Citat:
Ursprungligen postat av
TurboSlayer
Du förstår väl själv att om de flesta thailändarna hade tjänat så pass mycket så hade thailändska priser varit i nivå med övriga västeuropa, vilket de nu inte är. Inte heller hade thailändarna flockats till skitjobb i Dubai och Singapore. Och inte heller hade dom flockats till svenska män, inklusive dig själv.
Anledningen till att "svenskar tror att de är kungar i Thailand" är just för att det är betydligt billigare än i Sverige.
Men varför ska du tvunget tjafsa emot när du verkar inte förstå skillnaden när jag pratar med dig?
Jag säger det för skilja med någon som är statligt anställda i Thailand och de som är vanligt egna de som är anställda och har egna företag får väldigt lite pension typ 600 baht i månaden.
Det är de som är startligt anställda polis militär bank med mera.
Om du nu verkligen bodde utomlands och Asien så tycker du borde ha koll på det här men du verkar liksom inte riktigt fatta så jag och jag tror att du mest pratar skit?
På återigen så ska jag försöka förklara för dig att priserna här nere i Thailand är faktiskt princip dyrare än vad de är hemma i Sverige.
Vilket är tecken på att just befolkningen i Asien har fått det mycket bättre ekonomiskt ställt.
Det borde du också känna till om du nu säger att du bor här nere?