Citat:
Ursprungligen postat av
KlinkersAerBra
Vilket land? det låter rätt lågt även med boendet betalt.
Hade jag erbjudits sådan lön hade jag tjänat mer på att stanna kvar i Sverige.
Jag behöver inte mer de där räcker gott o väl för ett bra liv om vi säger såhär jag skulle kunna gå till bilhandlare idag och köpa en sprillans ny bil och betala av den inom 1 år eller köpa hus då jag redan har bra med pengar sparat
nu är ju det där grund lönen vilket är rätt så högt inom mitt yrke det är väldigt lite som tjänar det här enligt statistiken jag har ju 4 års erfarenhet bara, men det nämndes också 3000kr extra bonus o sen kan det ligga runt 3000kr eller 10 000kr för ob beroende hur man vill jobba dra skatt på 27% så kan du få summan så om jag skulle välja hur jag vill jobba då kan man ta 53 000+4500+3000 så räknar du ut de där
I och med att jag knappt behöver betala för något då resorna är inom max gränsen, plus betald boende och mat då blir det inte många avgifter för mig kanske bus/tåg resor runt landet och frukost och middagar beroende på vad man vill hitta på
Jag drar ju inte helt heller jobbar långa pass per månad sen åker jag hem med 14 dagars ledighet men jag slipper den svenska jobb kulturen iallafall, jag kan väl uppdatera hur det går under 2025 om jag kommer ihåg 😂
Bättre än såhär blir det inte