Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Sure, i mångt och mycket korrekt, men vad som tycks ständigt flyga över ditt huvud är att den ekonomiska situationen kommer förändras radikalt om Pittas/Salétros lämnar.
Och vad du tycks missa är att eran ekonomiska situation har krävt försäljningar på 65M netto de senaste åren för att ens hålla huvudet över vattnet.
Oavsett vad du tror Pittas/Saletros kan tänkas ge er, så tror jag du är naiv om du utgår ifrån att ni får in något bättre. Visst, någon befintlig kan ta både ett och två steg för att fylla tomrummet Saletros/Pittas skulle lämna. Jag tror dock på det när det finns bevis för det.
Säljer ni INTE Pittas/Saletros så vet jag inte vart ni skall dra in dessa summor nästa år. Men det är en helt annan problemställning som inte har göra med era sportsliga möjligheter kommande år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Den unga satsningen har redan skett, för övrigt, även om transformationen inte på långa vägar är färdig. Om vi räknar bort Isherwood och Valakari som båda med allra högsta sannolikhet kommer stanna kvar så är det inte många spelare över 20 som hämtats in och absolut inga spelare över 30. Spelarna som ryktats in (Nikko/Karlsson/Abraham/Sundberg/Nogueira/Pihlström/Stroud) är alltså 18, 18, 19, 20, 22, 22, och 22. Även om vi kan skriva av en hel del av dom ryktena i nuläget så är intentionen ganska tydlig från Berntsen.
Precis. Ni satsar ungt och billigt med både för och nackdelar det innebär. Det är precis det jag konstaterade tidigare.
*edit* Flera av de spelare du nämner kostar summor upp mot 10M. Ni kan värva en, max två för 5 miljoner tror jag.