Citat:
Det var till och med så att Pettersson kom att besöka LO-kansliet, som ligger på Norra bantorget, i just juni 1984, med sina högtflygande planer om talboksinläsning och en ljudboksvariant av Bibeln (!). Eftersom jag har blivit upplyst om den intressanta relationen mellan WPU/Palme och da Costa-fallet, kan jag inte låta bli att nämna att Christer Pettersson pendlade mellan Katrineholm och Stockholm på sommaren 1984, om jag har fattat rätt. CP hade en relation med en kvinna i i K-holm, och han befann sig i en uppryckningsperiod. Han sökte bla arbete som talboksinläsare (!). CP var okänt våldsam, gillade att råna knarklangare och befann sig i Vasastan på sommaren 1984, bla hemma hos Sigge C. Eftersom C:s kretsar och Sigges kretsar överlappade varandra, är allt detta lite intressant.
Se nedan:
Citat:
Pettersson rörde sig uppenbart i samma områden som Catrine. Förutom klubben på Norra Stationsgatan, där CP sov över, frekventerade hans bekanta Röda rummet, precis som Catrine.
Ursprungligen postat av Förhör med Christer Pettersson, 1989-01-20
Någon gång i juni 1984 så besökte han LO-kansliet och blev så småningom hänvisad till De Blindas Förening på Gotlandsgatan i Stockholm och därifrån till Medborgarhuset.
I Medborgarhuset så lästes det in olika typer av talskrifter för blinda. Han sammanträffade där med en kvinna, som han vill minnas, hette Inga Grön, eller någonting liknade. Eventuellt kan kvinnan heta Inga Grönvall.
Christer erbjöd sina tjänster, men på grund av att hon själv enbart hade en halvtidstjänst, så kunde någon anställning av Christer inte äga rum.
Så småningom fick Christer idén om att man skulle läsa in en talskrift av bibeln. Skriften skulle i så fall läsas in kapitel för kapitel.
I Medborgarhuset så lästes det in olika typer av talskrifter för blinda. Han sammanträffade där med en kvinna, som han vill minnas, hette Inga Grön, eller någonting liknade. Eventuellt kan kvinnan heta Inga Grönvall.
Christer erbjöd sina tjänster, men på grund av att hon själv enbart hade en halvtidstjänst, så kunde någon anställning av Christer inte äga rum.
Så småningom fick Christer idén om att man skulle läsa in en talskrift av bibeln. Skriften skulle i så fall läsas in kapitel för kapitel.