Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2024-11-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Det är ju många faktorer men jag har levt här hela mitt liv när man systematiskt gör livet sämre för en så tröttnar man tillslut

Det finns ingenting att hämta längre trött på att göra andra rika och behandlas som skit trots att man gör bra ifrån sig

Du får attackera sådana som blåst dig eller andra i samhället
Citera
2024-11-23, 23:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Du får attackera sådana som blåst dig eller andra i samhället

Jag gör ingenting och drar sen ser på medans Sverige ruttnar

Har fått erbjudande från både Norge och Danmark nyligen så jag ser ljuset i tunneln

Sen har jag frilans jobb

Ni ska veta, jag har försökt göra det bättre men man lyssnar inte det du ser på nyheterna att man förlorar kunnigt folk till utomlands stämmer till 100% och det varnar man för att det är förstöring av rikedomar/ intäkter för Sverige

Företagen som "skriker" efter kunskap inom mitt yrke kan klia sig i huvudet och undrar varför man har billigt skräp jag bryr mig inte längre och uppmanar alla som har en position där det behövs kunskap som det är svårt att hitta att flytta härifrån, desto fortare det faller desto snabbare kan något annat ersätta den, med många pensionsavgångar på sistone så går det snabbare.

Ja det blir svårare men så länge man har dessa destruktiva policy så kan de fortsätta den vägen till botten jag lämnar det här sjunkande skeppet förhoppningsvis for life.

Naiva blåögda idioter.
Citera
2024-11-25, 14:31
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Hej flashback!

Är en kille som börjar komma uppåt i åldrarna och har tänkt efter ett bra tag nu

Jag börjar bli trött på att vara en del av det svenska systemet och undrar hur man går tillväga för att komma ifrån det så mycket som möjligt alltså jobba och slita för mig själv och ingen annan

Ska sälja bilen snart, mina saker ligger i förråd, sålt ett par saker lägenheten är borta sedan 1 år nu

Jag jobbar som frilansare så använder datorn för det mesta tjänar ok per månad

Känner att jag har ingenting mer att tjäna på systemet längre och rent utav avskyr hur Sverige beter sig och ser ut även befolkningen är något man inte ska ens vara i närheten av

Har ni några tips ni som lever såhär? Börjar seriöst bli trött på skiten😂

Undrar samma sak, finns ju som bekant skuggsidor av samhället, pm gärna för vidare resonemang som inte bör synas offentligt.
Citera
2024-11-25, 17:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LustigaKurre
Undrar samma sak, finns ju som bekant skuggsidor av samhället, pm gärna för vidare resonemang som inte bör synas offentligt.

Inget skumt kriminellt skit om du tänker på det förstör bara för mig själv och för andra.

Allting betalas i det här livet förr eller senare

Honest work thats it.
Citera
2024-11-28, 20:18
Avstängd
Uppdatering: fick jobb erbjudande med 53 000kr i bruttolön med alla resor, mat och boende betalda, jag önskar er alla lycka till.

JAG DRAR NU SVERIGE!

🖕
Citera
2024-11-29, 18:10
Medlem
Citat:
Uppdatering: fick jobb erbjudande med 53 000kr i bruttolön med alla resor, mat och boende betalda, jag önskar er alla lycka till.

JAG DRAR NU SVERIGE!

🖕

Vilket land? det låter rätt lågt även med boendet betalt.

Hade jag erbjudits sådan lön hade jag tjänat mer på att stanna kvar i Sverige.
Citera
2024-11-29, 19:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Vilket land? det låter rätt lågt även med boendet betalt.

Hade jag erbjudits sådan lön hade jag tjänat mer på att stanna kvar i Sverige.
Jag behöver inte mer de där räcker gott o väl för ett bra liv om vi säger såhär jag skulle kunna gå till bilhandlare idag och köpa en sprillans ny bil och betala av den inom 1 år eller köpa hus då jag redan har bra med pengar sparat

nu är ju det där grund lönen vilket är rätt så högt inom mitt yrke det är väldigt lite som tjänar det här enligt statistiken jag har ju 4 års erfarenhet bara, men det nämndes också 3000kr extra bonus o sen kan det ligga runt 3000kr eller 10 000kr för ob beroende hur man vill jobba dra skatt på 27% så kan du få summan så om jag skulle välja hur jag vill jobba då kan man ta 53 000+4500+3000 så räknar du ut de där

I och med att jag knappt behöver betala för något då resorna är inom max gränsen, plus betald boende och mat då blir det inte många avgifter för mig kanske bus/tåg resor runt landet och frukost och middagar beroende på vad man vill hitta på

Jag drar ju inte helt heller jobbar långa pass per månad sen åker jag hem med 14 dagars ledighet men jag slipper den svenska jobb kulturen iallafall, jag kan väl uppdatera hur det går under 2025 om jag kommer ihåg 😂

Bättre än såhär blir det inte
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in