Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Jag tänkte bara att det skulle vara lite märkligt att avregistreras för F-skatt om man fortfarande har F-skatt att betala.

Vad gäller själva firman så behöver den ju inte ens vara registrerad så då kan det vara lite svårt att bara få den att försvinna. Det är iaf klart att man isf inte kan avregistrera den.

De som är inne på riktig lågprislösning startar ett företag med sitt namn enbart, men tror de flesta vill ha ett namn också som är åtminstone skyddat i det egna länet.
Citera
2024-11-28, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
De som är inne på riktig lågprislösning startar ett företag med sitt namn enbart, men tror de flesta vill ha ett namn också som är åtminstone skyddat i det egna länet.

Tycker själv det verkar lite sisådär att starta som enskild näringsidkare i det fallet. Men samtidigt har jag lite svårt att se att ett registrerat namn skall vara det intressanta här. Det är ju bara något som ligger i registret. Aktiviteten hänger ju mer ihop med F-skatten. Så tänker jag iaf.

Oavsett så kommer jag ändå inte ha någon möjlighet att diskutera vidare på ett tag så vi får väl sätta punkt här...
Citera
2024-11-29, 10:18
Moderator
HelgeBuks avatar
Ny tråd infogad. /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in