2024-11-26, 05:03
Medlem
Jenshalls avatar
Borås sedan länge en förlorad stad. Tyvärr här är integrations kaoset väl i nivå med Malmö och Uppsala.
Citera
2024-11-26, 05:13
Medlem
rasistsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
jag håller med.

finns ingen anledning att tillkalla föräldrarna för nån unge snor en godispåse.

föräldrarna har viktigare saker för sig på sitt jobb, synd att inte polisen har det på sitt.
Precis.
Finns ingen anledning att tillkalla föräldrarna.

Håll småtjuvarna i förvar tills föräldrarna hör av sig till polisen istället. Är det svenskar bör de då få en utskällning då de hämtar barnet, om utlänningar är det ett bra tillfälle att utvisa hela klanen.
Citera
2024-11-26, 05:38
Medlem
-Andreas-s avatar
Det är inte samhället som ska uppfostra barn till att låta bli att stjäla.
Alltså är det absolut korrekt att tillkalla föräldrarna, men de borde ha struntat i polisen, det är onödigt mycket stimmande o slöseri med tid för att ett småglin tog en påse med hallonbåtar.
Citera
2024-11-26, 05:40
Medlem
petronixs avatar
Min blatteradar reagerade direkt när jag läste artikeln.
Citera
2024-11-26, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Helt enig. Det är föräldrarnas ansvar att sätta gränser. Om de lär ungarna att det är ok att snatta så rasar alla gränser. Är det möjligen affärsinnehavarna som skall uppfostra skitungarna?
Gäller då även vid misshandel, mord, våldtäkt osv…
Du förstår nog inte vad en rättsstat är.
Om föräldrarna misslyckas i sin uppfostran är det samhället som måste kliva in och läxa upp både förövare och föräldrar.
Citera
2024-11-26, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
jag håller med.

finns ingen anledning att tillkalla föräldrarna för nån unge snor en godispåse.

föräldrarna har viktigare saker för sig på sitt jobb, synd att inte polisen har det på sitt.

Du tillhör uppenbarligen gruppen av föräldrar som lever på dina barns snattande
Citera
2024-11-26, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Gäller då även vid misshandel, mord, våldtäkt osv…
Du förstår nog inte vad en rättsstat är.
Om föräldrarna misslyckas i sin uppfostran är det samhället som måste kliva in och läxa upp både förövare och föräldrar.

Tror du svarade på fel inlägg. Men för ordningens skull, min kommentar om affärsinnehavare var ironisk. Tänk dig de vilda protester om skitungarna skulle få på käften av dem de stjäl ifrån!
Och, som du kanske sett tidigare i tråden; jag tycke absolut det är bra att polisen agerar och kallar in föräldrarna.
Citera
2024-11-26, 07:51
Medlem
Varför tror flera i tråden att det är babbeföräldrar som gör såhär? Min gissning är att det är medelklass-svensson eller uppåt som beter sig såhär. Det baserar jag på min erfarenhet från skolan, vilka föräldrar som skickar in mest gnäll till lärare och rektor och som förväntar sig att deras lata unge ska ha A i alla ämnen med hänvisning till att dom är kunder i en butik som kallas "skolan". Samma typ av föräldrar tar alltid sitt barn i försvar när den fuckar upp och är ganska duktiga på att skylla på andra (antingen att skolan "gjort fel"/"sett fel", eller att det är "någon annan elev" som är problemet)
Citera
2024-11-26, 08:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasistsvinet
Precis.
Finns ingen anledning att tillkalla föräldrarna.

Håll småtjuvarna i förvar tills föräldrarna hör av sig till polisen istället. Är det svenskar bör de då få en utskällning då de hämtar barnet, om utlänningar är det ett bra tillfälle att utvisa hela klanen.
Bästa förslaget. Vi kommer dock behöva större häkten.
Citera
2024-11-26, 08:24
Medlem
Tidsandan. Ungarna får allt mindre respekt för vuxna och framför allt vuxna som arbetar i butik.

Dessutom anser ungarna att ägaren av butiken är "svinrik".
Citera
2024-11-26, 08:35
Medlem
TheKhurgans avatar
Borås är ju en förlorad stad i de flesta avseenden. De få gånger jag är där ser jag till att besöket blir kort.
Babbar överallt. De kör mot rött och hänger ut ur bilen och skriker. Turklivs på vartenda gathörn och babbar med becknarväskor som drar runt och stirrar hotfullt på folk på varenda gata i centrum.
Råkar man köra igenom "ghettot" (massa höghus och skit, vet inte vad det heter) så ser du inte en vit människa så långt ögat når.

Så att det snattas där gör mig inte det minsta förvånad.
Med dagens demografi så kommer butikerna med hyllor där varorna ligger löst, vara ett minne blott.
Det funkar ju inte att ha folk med noll impulskontroll och noll respekt för svensk lag gåendes omkring i butiker med hemelektronik, kläder och prylar för tusentals kronor liggandes löst.
De kan liksom inte hindra sina tjuvaktiga händer från att bara ta vad de känner för.

Enda ställena det kommer finnas är kanske i köpcentrum utanför stan, dit du i stort sett bara kan ta dig med bil. För då kommer det vara barnfamiljer och etniska svenskar där.
Likaså i fjällen, på Astrid Lindgrens värld och andra liknande platser där MENA inte rör sig.
Citera
2024-11-26, 09:15
Medlem
Enzymes avatar
Den förälder som ifrågasätter rimligheten i att en stöld på 40 kronor bli ett polisärende är ju dum i huvudet. Kommer man undan ger det helt fel signaler och snart är det 400 och senare 4000 etc som ungjäveln stjäl för. Det borde vara hårdare straff typ hamna på ungdomsanstalt värd namnet. Inga permissioner, dålig mat, sadistiska anställda mm. Det är också oerhört viktigt för oss skötsamma medborgare att dom som inte sköter sig åker på straff. Annars bryts hela samhällskontraktet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in