2024-11-09, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja, och allt det där du nämner är ju SÅ vanligt att det händer! Det är SÅ vanligt, att det är värt att sluta knulla så länge republikaner styr landet, om det så är 40 år framåt i tiden och idiotfeministerna i fråga aldrig mer får knulla i sina liv.

Det är en solidarisk handling. De protesterar på detta vis för sina medsystrar som har råkat ut för detta/som kan råka ut för detta. Och för att de själva är medvetna om/rädda för att det även kan hända dem själva.

men det är inte pga. Trump det föds färre barn i Sverige. Så. Ska vi hålla oss till topic som är varför det föds så få barn i Sverige?
Citera
2024-11-09, 01:09
Medlem
Citat:
Jag läser det du skriver, men ingen kan hänga med i dina konstiga och onaturliga tankemönster.
Du är precis lika störd som de där vänstervridna feministerna är som nu går all in för 4B-rörelsen. Anslut dit du också vet jag. Du passar perfekt in i den.

Jag försöker få dig att få viss empatisk förståelse för vad det handlar om. Men du kanske inte har så stor empatisk förmåga.

Nej, varför skulle jag ansluta mig till den rörelsen för? Makes no sense.

Jag föredrar att debattera kring topic och hur man kanske skulle kunna få upp barnantalet i landet, på ett bra sätt som kvinnorna mår bra av.
Citera
2024-11-09, 01:11
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är en solidarisk handling. De protesterar på detta vis för sina medsystrar som har råkat ut för detta/som kan råka ut för detta. Och för att de själva är medvetna om/rädda för att det även kan hända dem själva.

men det är inte pga. Trump det föds färre barn i Sverige. Så. Ska vi hålla oss till topic som är varför det föds så få barn i Sverige?

Detta har inget med Trump att göra. Länkarna till 4B-rörelsen visar dock hur vissa kvinnor tänker, och det återstår att se hur stor den rörelsen blir. Ser du en motsvarande rörelse av män, för män? Nej, tänkte väl det. Vilket också snabbt bevisar det jag tidigare skrivit om hur kvinnor tänker och fungerar, som i sin tur delvis leder till varför det föds för få barn i Sverige.
Citera
2024-11-09, 01:16
Bannlyst
Jag vill lägga en vinkling på det här. Kolla stabilt och världens rikaste land och tryggast med minst fattigdom. Island.. Varför har dom ingen brottslighet där och barn kan springa fritt? Eftersom vi bor där.

Nyliberaler tror endast på mammon för dom själva, därför tror dom på att landet skall ha mer konsumenter.

Eftersom negrerna och araberna förökar sig endast pga bistånd från väst, måste vi förka oss också för vårt folk och planeten. Men en sund etnonationalism likt Island ska vi vara lugna och sköna och föda barn som alldrig förr eftersom vi lever i ett tryggt land, vårt hem utan invandrande raser. Som det är på Island nu skall det vara i Sverige.

Den största babyboomen i Sverige hände på 40- och 50-talet. Varför tror ni. Pga att Sverige var tryggt och vi kunde sätta barnen på skolor utan invandrare och otrygghet.
Senast redigerad av Uffe200 2024-11-09 kl. 01:21.
Citera
2024-11-09, 01:16
Medlem
Citat:
Detta har inget med Trump att göra. Länkarna till 4B-rörelsen visar dock hur vissa kvinnor tänker, och det återstår att se hur stor den rörelsen blir. Ser du en motsvarande rörelse av män, för män? Nej, tänkte väl det. Vilket också snabbt bevisar det jag tidigare skrivit om hur kvinnor tänker och fungerar, som i sin tur delvis leder till varför det föds för få barn i Sverige.

MGTOW? Redpill? Osv. Jodå, det finns liknande rörelser för män. Men de uppmärksammas inte på samma sätt.

Kvinnor i Sverige har det bra och jämställt. Kvinnor i Sverige gillar svenska män. Och jag har inte hört talas om att kvinnor i Sverige vill skapa en 4B-rörelse här.

Att kvinnor i Sverige föder färre barn har med andra orsaker att göra, än vem som styr vårt land eller vem som styr USA.
Citera
2024-11-09, 19:38
Medlem
Jag tror inte att det är speciellt djupt, inte heller att det i första hand saknas ekonomiska incitament.
Par idag skaffar inte det andra, tredje eller fjärde barnet för att de vill inte göra om småbarnsåren. Varken kvinnan eller mannen vill göra en föräldraledighet till. Kvinnor vill inte gå ner i tid i speciellt större utsträckning än män. De är helt enkelt hellre på jobbet än hemma och sköter hushåll och leker med barn av samma anledning som män är det.

Alla män i den här tråden som har jobb ni gillar och förordar att kvinnor skulle kunna vara dels föräldraledig (snittlängd) en tredje eller fjärde gång och därefter gå ner i tid och ägna sig åt barn och hushåll den tiden, skulle ni själva kunna tänka er det? Handen på hjärtat.
Citera
2024-11-09, 19:58
Medlem
Sorken80s avatar
Citat:
Skriver du om golddiggers? Jag skriver om kärlek. Den som uppstår när man träffar en fin personlighet med ett sexigt yttre och man är öppen för att känna kärlek och man klickar. Detta händer även för mediokra personer.

Men de accepterade ju inte situationen. De bröt ju upp från dessa män, efter att ha givit dem flera tillsägelser om att de behöver ändra på sig om de ville ha kvar mina kvinnliga polare. Männen ändrade sig en vecka, sedan var de tillbaka i samma gamla tugg igen. Så därav lämnade mina kvinnliga polare dessa män. Och har som sagt var varsin jämställd make nu! Och den ena fick sina två barn med sin jämställda make. Och den andra fick sitt 3:e barn med sin jämställda make.

Nja, 60% av alla män över 18 har en maka/sambo. Jag tror inte att alla dessa 60% är snygga, vältränade etc. Utan är nog i regel rätt alldagliga, iaf. flertalet av dem. Är de fina och bra makar, så lär deras kvinnor föda alla de barn kvinnan vill ha, med sin make.
De verkar ju ha accepterat det I 6 respektive 10 år. Så här antar man ju att de såg något annat hos personen i fråga som de tyckte vägde upp det negativa. Varför annars bli fast så länge?
Det var alltså en kombination av andra egenskaper, bland de jag listade eller annat, som gjorde att de både fastnade för mannen i fråga och sedan stannade kvar i åratal. Du väljer att bara skylla på männen som inte växte upp. Jag poängterar att kvinnan i båda fallen hade kunnat undvika situationen med, de är inte hjälplösa offer för att vissa män är omogna.

Jag tror du medvetet försöker missförstå. Jag säger helt enkelt att kvinnor har en mångfalt större agens då det gäller dating och parbildning. Om en kvinna inte hittat "rätt" i sitt liv, så pass långt att hon hunnit bli 40+ år, så ligger lejonparten av problemet i orimliga förväntningar från hennes sida. Majoriteten av kvinnor har relativt rimliga förväntningar, majoriteten av män är rimligt partnermaterial. Om du skulle skrapa lite på ytan hos vad din väninna säger sig söka efter så skulle du inse att så är fallet, det kommer antingen vara en kravlista som är orimligt lång, eller orimligt specifik. Men du väljer att enbart skylla på männen.

Alla kvinnor i Sverige som nöjer sig med en partner som är trevlig, jämställd och vill ha barn kommer att hitta en sån partner. Det är när listan av egenskaper partnern måste ha växer de inte hittar någon. Du säger själv fin personlighet och sexigt yttre, men hade du, med handen på hjärtat, nöjt dig med det ens själv? Högutbildad med bra och stabilt jobb brukar följa, och schysst ekonomi allmänt, sedan inga barn, bra klädsmak, rätt intressen, rätt politisk tillhörighet, rätt humor, bra på att laga mat, tycker om att resa, osv., osv., osv.. Mäns lista på krav är generellt kortare med högre acceptans för avvikelser.
Senast redigerad av Sorken80 2024-11-09 kl. 20:06.
Citera
2024-11-10, 00:04
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Att kvinnor i Sverige föder färre barn har med andra orsaker att göra, än vem som styr vårt land eller vem som styr USA.

Exakt, och plötsligt var vi då tillbaka till mitt ursprungliga svar. Detta land har blivit en jävla soptipp och det säger sig självt att människor drar sig för att skaffa barn i ett land som fungerar så dåligt som Sverige just nu.
Du beter dig som en narcissist som konstant vill få rätt även om du så måste vika av från ämnet.
Citera
2024-11-10, 00:31
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
och det säger sig självt att människor drar sig för att skaffa barn i ett land som fungerar så dåligt som Sverige just nu.

Vilka länder tycker du funkar bättre, då? Vilket land skulle du vara beredd att skaffa fem ungar i?

Här har du länderna med världens högsta nativitet:
1. Niger
2. Tchad
3. Somalia
4. Centralafrikanska republiken
5. Kongo-Kinshasa
6. Mali
7. Angola
8. Nigeria
9. Uganda
10. Mocambique

Funkar de bättre, menar du? (Det enda landet på topp 30 som inte ligger i Afrika är Afghanistan, för övrigt.)

Källa: https://www.ui.se/landguiden/statistik/topplista/?factid=a53dc176-04da-e511-9c3d-f01faf3e8f24&charttype=bar&countries=
Citera
2024-11-10, 00:43
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Vilka länder tycker du funkar bättre, då? Vilket land skulle du vara beredd att skaffa fem ungar i?

Här har du länderna med världens högsta nativitet:
1. Niger
2. Tchad
3. Somalia
4. Centralafrikanska republiken
5. Kongo-Kinshasa
6. Mali
7. Angola
8. Nigeria
9. Uganda
10. Mocambique

Funkar de bättre, menar du? (Det enda landet på topp 30 som inte ligger i Afrika är Afghanistan, för övrigt.)

Källa: https://www.ui.se/landguiden/statistik/topplista/?factid=a53dc176-04da-e511-9c3d-f01faf3e8f24&charttype=bar&countries=

Helvete vilket hjärndött svar. Du väljer ut några av de fattigaste länderna, samtliga vilka inte ens är västländer. Kunde du inte komma med ännu värre förslag eller? På vilket jävla sätt, menar du, gör dessa länders olämplighet att skaffa barn i, Sverige lämpligt?

Du är ju riktigt dum alltså. Utomordentligt lågintelligent.
Citera
2024-11-10, 00:48
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Helvete vilket hjärndött svar. Du väljer ut några av de fattigaste länderna, samtliga vilka inte ens är västländer. Kunde du inte komma med ännu värre förslag eller? På vilket jävla sätt, menar du, gör dessa länders olämplighet att skaffa barn i, Sverige lämpligt?

Jag väljer inte. Jag konstaterar fakta att det här är de tio länder i världen som har den högsta nativiteten per capita. Varför föder de flest barn i världen per person, om de nu är så olämpliga att sätta barn till världen i?

Och svara på min fråga: vilka länder är så jäkla bra att du skulle vara beredd att skaffa fem ungar där, om det nu är så förfärligt illa ställt med den svenska föräldraförsäkringen?
Senast redigerad av Saltkatt 2024-11-10 kl. 01:18.
Citera
2024-11-10, 02:44
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jag väljer inte. Jag konstaterar fakta att det här är de tio länder i världen som har den högsta nativiteten per capita. Varför föder de flest barn i världen per person, om de nu är så olämpliga att sätta barn till världen i?

Och svara på min fråga: vilka länder är så jäkla bra att du skulle vara beredd att skaffa fem ungar där, om det nu är så förfärligt illa ställt med den svenska föräldraförsäkringen?

Men du kan väl för helvete inte ta ett exempel där du baserar statistiken på ett annat folk, med en annan kultur, än den svenska. Du kan väl inte veta vad dessa länders folk tycker är bra och dåligt. De kanske är nöjda med deras livssituation.

Nu handlar tråden om varför det föds så få barn i Sverige, och inte i diverse afrikanska länder.
Och då måste vi utgå från hur det SVENSKA folket tycker och tänker, inte vad helt andra folk i andra länder tycker och tänker.

Du tänker helt åt helvete fel.

Och som svar på din sista fråga. Nej, det är ju klart svårt att välja ett lämpligt land när världen blir allt mer upp och ner. För även om det finns länder där saker och ting fungerar bättre än i Sverige, så är det inte helt bra längre. Detta betyder dock inte att man inte vill skaffa barn. Och nu var frågan varför det föds så FÅ barn i Sverige. Inte varför det INTE föds barn i Sverige. För nog fan föds det barn i Sverige, dock inte lika mycket som förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in