Fattiga skaffar flest barn och har mest sex. Detta är fakta. Kolla bara på Afrika och Asien.

Har han sett hur folk lever i Sverige? Unga kvinnor får barn med losers. Så har det alltid varit.

Kvinnor ställer inte skyhöga krav. Men helt ärligt, vem vill ingå i en relation utan att känna något för sin partner? Vad jag misstänker är att fler män än kvinnor tolererar detta. Är det då sant att det är kraven som är för högt ställda?

Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
10-15 år är väldigt mycket i det här sammanhanget. För 10-15 år sedan hade dejtingappar inte slagit igenom och knappt sociala medier heller. Lägg till att det förmodligen var ännu längre sen än så som du var i dejtingsvängen. 00-tal och 90-tal är överhuvudtaget inte jämförbart med idag. Men det är alltid underhållande när boomers och självutnämnda machomän kommer in här och berättar för oss i yngre generationer om hur lätt det minsann är att dejta idag. Som om dessa hade haft en chans om de var unga idag...
Är du född -88?
Senast redigerad av AbstinentKanin 2024-12-02 kl. 21:01.
Citera
2024-12-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tja, är du född 88 som ditt skribentnamn antyder, så är jag inte så värst mycket äldre än dig. Cirka 10-11 år. Ungefär. Närmar mig 50. Och du närmar dig i så fall 40. Du är alltså inte hellre "ung".

Statistiken är tydlig i det att vi lever i en ensamhetsepidemi.

Är man född det året är man inte gröning när det gäller unghet men man är heller inte gammal. Man är fortfarande i åldern där många söker partner. Folk separerar som mest i 30-års åldern och då slängs man in i nuvarande system med apparna tillsammans med alla andra.

På apparna är det kvinnorna som äger plattformen. Och hon är hela tiden ett svep från en i teorin "bättre" karl. Hur ska man då någonsin kunna träffa någon som en man?

Du som kring 50 slapp detta i yngre åren. Och det var tur för er generation. Alla andra är i stort sett rökta.
Citera
2024-12-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Statistiken är tydlig i det att vi lever i en ensamhetsepidemi.

Är man född det året är man inte gröning när det gäller unghet men man är heller inte gammal. Man är fortfarande i åldern där många söker partner. Folk separerar som mest i 30-års åldern och då slängs man in i nuvarande system med apparna tillsammans med alla andra.

På apparna är det kvinnorna som äger plattformen. Och hon är hela tiden ett svep från en i teorin "bättre" karl. Hur ska man då någonsin kunna träffa någon som en man?

Du som kring 50 slapp detta i yngre åren. Och det var tur för er generation. Alla andra är i stort sett rökta.

Jag anser ju att folk ska bojkotta dessa dejtingappar och börja träffas IRL. Sedan om det är kollegor, kursare, polares polare (av motsatt kön), speeddejting, hemmafester, krogen, singelträffar, föreningsliv, hobbys whatever, som får folk att träffas spelar föga roll. Det viktiga är att det sker IRL och inte via en dataskärm/mobiltelefon.

Det ger ju en tydligare bild av vem den andra är och för framförallt kvinnor är det nog viktigt att få se och uppleva och känna mannens doft IRL. Så att hon känner sig trygg och märker om hon är attraherad eller inte.

Psykiatrikern And*ers Han*sen har skrivit om skärmhjärna, såg jag idag.

https://www.akademibokhandeln.se/bok...nt=All%20pages

Handlar förvisso mer om stress och psykisk ohälsa kopplat till skärmar. Men att folk lever i sina skärmar gör också oss alla ensamma.

Män som har svårt att få napp via dejtingappar borde helt klart lägga bort skärmen och försöka träffa kvinnor på klassiskt vis: IRL.

Av de 12 partners jag har haft i mitt liv, så är det endast en jag har träffat via internet. och det var långt före dejtingapparnas framfart. Övriga har jag träffat IRL. Min nuvarande partner träffade jag på krogen! Vi har två fantastiska barn ihop och lever i en genuin kärleksrelation.

Kvinnor finns inte bara på nätet. De finns även IRL. Och det är där man ska träffa dem!
Citera
2024-12-03, 15:22
Medlem
vet inte om jag håller med, känns som att det kryllar av WT par med 3+ skrikande ungar varje gång man går in på valfritt varuhus.
Senast redigerad av Sandolol 2024-12-03 kl. 15:34.
Citera
2024-12-03, 15:39
Medlem
Incendios avatar
Gnäll, gnäll, gnäll.....

De flesta människor inom de flesta kategorier är vanliga människor. Även bland familjefäderna. Och "vanliga människor" är en väldigt blandad grupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in