Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-28, 17:52
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Du kanske skulle spendera mindre tid på sociala medier och mer tid i gymmet.

Extremt få som kör med extrem svank.

Jag har inte sociala medier.
Citera
2024-10-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Jag har inte sociala medier.
Vart är du ens och kollar när du ser dessa med superbrygga?
Citera
2024-10-28, 19:07
Medlem
Citat:
Bänkpress i sig är inte överskattat, men dagens bänk är det.

Den hederliga bänken har blivit bastardiserad av alla dessa dvärgar och rörliga kvinnor som kör exorcismteknik. Därför kan man gilla Josef Eriksson som bänkar som en redig karl utan grov svank och med bra ROM.

Du dissar dvärgar och sen höjer Josef till skyarna? Inget emot honom men han har ingen vidare ROM med sina t-rex armar...
Citera
2024-10-29, 22:39
Medlem
Helt klart underskattat men då halvreppar man inte och man går hela vägen ner med paus. Än bättre om man använder en svängd stång så man kommer djupare ner.
Citera
2024-10-30, 16:33
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonkochKnoll
Du dissar dvärgar och sen höjer Josef till skyarna? Inget emot honom men han har ingen vidare ROM med sina t-rex armar...

Du kanske misstar Josef med en dvärg som Eddie Berglund? För jag tycker då inte att Josef har ROM såpass kort att man kan kritisera honom.
Citera
2024-10-30, 18:51
Medlem
Citat:
Du kanske misstar Josef med en dvärg som Eddie Berglund? För jag tycker då inte att Josef har ROM såpass kort att man kan kritisera honom.

Jag misstar absolut inte. Att Eddie är ännu värre gör inte så att Josef har lång ROM.
Citera
2024-11-03, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
som ett äkta gym-cp.

Jag garvade

Jag köpte mig ett halvrack med 60 kg totalt i vikter. Klarar bara max fem reps, med 40 kg och känner mig ohyggligt svag. Efter de fem så orkar jag inte få upp stången till ursprungs positionen och tja, det ser inte roligt ut. Jag är fan livrädd för den här övningen. Dips, armhävningar går hur bra som helst, men det här bänkandet - det går riktigt dåligt.
Citera
2024-11-10, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ncogn1to
Jag garvade

Jag köpte mig ett halvrack med 60 kg totalt i vikter. Klarar bara max fem reps, med 40 kg och känner mig ohyggligt svag. Efter de fem så orkar jag inte få upp stången till ursprungs positionen och tja, det ser inte roligt ut. Jag är fan livrädd för den här övningen. Dips, armhävningar går hur bra som helst, men det här bänkandet - det går riktigt dåligt.

Jag kör min träning inte för att bygga muskler utan för råstyrka,
kör det tyngsta du klarar 3x3 och sedan ökar du pass efter pass när du klarar det

Kör 3x3 på alla basövningar och tar både kortare tid på gymmet och ökar i styrka och vikter snabbt.
Då behöver du inte vara orolig för 3 reps orkar ju kroppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in