Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Skriver du om golddiggers? Jag skriver om kärlek. Den som uppstår när man träffar en fin personlighet med ett sexigt yttre och man är öppen för att känna kärlek och man klickar. Detta händer även för mediokra personer.
Men de accepterade ju inte situationen. De bröt ju upp från dessa män, efter att ha givit dem flera tillsägelser om att de behöver ändra på sig om de ville ha kvar mina kvinnliga polare. Männen ändrade sig en vecka, sedan var de tillbaka i samma gamla tugg igen. Så därav lämnade mina kvinnliga polare dessa män. Och har som sagt var varsin jämställd make nu! Och den ena fick sina två barn med sin jämställda make. Och den andra fick sitt 3:e barn med sin jämställda make.
Nja, 60% av alla män över 18 har en maka/sambo. Jag tror inte att alla dessa 60% är snygga, vältränade etc. Utan är nog i regel rätt alldagliga, iaf. flertalet av dem. Är de fina och bra makar, så lär deras kvinnor föda alla de barn kvinnan vill ha, med sin make.
De verkar ju ha accepterat det I 6 respektive 10 år. Så här antar man ju att de såg något annat hos personen i fråga som de tyckte vägde upp det negativa. Varför annars bli fast så länge?
Det var alltså en kombination av andra egenskaper, bland de jag listade eller annat, som gjorde att de både fastnade för mannen i fråga och sedan stannade kvar i åratal. Du väljer att bara skylla på männen som inte växte upp. Jag poängterar att kvinnan i båda fallen hade kunnat undvika situationen med, de är inte hjälplösa offer för att vissa män är omogna.
Jag tror du medvetet försöker missförstå. Jag säger helt enkelt att kvinnor har en mångfalt större agens då det gäller dating och parbildning. Om en kvinna inte hittat "rätt" i sitt liv, så pass långt att hon hunnit bli 40+ år, så ligger lejonparten av problemet i orimliga förväntningar från hennes sida. Majoriteten av kvinnor har relativt rimliga förväntningar, majoriteten av män är rimligt partnermaterial. Om du skulle skrapa lite på ytan hos vad din väninna säger sig söka efter så skulle du inse att så är fallet, det kommer antingen vara en kravlista som är orimligt lång, eller orimligt specifik. Men du väljer att enbart skylla på männen.
Alla kvinnor i Sverige som nöjer sig med en partner som är trevlig, jämställd och vill ha barn kommer att hitta en sån partner. Det är när listan av egenskaper partnern måste ha växer de inte hittar någon. Du säger själv fin personlighet och sexigt yttre, men hade du, med handen på hjärtat, nöjt dig med det ens själv? Högutbildad med bra och stabilt jobb brukar följa, och schysst ekonomi allmänt, sedan inga barn, bra klädsmak, rätt intressen, rätt politisk tillhörighet, rätt humor, bra på att laga mat, tycker om att resa, osv., osv., osv.. Mäns lista på krav är generellt kortare med högre acceptans för avvikelser.