Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-29, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Jag har läst alla sidor och bilföraren har inte nämnts vid namn. Polisen vet vem det är men vi vet inte.

Jo det har hon, *mma *klund
*E
Citera
2024-11-29, 17:20
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
*E
Det där är den påkörda cyklisten. Vem som körde bilen har inte nämnts.
Citera
2024-12-02, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Jag började ana oråd när jag inte såg något maskerat namn någonstans :-(

Tyvärr gissar jag på en småkriminell lokalperson i svart Audi eller dito BMW. Borde det inte synas ett datum i Tingsrätten snart, eller har ni koll på det?
Informerar tingsrätten om när en förhandling ska äga rum? Jag vet att man kan se schemat för förhandlingar, men det brukar endast vara tillgängligt en eller två veckor i förväg, inte långt i förväg, som exempelvis ett halvår innan.

Vanligtvis är det endast den tilltalade, målsäganden och eventuella vittnen som får information om förhandlingstiden långt i förväg. I detta fall är målsäganden avliden, men som allmänhet får man inte reda på detta i förväg – det är endast nära inpå förhandlingen som informationen görs tillgänglig för åskådare.
Citera
2024-12-02, 19:15
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Informerar tingsrätten om när en förhandling ska äga rum? Jag vet att man kan se schemat för förhandlingar, men det brukar endast vara tillgängligt en eller två veckor i förväg, inte långt i förväg, som exempelvis ett halvår innan.

Vanligtvis är det endast den tilltalade, målsäganden och eventuella vittnen som får information om förhandlingstiden långt i förväg. I detta fall är målsäganden avliden, men som allmänhet får man inte reda på detta i förväg – det är endast nära inpå förhandlingen som informationen görs tillgänglig för åskådare.

I till exempel Västmanland, så kan jag se för tre veckor i taget. Se här: https://www.domstol.se/vastmanlands-...forhandlingar/

En del lite intressanta mål, kanske går jag dit i veckan har lite långtråkigt för tillfället. Men mycket synd att lite väl många sker inom lyckta dörrar. Jag förstår sexualbrott med unga brottsoffer, men gängkriminalitet?
Citera
2024-12-03, 10:46
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
*E

Hon verkar ha varit en fin människa när man tittar på hennes Facebook. Så tragisk händelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in