2024-11-30, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt

PS. Så skriver en kvinna som levt hela sitt liv i skydd av män, och inte behövt möta naturens faror.

I mitt liv har den största faran varit män. De gångerna jag blivit trakasserad av klasskamrater och kollegor osv har samtliga varit män.
Citera
2024-11-30, 12:00
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
I mitt liv har den största faran varit män. De gångerna jag blivit trakasserad av klasskamrater och kollegor osv har samtliga varit män.

(FB) IQ-skillnader mellan kvinnor och män

The research findings from both categories indicate that women’s conversational styles approach rapport talk more frequently by communicating with a tentative communication style and empathetic tone and topics surrounding personal experience. On the other hand, men approach report talk by using an assertive communication style, with conversation topics surrounding their own expertise and factual information.
Du är som en karikatyr av en tantsvamlande kärring. Tack för att du statuerar exempel på fenomenet.
Citera
2024-11-30, 12:02
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jodå jag har all rätt att bemöta ditt oärliga sätt att debattera på.

Vem i denna tråden har förnekat detta?

Vem har förnekat att det finns hormonella skillnader mellan män och kvinnor?
På vilket sätt menar du att det är oärligt, var det för att jag började angripa dig för att du hoppade över frågor och anklagade mig för att säga saker jag inte sagt. Inte mindes saker du sagt tidigare, eller valde att låtsas som du inte sagt det. Att jag visade på att du var inkonsekvent i dina svar, eller vad menar du?

Säger man att könen till största delen är sociala, förnekar man indirekt skillnader på hjärnor, hormoner och annat som påverkar oss och skapar skillnader mellan könen.
Citera
2024-11-30, 12:19
Avslutad
Citat:
Du ger dig in i en loop som aldrig tar slut. (FB) Är mannen dömd att vara hatad av kvinnor på grund av sex mot resurser tänket?

Det är såhär Jenny9 håller på. Kastar ur sig något som är helt fel, man får förklara självklarheter som om man pratar med någon som är efterbliven, och sedan kommer "men snälla nå'n du kommer ju inte med något nytt" eller liknande. Hå så kul.

Citat:
Haha, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vissa av er lever verkligen i en egen verklighet.

Vilka skulle dessa högerrörelser vara som "köpte" forskning och forskare i det allmänna rummet för 5, 10, 15, 20 år sedan i syfte att tysta den sanning som råkar ligga i linje med samtidens genusvetenskapliga politiskt korrekta teorier? Eller du kanske glömmer att svara på den frågan nu, och sedan återkommer vi till detta och du säger att det har du minsann aldrig sagt?

Du är verkligen en riktig toka. Det är fantastiskt roligt att se hur du vänder ut och in på hela din verklighetsuppfattning för att fly den kognitiva dissonans du närmar dig när du behöver tänka kring vad du själv har sagt i tidigare inlägg - klart att du "glömmer" bort både vad du sagt och att svara på frågor då.

PS. Det är helt magiskt att se hur ett par tantsvamlare i tråden har gått från att hävda att det inte finns några IQ-skillnader mellan män och kvinnor, till att, när det presenterats forskning och ställts frågor kring olika resonemang, dessa kärringar nu helt sonika hävdar att det i praktiken inte finns några könsskillnader över huvud taget!

Citat:
Givetvis är det som du skriver här. Det är därför det blir cirkelgång. Därför ser vi dessa skribenter vända ut-och-in på hela sin verklighetsuppfattning, argumentera osammanhängande och självmotsägelsefullt, och så fort det blir en preciserad fråga så blir svaret en hel vägg med svammel om något nästan helt ovidkommande, och så börjar det om.

Citat:

PS. Så skriver en kvinna som levt hela sitt liv i skydd av män, och inte behövt möta naturens faror.

Citat:

The research findings from both categories indicate that women’s conversational styles approach rapport talk more frequently by communicating with a tentative communication style and empathetic tone and topics surrounding personal experience. On the other hand, men approach report talk by using an assertive communication style, with conversation topics surrounding their own expertise and factual information.
Du är som en karikatyr av en tantsvamlande kärring. Tack för att du statuerar exempel på fenomenet.

Varför ägnar du dig åt känslomässigt "tantsvammel" då Stig-Britt? Du drar saker ur arslet och gaggar om person istället för sakfrågan som en annan gubbjävel.
Citera
2024-11-30, 12:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
På vilket sätt menar du att det är oärligt, var det för att jag började angripa dig för att du hoppade över frågor och anklagade mig för att säga saker jag inte sagt. Inte mindes saker du sagt tidigare, eller valde att låtsas som du inte sagt det. Att jag visade på att du var inkonsekvent i dina svar, eller vad menar du?

Säger man att könen till största delen är sociala, förnekar man indirekt skillnader på hjärnor, hormoner och annat som påverkar oss och skapar skillnader mellan könen.

Du rörde ihop tidigare inlägg som jag skrivit i andra ämnen i denna och i andra trådar - med hur barn från 1-6 år leker.

Du citerade inte ett enda av dem och så kan man inte debattera EnCarte.
Citera
2024-11-30, 12:43
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Du rörde ihop tidigare inlägg som jag skrivit i andra ämnen i denna och i andra trådar - med hur barn från 1-6 år leker.

Du citerade inte ett enda av dem och så kan man inte debattera EnCarte.
Jag förutsätter förstås att du kommer ihåg vad du sagt. Kanske är fel. Du å andra sidan tog bort mina följdfrågor om det du uttalade tidigare med säkerhet. Är det bättre menar du?
Citera
2024-11-30, 12:50
Avslutad
Citat:
Jag förutsätter förstås att du kommer ihåg vad du sagt. Kanske är fel. Du å andra sidan tog bort mina följdfrågor om det du uttalade tidigare med säkerhet. Är det bättre menar du?

Nej jag kommer inte ihåg vad jag "sagt" i alla hundratals inläggen jag skrivit, i alla tiotals trådar jag kommenterat i och det gör inte du heller, ingen gör det. Utöver inläggen jag skriver här har jag många samtal och diskussioner irl med kollegor, vänner och familj.

Så citera hädanefter när du refererar till äldre inlägg.
Senast redigerad av Jenny9 2024-11-30 kl. 12:52.
Citera
2024-11-30, 13:13
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Nej jag kommer inte ihåg vad jag "sagt" i alla hundratals inläggen jag skrivit, i alla tiotals trådar jag kommenterat i och det gör inte du heller, ingen gör det. Utöver inläggen jag skriver här har jag många samtal och diskussioner irl med kollegor, vänner och familj.

Så citera hädanefter när du refererar till äldre inlägg.
Om jag skriver ett inlägg, och du svarar på det och inte kommer ihåg det jag skrivit, är det nog andra problem. Men när du bara ut luften, beskyllde mig för att bara tjata om matriarkatet och patriarkatet, då fanns det intgen länk med där jag sagt det. Nu är det väl du som brukar tjafsa om det, hur som helst.

När du tog bort mina följdfrågor, så länkade du inte till det jag faktiskt frågat om. Trots att det var följande inlägg. Så om du menar att du ska ha privilegier, så ska du kanske själv göra själv, som du vill andra ska göra. För till slut blir man less, som när du frågar samma fråga, om och om igen, när jag redan förklarat det flera gånger.

Har man en konsekvent linje, så vet man väl vad man anser och borde ha sagt. Hoppar man fram och tillbaka åsiktsmässigt och sedan förnekar det man redan sagt, då vet man nog inte vad man själv har för åsikt, just den här dagen. Då ändrar man åsikten efter vad som passar debatten just då
Senast redigerad av EnCarte 2024-11-30 kl. 13:17.
Citera
2024-11-30, 13:33
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Varför ägnar du dig åt känslomässigt "tantsvammel" då Stig-Britt? Du drar saker ur arslet och gaggar om person istället för sakfrågan som en annan gubbjävel.

För att du hela tiden flyttar fokus, så fort vi närmar oss en slutsats eller slutledning. Jag diskuterar gärna sakligt, men då ställs också krav på dig att möta mig sakligt, och det gör du inte - utan istället börjar du prata om helt annat, exempelvis att män varit farliga i ditt liv eller annat trams som inte hör diskussionen till. Plocka gärna något sakargument och "ge dig på" det på ett sakligt sätt, så ska jag svara dig!
Citera
2024-11-30, 13:35
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Har man en konsekvent linje, så vet man väl vad man anser och borde ha sagt. Hoppar man fram och tillbaka åsiktsmässigt och sedan förnekar det man redan sagt, då vet man nog inte vad man själv har för åsikt, just den här dagen. Då ändrar man åsikten efter vad som passar debatten just då

Hönan eller ägget. Vet man vad man anser så har man en konsekvent linje.

Citera
2024-11-30, 15:08
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Hönan eller ägget. Vet man vad man anser så har man en konsekvent linje.

Det är numera vetenskapligt klarlagt att ägget kom före hönan. I övrigt tramsar du som vanligt.
Citera
2024-11-30, 15:23
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det är numera vetenskapligt klarlagt att ägget kom före hönan. I övrigt tramsar du som vanligt.

Ska du inte ta och svara på mitt svar till dig där du säger att IQ korrelerar med hjärnstorlek och att IQ inte korrelerar med hjärnstorlek i ett och samma inlägg istället?

PS. Att du skriver att jag tramsar samtidigt som du skriver att det är vetenskapligt klarlagt att hönan kom före ägget helt utan att förstå(?) innebörden av uttrycket eller vad jag menade är humor på ny nivå! Osäker på hög eller låg sådan - det beror lite på perspektiv. Eller kanske du förstod vad jag menade? Men i sådana fall är det ju du som tramsar!?
Senast redigerad av Stig-Britt 2024-11-30 kl. 15:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in