Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboSlayer
Hur ska det gå till? Ingen anställd kan välja att inte betala skatt då den dras av arbetsgivaren. Allt sköts digitalt och staten har koll på alla transaktioner. Eller menar du att befolkningen skulle rösta fram ett system som struntar i att betala ut pensioner?

Jag tror tyvärr på sedan sista,stycket i ditt inlägg.
Dvs att en såpass stor del av befolkningen inte kommer känna någon gemenskap med åldrande etniska svenskar att de finner stor glädje i att bekosta deras ålderdom.

Via röstsedeln tas ju frågor upp idag som skulle ansetts absurda för 40år sedan.
Könsbyte,HBTQI,Genus,Israel,Flygskam Moskeebyggen och allt möjligt annat, så varför inte om 40år diskutera huruvida det är rätt för troende muslimer att bekosta kristnas välfärd istf enbart sina trosbröders?
Citera
2024-11-17, 19:46
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Hur vanligt är detta? är han förresten fast anställd, om så är fallet (dvs. han är fast anställd) så har de lurat han för att en i hemtjänsten ska tjäna minst 20-25 000 SEK efter skatt!

Alltså nu snackar jag om att min gamla bekant är alltså pensionär i Sverige efter att få jobbat i hemtjänsten och ja han har varit fast anställd vad jag vet och det finns ingen pensionär i Sverige som har jobbat i hemtjänsten som har 20-25.000 efter skatt

Jag har ju själv jobbat i sjukvården i Sverige som enhetschef så jag tror att jag har ganska bra koll på lönerna även om det var några år sedan jag jobbade.
Det var som någon annan skrev att en sjuksköterska kan tjäna upp till 74.000 i lön som stafett skjutsköterska.

Det där stämmer liksom inte det där är mer siffror som folk skriver för att de ska kunna känna sig bättre det finns inte så många sjuksköterska som tjäna speciellt mycket bra pengar i Sverige heller.
Citera
2024-11-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Hur vanligt är detta? är han förresten fast anställd, om så är fallet (dvs. han är fast anställd) så har de lurat han för att en i hemtjänsten ska tjäna minst 20-25 000 SEK efter skatt!

Inte i pension.
13K är väl några tusen mer än garantipensionen?
Citera
2024-11-17, 19:52
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Dvs att en såpass stor del av befolkningen inte kommer känna någon gemenskap med åldrande etniska svenskar att de finner stor glädje i att bekosta deras ålderdom.

Via röstsedeln tas ju frågor upp idag som skulle ansetts absurda för 40år sedan.
Könsbyte,HBTQI,Genus,Israel,Flygskam Moskeebyggen och allt möjligt annat, så varför inte om 40år diskutera huruvida det är rätt för troende muslimer att bekosta kristnas välfärd istf enbart sina trosbröders?

När man läser ditt inlägg blir man verkligen konspiratorisk gällande mentalsjukhuset Swedenistan.
Jag själv tror att WEF och Bilderberggruppen, har en projekt som går ut på att förstöra Swedenistan på riktigt av en anledning. Vad anledning kan vara vet jag inte?
Mentalsjukhuset Swedenistan styrs ju av WEF och Bilderberggruppen.
Senast redigerad av svensson1970 2024-11-17 kl. 19:54.
Citera
2024-11-17, 20:00
Medlem
Citat:

Isåfall är dom flesta länder i nord- och västeuropa körda. Invandringen från MENA ökar och dom fylls i andra Europeiska länder just nu.
Citera
2024-11-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Min svärfar får garanterat ut 60.000 thai baht varje månad han har varit statligt anställd som lärare hela tiden.
Och vad du vill tro om det eller inte det skiter jag i

Och sedan får du också komma ihåg att thailändarna är det landet som har mest semesterdagar bland världens länder och de jobbar inte längre än till 65.

Du förstår väl själv att om de flesta thailändarna hade tjänat så pass mycket så hade thailändska priser varit i nivå med övriga västeuropa, vilket de nu inte är. Inte heller hade thailändarna flockats till skitjobb i Dubai och Singapore eller utfört happy endings för några dollar. Och inte heller hade thailändska kvinnor flockats till svenska män, inklusive dig själv.

Anledningen till att "svenskar tror att de är kungar i Thailand" är just för att det är betydligt billigare än i Sverige.
Senast redigerad av TurboSlayer 2024-11-17 kl. 20:09.
Citera
2024-11-17, 20:08
Medlem
Citat:
Isåfall är dom flesta länder i nord- och västeuropa körda. Invandringen från MENA ökar och dom fylls i andra Europeiska länder just nu.

Ja du har helt rätt I din analys.
Sverige är väl i "framkant" av alla tokerier just nu iallafall.
Men den som lever får väl se hur det blir.
Citera
2024-11-17, 20:10
Citat:
Du förstår väl själv att om de flesta thailändarna hade tjänat så pass mycket så hade thailändska priser varit i nivå med övriga västeuropa, vilket de nu inte är. Inte heller hade thailändarna flockats till skitjobb i Dubai och Singapore. Och inte heller hade dom flockats till svenska män, inklusive dig själv.

Anledningen till att "svenskar tror att de är kungar i Thailand" är just för att det är betydligt billigare än i Sverige.

Men varför ska du tvunget tjafsa emot när du verkar inte förstå skillnaden när jag pratar med dig?
Jag säger det för skilja med någon som är statligt anställda i Thailand och de som är vanligt egna de som är anställda och har egna företag får väldigt lite pension typ 600 baht i månaden.

Det är de som är startligt anställda polis militär bank med mera.
Om du nu verkligen bodde utomlands och Asien så tycker du borde ha koll på det här men du verkar liksom inte riktigt fatta så jag och jag tror att du mest pratar skit?

På återigen så ska jag försöka förklara för dig att priserna här nere i Thailand är faktiskt princip dyrare än vad de är hemma i Sverige.
Vilket är tecken på att just befolkningen i Asien har fått det mycket bättre ekonomiskt ställt.

Det borde du också känna till om du nu säger att du bor här nere?
Citera
2024-11-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ja du har helt rätt I din analys.
Sverige är väl i "framkant" av alla tokerier just nu iallafall.
Men den som lever får väl se hur det blir.

Summa summarum, det finns inte så många länder svenskar kan flytta till för att få en bättre pension i framtiden. I relation till utbetalning och levnadskostnad.
Citera
2024-11-17, 20:13
Citat:

Det stämmer vad du säger de flesta länderna i Europa känner precis samma sak att det börjar bli faktiskt kört i de flesta länderna och det är därför du ser en enorm utflyttning.

Varför tror du priserna ökar här nere på lägenhet och bostäder?

Varför tror du att det är så många som kommer just hit just nu från Tyskland England och Holland?
Folket Europa har förstått var det hela är på väg och det är just därför som högerpartierna växer.
Men högerpartierna i Europa jag vet inte om de är lika skickliga som högerpartierna i Sverige är för i Sverige så verkar högerpartierna älska invandringen.

Det är toppen med hög invandring i Sverige från nederländer med tanke på att du pressade ner priserna och öka konkurrensen till vanliga arbeten.

Prova tänka lite istället?
Citera
2024-11-17, 20:14
Citat:
Summa summarum, det finns inte så många länder svenskar kan flytta till för att få en bättre pension i framtiden. I relation till utbetalning och levnadskostnad.

Faktiskt det första som jag håller med dig om.

Jag skulle kunna tänka mig kanske att det finns något land i Afrika någonstans där den svenska valutan kanske fortfarande ses attraktiv.
Citera
2024-11-17, 20:14
Medlem
Citat:
Du förstår väl själv att om de flesta thailändarna hade tjänat så pass mycket så hade thailändska priser varit i nivå med övriga västeuropa, vilket de nu inte är. Inte heller hade thailändarna flockats till skitjobb i Dubai och Singapore eller utfört happy endings för några dollar. Och inte heller hade thailändska kvinnor flockats till svenska män, inklusive dig själv.

Nu har jag inte själv varit i Thailand, men vad kostar det då om man vill leva med svensk standard?

Dvs ha bil,internet kabeltv ac/värme och normalt svenskt kök/badrum/byggstandard.
Kunna resa utomlands till exotiska Europa en gång om året i minst två veckor med familjen.

Träffa tandläkare/läkare när/om det behövs etc

Inte bo som en bohem i en strandhydda och lyssna på havet medan man grillar själviskad fisk
Senast redigerad av peller 2024-11-17 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in