Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-10, 20:42
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Nååå, TS kanske älskar barnet och vill ha en relation för relationen egen skull.

Faktum kvarstår att barnet är en bastard som inte bär TS gener.
Citera
2024-11-10, 21:00
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Faktum kvarstår att barnet är en bastard som inte bär TS gener.
Så tramsigt och töntigt att hålla på och spänna sig om gener och simp när det är en bonuspappa med ett dilemma.
Citera
2024-11-11, 16:16
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Så tramsigt och töntigt att hålla på och spänna sig om gener och simp när det är en bonuspappa med ett dilemma.

Det får stå för dig, men återigen så han har ingen som helst skyldigheter kring det här barnet. Problemet är att TS utnyttjas friskt och på ett sätt som äventyrar hans relation med den nya kvinnan.

TS ex är en egoistiskt subba som utnyttjar honom ekonomiskt och inte bara det, utan även hans dyrbara tid. Han ska inte behöva agera barnvakt åt någon annans avkomma på sin lediga tid.

Tid som hon själv kan ägna åt dejting eller tillfälliga sexuella förbindelser. Hon vill helt enkelt ha hela kakan.

TS bör helt enkelt fråga sig själv, är det okej att agera dörrmatta åt en emotionellt störd subba? Har TS ens rätt till en egen vilja, eller ens rätten att ha egna åsikter?

All heder att du TS tar ansvar, är hjälpsam och säkerligen en god manlig förebild, men du har inget som helst ansvar att vara tillgänglig när helst det behagar ditt ex att passa hennes barn. Du bör istället tänka på dig själv och dina egna behov, och du behöver vårda relationen du har med kvinnan som vill flytta ihop med dig.

Tänker efter noga, plötsligt står du där ensam.
Citera
2024-11-11, 17:14
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det får stå för dig, men återigen så han har ingen som helst skyldigheter kring det här barnet. Problemet är att TS utnyttjas friskt och på ett sätt som äventyrar hans relation med den nya kvinnan.

TS ex är en egoistiskt subba som utnyttjar honom ekonomiskt och inte bara det, utan även hans dyrbara tid. Han ska inte behöva agera barnvakt åt någon annans avkomma på sin lediga tid.

Tid som hon själv kan ägna åt dejting eller tillfälliga sexuella förbindelser. Hon vill helt enkelt ha hela kakan.

TS bör helt enkelt fråga sig själv, är det okej att agera dörrmatta åt en emotionellt störd subba? Har TS ens rätt till en egen vilja, eller ens rätten att ha egna åsikter?

All heder att du TS tar ansvar, är hjälpsam och säkerligen en god manlig förebild, men du har inget som helst ansvar att vara tillgänglig när helst det behagar ditt ex att passa hennes barn. Du bör istället tänka på dig själv och dina egna behov, och du behöver vårda relationen du har med kvinnan som vill flytta ihop med dig.

Tänker efter noga, plötsligt står du där ensam.
Hon kanske utnyttjar honom, inte vet jag. Frågan handlar inte om det. Det handlar om barnet, inte om exet. Hans relation till barnet som han älskar, inte huruvida han är skyldig någon att stanna.
Citera
2024-11-13, 00:26
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nglbrktsgtnpunkten
...
Jag är så vilsen och full av skam. Jag vill inte överge relationen med barnet. Samtidigt som jag inte har några rättigheter till någonting. Jag vill inte svika min partner.
Vet varken ut eller in.
Ska du flytta långt bort?

Har du inte kontakt då? Kommunicera din känsla så blir det nog bra. En 15-åring borde kunna det mesta även om mycket händer. Vad är problemet när barnet frågar dig om de får hälsa på dig i framtiden?

Allt som exet säger har ju ingen verklighetsförankring.

Du är en farsa men har inget på papper.

Utifrån barnets perspektiv är väl det villkorslös kärlek.

Du älskar barnet utan att få något eller har rätten till något överhuvudtaget?

Jag tror du har svaret där och ska känna dig stolt. På något sätt behöver du samtalshjälp som får dig att ordna dina tankar så att de stämmer med verkligheten och att du inte oroar dig för de fina saker som du har gjort och kommer att göra.

Vet socialen om det i staden eller har allt bara varit i privat regi mellan er och alltså ingen dokumentation alls över hela faderullan?
Citera
2024-11-29, 23:54
Medlem
Roidberts avatar
Det är inte ditt barn och inte ditt ansvar. Du bör alltså inte sabotera för dig själv genom att anpassa dig för mycket efter pojken. Tycker själv att det rimliga är att se honom som en mycket nära vän och umgås med honom när det passar. Men du är inte hans pappa och kommer aldrig att vara det.
Citera
2024-11-30, 16:13
Medlem
Hej TS.

Ja, du är nog en bättre styvpappa än de flesta jag känner. Önskar jag hade haft någon sådan som du i mitt eget liv.

Nu till ex-et. Är hon möjligtvis thailändska? Vill inte peka finger för jag känner några tjejer som kommer därifrån, och de flesta är ärliga. Men ett par jag känner till om har gjort precis som ditt ex.

En vän blev efter några år som gift helt plötsligt ensam med ett barn -- d.v.s. HENNES barn. Hon stack och lämnade en 13-åring hos honom. Han fick efterlysa henne och de fann henne med en ny man i Tyskland.

Han tog hand om barnet, "killen" eller vad man kan säga. Nu är killen 18-19 år men jag vet inte om han fortfarande bor hos styvpappan.

Lycka till. Som skrivet ovan så verkar du vara en förståndig man. Men det är svårt att inte låta sig utnyttjas i din situation. Om det är så att du verkligen tycker om detta barn så ta det som en bonus att han vill vara hos dig. Å andra sidan, kan man ju undra om du måste punga ut med massor av pengar som styvfarsa, Har du mycket pengar? Du måste ju unna dig själv en del i livet. Kanske ex-et utnyttjar dig? Tro mig, lev nu. Jag vet av erfarenhet. gör ditt liv till DITT NU.
Senast redigerad av Detdundrar 2024-11-30 kl. 16:24.
Citera
2024-11-30, 19:53
Medlem
Väldigt märklig kvinna som väljer att gå in i nya relationer hela tiden, speciellt med en femåring.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in