Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2024-12-03, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nekronomikon
Jag har inte mycket erfarenhet av turkbutiker, men för några veckor sedan så gav jag det ett försök. Jag handlade lite frukt och grönt, oliver, vitlök och fefferoni då jag har en sån här affär precis inpå mig och det var sent på kvällen. Jag blev mycket nöjd, både med priset och kvaliteten. Tänkte att ”detta kanske kan vara något att fortsätta med.” (Fick en positiv upplevelse - vilket jag inte hade räknat med ärligt talat.)

Idag försökte samma turk ta dubbelt så mycket betalt för samma varor som jag handlade sist. Jag kan inte se det som något annat än att de inte vill ha oss svenskar som kunder. De vill operera ostört av någon anledning. Är det pga penningtvätt? Eller är butiken en front för något annat? I min värld borde de ju vilja locka svenskar så vi också började handla hos dom = större omsättning och normalisering.

Eller är det något kulturellt? De hatar oss så mycket att de försöker hellre blåsa oss för att tjäna några småslantar och är villiga att riskera att vi aldrig sätter foten i deras affär igen + det dåliga ryktet de garanterat får, än att vi svenskar ska känna att vi har gjort en bra affär? Jag förstår ärligt talat inte. Får jag en bra köpupplevelse så kommer jag ju tillbaka och han får mer business + jag börjar eventuellt handla mer av honom än bara grönsaker med tiden. Det är win win för alla.

Jag får för mig att de hatar oss. Så till den milda grad att de hellre sabbar en långvarig affärsrelation för att känna att de har ”vunnit” och blåst oss på 10kr.

Är lite osäker på var trådstarten hör hemma, men det känns som att JoD kan funka då det faktiskt handlar om diskriminering emot oss riktiga svenskar.

Har ni erfarenheter av turkaffärer och hur tänker ni om detta?

Du är en enabler-hora. Hur känns det?
Citera
2024-12-03, 06:59
Medlem
olasvenssons avatar
Priser måste vara utsatt när näringsidkare säljer till privatpersoner. Det har varit lag på det sedan länge. Anmäl butiken för att inte redovisa sina priser vid varorna.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in