Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-27, 22:20
Avstängd
alexxanderhamiltons avatar
Är detta en vanlig biverkning att man blir helt apatisk inför livet och inte ens vill ut på krogen och supa sig full? Lite som att jag bara vill stirra på en vägg och är nöjd med det. Bör jag sluta ta den här skiten och vad annat kan jag ta? Hur får jag tillbaka orken att ens gå utanför dörren?
Citera
2024-11-27, 22:52
Medlem
Tror det är en vanlig biverkning och något som många brukar säga att man får räkna med de första månaderna innan det förhoppningsvis vänder.

Personligen föredrar jag zombie stadiet och lite trötthet en period, istället för hjärtklappning, panikångest, stress, pstd etc..
Citera
2024-11-27, 22:56
Medlem
Jantejantejantes avatar
Men detta skapar ett beroende. De mesta av psykisk ohälsa idag orsakas av för mycket stillasittande och instängdhet. Du behöver träna och röra på dig, men jag förstår att det inte är lätt. Det är lättare att bara ta ett piller men det kommer aldrig att ersätta effekten av den naturliga biologin.

Det är din kropps signaler att något inte står rätt till, dvs. du rör på dig för lite eller befinner dig i en konstig miljö osv.
Citera
2024-11-27, 22:58
Medlem
zombie-nations avatar
Vissa blir hyperaktiva av SSRI, vissa blir avtrubbade, alla SSRI är inte likadana och dessutom ska man ta en mindre dos som autist.
Citera
2024-11-27, 23:12
Avstängd
alexxanderhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jantejantejante
Men detta skapar ett beroende. De mesta av psykisk ohälsa idag orsakas av för mycket stillasittande och instängdhet. Du behöver träna och röra på dig, men jag förstår att det inte är lätt. Det är lättare att bara ta ett piller men det kommer aldrig att ersätta effekten av den naturliga biologin.

Det är din kropps signaler att något inte står rätt till, dvs. du rör på dig för lite eller befinner dig i en konstig miljö osv.
Jag får ångest av att befinna mig i skogen och springa, gillar heller inte att vara ute så mycket, trovs bäst hemma faktiskt. Träffar aldrig någon, gör knappast något på dagarna, enbart när jag jobbar. Men jag mår bra så länge jag slipper alla idioter.
Citera
2024-11-29, 23:37
Medlem
Gingers avatar
Du vänjer dig. Bättre att vara lite avtrubbad än att stirra i den bottenlösa avgrunden av meningslöshet
Citera
2024-11-30, 18:56
Medlem
Kanske får testa någon annan. Personligen blev jag pigg efter några dagar av escitalopram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in