Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2024-11-01, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Har nån svag minnesbild av att det för 15-25 år sen gled runt nån rödlätt snubbe som kallades "Arvtagaren" på stan, oklart varför men troligen för att han i egenskap av yngre generation utmanade Burk-Curt och stövelmannen om att vara burkpantarkung i stan.
Tror han liknade Hockeybröderna Sedin till utseendet

Stefan "gruffe", minns inte efternamnet.
Vi gick i samma klass i 3 år
Tyvärr tog han livet av sig för något år sedan
Citera
2024-11-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Har för mig att det är detta hus. Har också hört samma sak. Undervåningen var belamrad med allsköns ting.

https://www.google.se/maps/@64.73121...oASAFQAw%3D%3D

Fel hus. Och han klättra in via stege till övervångingen iom nedervåningen var full med skit
Senast redigerad av 2x4femtum 2024-11-08 kl. 19:14.
Citera
2024-11-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2x4femtum
Fel hus. Och han klättra in via stege till övervångingen iom nedervåningen var full med skit

Det är helt rätt hus, han satt ofta på tomten och pillade på i gräset och hade sej.
Citera
2024-11-12, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solisso
Det är helt rätt hus, han satt ofta på tomten och pillade på i gräset och hade sej.

Om jag inte minns fel så är det rätt hus. Det är iaf det hus i Bergsbyn där det stod en stege upp till övervåningen, så mycket vet jag. Jag åkte nämligen skolbuss förbi där varje vardag på 90-talet och såg faktiskt en gubbe halvvägs upp på den stegen en gång.

Som jag minns det var det ”Gummifot” - eller som vi kallade honom, ”Storstövel” - men då det börjar vara för tusen år sedan kan jag mycket väl ha sett en random gubbe på stegen, som genom åren förvandlats till just ”Storstövel” i min minnesbild eftersom jag hört talas om att han bodde just där.

Jag hade dock för mig att huset i fråga rivits, men tyvärr är minnet numera lika opålitligt som Palmeutredningen. Fan vet.
Citera
2024-11-12, 20:08
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodermord
Om jag inte minns fel så är det rätt hus. Det är iaf det hus i Bergsbyn där det stod en stege upp till övervåningen, så mycket vet jag. Jag åkte nämligen skolbuss förbi där varje vardag på 90-talet och såg faktiskt en gubbe halvvägs upp på den stegen en gång.

Som jag minns det var det ”Gummifot” - eller som vi kallade honom, ”Storstövel” - men då det börjar vara för tusen år sedan kan jag mycket väl ha sett en random gubbe på stegen, som genom åren förvandlats till just ”Storstövel” i min minnesbild eftersom jag hört talas om att han bodde just där.

Jag hade dock för mig att huset i fråga rivits, men tyvärr är minnet numera lika opålitligt som Palmeutredningen. Fan vet.

Kan det ha varit början av Nyåkersvägen?
Finns bild från 2009 på ett vitt hus i början av Nyåkersvägen på Maps
Citera
2024-11-13, 15:53
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Kan det ha varit början av Nyåkersvägen?
Finns bild från 2009 på ett vitt hus i början av Nyåkersvägen på Maps

Det stämmer, det var Stövelmannens hus. Burk-Curts ruckel var på Storgatan 20 som revs för att bli nya hyreshus.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in