Flashback bygger pepparkakshus!
2013-04-22, 23:27
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Ja, här tänkte jag att vi kunde diskutera alla olika aspekter kring Marlboro utan att för den skull starta en ny tråd hela tiden.

Hur skulle ni beskriva smaken på Marlboro? Lite söt virginiaaktig och en aning rostad va?

Finns inte lights längre? Heter de något annat nu? Vad är "beyond" och "gold" och allt vad det heter? Vad finns det för olika sorter och vad innebär dom?
Senast redigerad av Pulver-Henke 2013-04-22 kl. 23:30.
Citera
2013-04-22, 23:35
Medlem
FilleKruegers avatar
Marlboro light=marlboro gold. Den absolut godaste ciggen! Len och fin smak.
Citera
2013-04-23, 00:06
Favoriten är helt klart röda Marlboro. Korta ska de va också!
Citera
2013-04-23, 00:22
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilleKrueger
Marlboro light=marlboro gold. Den absolut godaste ciggen! Len och fin smak.
Okej, då fick jag det klarlagt. Light rökte jag en del förr i tiden. Riktigt goda! Slutade dock med dessa då jag fått för mig att lights bara är vanliga Marlboros med mer/längre filter. Beyond då? Vad sjutton är det?
Citat:
Ursprungligen postat av laxtomten
Favoriten är helt klart röda Marlboro. Korta ska de va också!
Ja, korta är lite mer smakfulla faktiskt.

Visste ni by the way att Marlboro lanserades som ett kvinnomärke? Läste detta på wikipedia: Philip Morris launched the Marlboro brand in 1924 as a woman's cigarette, based on the slogan "Mild As May". In the 1920s, advertising for the cigarette was primarily based around how ladylike the cigarette was. To this end, the filter had a printed red band around it to hide lipstick stains, calling it "Beauty Tips to Keep the Paper from Your Lips".

Ho, ho - tjejcigg alltså
Citera
2013-04-25, 21:21
Medlem
SleazyRazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Ja, här tänkte jag att vi kunde diskutera alla olika aspekter kring Marlboro utan att för den skull starta en ny tråd hela tiden.

Hur skulle ni beskriva smaken på Marlboro? Lite söt virginiaaktig och en aning rostad va?

Finns inte lights längre? Heter de något annat nu? Vad är "beyond" och "gold" och allt vad det heter? Vad finns det för olika sorter och vad innebär dom?
Beyond är såkallade "klick" cigaretter dvs. Vanliga cigg med en kula i filtret som man krossar för att få mentol smak.
Citera
2017-03-26, 23:28
Medlem
MrMadoffs avatar
Kostade 64 kr idag när jag köpte dom(?) När höjde dom? Tror även det var 20st i dom, är det nya paket? För det brukar väl alltid vara 19?
Citera
2017-05-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Kostade 64 kr idag när jag köpte dom(?) När höjde dom? Tror även det var 20st i dom, är det nya paket? För det brukar väl alltid vara 19?
Reagerade också på det.. Även klick-cigaretterna försvinner nu mer och mer.
Citera
2017-06-29, 12:25
Bannlyst
ÖVerprisad skitcigarett I mitt tycke.
Smakar precis som LM och är förjävla dyrt! Problemet med Marlboro är även att deras clickversionen inte håller någon typ av kvalite WSO, så röker knappt Marlboro ens om jag blir bjuden...
Citera
2022-07-01, 16:51
Avstängd
Pillevickens avatar
Vad är marlboro touch? Vad menas med touch?
Citera
2022-07-01, 16:54
Medlem
Röker inte sen länge men en limpa kostade 200 kr på flyget minns jag.
Citera
2024-11-29, 20:51
Medlem
Karolinen97s avatar
Marlboro Röd är de bästa ciggen som gjorts.

Gold funkar också men slår ej röd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in