Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
De alpina cheferna Karin Stolt Halvarsson och Lars Melin lämnar sina uppdrag som en följd av missförhållandena inom den alpina grenen i svenska skidförbundet. Gott så, men när skidförbundet skriver att landslagsresultaten förra året var de bästa på många år så är det väl tveksamt.
Ja, om jeg hadde vært svensk, så hadde jeg også hatt problemer med en sånn uttalelse. Med tanke på Sveriges historikk i alpine grener, virker det nesten som at ambisjonene er degenererte for at Sverige igjen skal bli en stor skinasjon på bred front. Det aller kuleste hadde jo vært om det ble satset på hopping og kombinert også da, både for kvinner og menn, men forstår at det kanskje ikke er mulig ut i fra forutsetningene ( men krysser både fingre og tær, og alt jeg har, for at Frida lykkes denne sesongen)
Men alpint da.. der burde mulighetene være tilstede. Og en nasjon som er i verdenstoppen både i alpint og langrenn, kan jo med rette kalle seg en stor skinasjon. Håper virkelig på at det kommer litt mer offensive mennesker inn, som har lite større ambisjoner enn de som forlater skuten nu.