Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-26, 16:37
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Jag tror du kommer få ett unikt svar för varje förälder som känner sig träffad. Detta är ju fortfarande något som är i den svenska gråzonen. Många har tänkt väldigt långt innan detta alternativ genomförs.
Nä, det har de inte!

Inte ens adopterade barn känner sig trygga utan vetskap om sitt ursprung. Vi kan inte dribbla med det.
Citera
2024-11-26, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Och vem bedömde er som vettiga människor?

Vilka, menar du.
Det är ganska många som är av uppfattningen att vi är vettiga människor med sunda värderingar.
Varför undrar du?
Citera
2024-11-26, 17:37
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nä, det har de inte!

Inte ens adopterade barn känner sig trygga utan vetskap om sitt ursprung. Vi kan inte dribbla med det.
Kan kan vi. Det är görbart och i bögars värld genomtänkt. Hur det är för kvinnor vet ja inte
Citera
2024-11-26, 17:39
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Kan kan vi. Det är görbart och i bögars värld genomtänkt. Hur det är för kvinnor vet ja inte
Du prioriterar ju inte barnen, bara dig själv!

Böga på, men lämna barnen ifred.
Citera
2024-11-26, 18:13
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Nej, de lever i förnekelse. Har haft ett "modernt" par i min närhet. Vårt samhälle har gjort homosexuella till offer som ska ha alla rättigheter de vill, med kryddan att de förtjänar mer än så. För de är ju förtryckta. De skiter egentligen i barnet (de flesta) det är en principsak att de ska ha ett bara.

Jag har sagt det hela tiden, det är inte rätt att förvägra en människa dess ursprung.

Vad har du fått ifrån att ett barn som kommit till genom spermiedonation, äggdonation eller både och (embryadonation) inte har rätt till att få veta sitt ursprung, dvs donatorn.
Kan du förklara?
Citera
2024-11-26, 18:38
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Du prioriterar ju inte barnen, bara dig själv!

Böga på, men lämna barnen ifred.

Jag har inga barn. Lägger mig heller inte i vilka som har barn.
Citera
2024-11-26, 19:48
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogfury
Vilka, menar du.
Det är ganska många som är av uppfattningen att vi är vettiga människor med sunda värderingar.
Varför undrar du?

Ganska många i förhållande till hela världens befolkning?
Citera
2024-11-26, 20:37
Medlem
pn222jws avatar
Jag forum-chat-snackade lite med en ung norsk ekonom, som hade växt upp med två mammor - han beskrev att han ibland kände sig "halv".
Citera
2024-11-26, 20:43
Citat:
Blev inspirerad av inseminations-tråden...
https://www.flashback.org/t3643548
...och började fundera på en sak...

Det har ju blivit mer eller mindre trendigt för ensamma kvinnor samt samkönade par att skaffa barn genom insemination eller surrogatmödraskap.

När dessa barn växer upp och dom försöker hitta sin identitet gissar jag att dom förr eller senare känner saknad av en faders-gestalt (eller moders-gestalt i fall av två pappor).
Visar dessa föräldrar förståelse för sina barn där, eller försöker man kväva dessa känslor med argument som "vi klarar oss bra utan en pappa" eller "men Annika är ju som en mamma för dig... tänk inte på det mer nu..."

Jag har svårt att se att ego-mamman som valde att åka till Köpenhamn och bli gravid, klarar av att ge barnet upprättelse. Att säga "Förlåt... jag valde av egoistiska skäl att skaffa barn själv. Jag har full förståelse för att du saknar en pappa och jag är ledsen att jag utsätter dig för det"

Men vad vet jag?
Är jag helt ute och cyklar?
De gaypar jag känner till har barn med två mammor och två pappor. I båda fallen har fyra kvinnor fött fyra mäns barn och tro det eller ej så kan faktiskt homomänniskor knulla. Bäst av allt för dessa barn är att deras föräldrar umgås med varandra.
Citera
2024-11-26, 21:34
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Du tar upp något viktigt. Därför skall alla framtida barn avlas fram på samma sätt. Vi måste göra oss fria detta tjat om pappa hit och pappa dit. Låt oss avskaffa pappa helt och hållet. Då slipper kvinnor få svåra frågor. Och slipper hitta på kreativa svar inför barnet varför det inte finns någon pappa.

Nu är det mammor som snart inte behövs. Ge det några årtionden med utveckling av konstgjord livmoder så är kvinnor överflödig.

Jag kan tänka mig att barn utan pappa har lättare att bli offer för pedofiler. Barnen söker manliga förebilder bland coacher, bland mammans vänner, lärare och scoutledare.
Senast redigerad av CyberIngmar 2024-11-26 kl. 21:39.
Citera
2024-11-26, 22:48
Medlem
seaworthys avatar
Jag har en och annan bekant som pratat om att skaffa barn på egen hand. Jag har avrått dom till det. Inte främst för att det blir tungt ekonomiskt utan snarare att man blir väldigt ensam i något som i perioder kan vara rätt tufft (hantera och uppfostra barn).
Citera
2024-11-26, 22:50
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag var själv inte övertygad att skaffa barn till en början, eftersom världen ser ut som den gör.
Min sambo sa att om alla vettiga människor resonerar likadant, befolkas snart världen uteslutande av idioter.
Din sambo och far till dina barn är en bra försäjare. Gläd dig åt det lilla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in