Citat:
Ursprungligen postat av
KlinkersAerBra
Statistiken är tydlig i det att vi lever i en ensamhetsepidemi.
Är man född det året är man inte gröning när det gäller unghet men man är heller inte gammal. Man är fortfarande i åldern där många söker partner. Folk separerar som mest i 30-års åldern och då slängs man in i nuvarande system med apparna tillsammans med alla andra.
På apparna är det kvinnorna som äger plattformen. Och hon är hela tiden ett svep från en i teorin "bättre" karl. Hur ska man då någonsin kunna träffa någon som en man?
Du som kring 50 slapp detta i yngre åren. Och det var tur för er generation. Alla andra är i stort sett rökta.
Jag anser ju att folk ska bojkotta dessa dejtingappar och börja träffas IRL. Sedan om det är kollegor, kursare, polares polare (av motsatt kön), speeddejting, hemmafester, krogen, singelträffar, föreningsliv, hobbys whatever, som får folk att träffas spelar föga roll. Det viktiga är att det sker IRL och inte via en dataskärm/mobiltelefon.
Det ger ju en tydligare bild av vem den andra är och för framförallt kvinnor är det nog viktigt att få
se och uppleva och känna mannens doft IRL. Så att hon känner sig trygg och märker om hon är attraherad eller inte.
Psykiatrikern And*ers Han*sen har skrivit om skärmhjärna, såg jag idag.
https://www.akademibokhandeln.se/bok...nt=All%20pages
Handlar förvisso mer om stress och psykisk ohälsa kopplat till skärmar. Men att folk lever i sina skärmar gör också oss alla ensamma.
Män som har svårt att få napp via dejtingappar borde helt klart lägga bort skärmen och försöka träffa kvinnor på klassiskt vis: IRL.
Av de 12 partners jag har haft i mitt liv, så är det endast
en jag har träffat via internet. och det var långt före dejtingapparnas framfart. Övriga har jag träffat IRL. Min nuvarande partner träffade jag på krogen! Vi har två fantastiska barn ihop och lever i en genuin kärleksrelation.
Kvinnor finns inte bara på nätet. De finns även IRL. Och det är där man ska träffa dem!