2024-11-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Alla jag har sett hittills har varit allt annat än fula, just sayin. Inte en enda med blått hår och övervikt.

Jag har bara sett fula. Oavsett hårfärg och vikt.

Citat:
Härligt att höra Joey boy att du stödjer den svenska abortlagen.

Då hörde du fel.

Citat:
Årets idiotkommentar.

Du känner inte till kontexten till kommentaren. För att förtydliga: Nej, JAG riskerar inte att göra prostituerade gravida.

Citat:
Kvinnors sexualitet och reproduktionsrättigheter är ju det enda Trumpråttorna och manosfären gaggat om de senaste åren.

Ingen gråter över att fula feminister sexstrejkar. Snarare tvärtom. Som Hanif Bali uttryckte det på twitter:

"Med tanke på hur ärftligt värderingar är så är det en dubbelvinst för konservativa. Breed them out."
Citera
2024-11-09, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88

Då hörde du fel.

Du känner inte till kontexten till kommentaren. För att förtydliga: Nej, JAG riskerar inte att göra prostituerade gravida.

Ingen gråter över att fula feminister sexstrejkar. Snarare tvärtom. Som Hanif Bali uttryckte det på twitter:

"Med tanke på hur ärftligt värderingar är så är det en dubbelvinst för konservativa. Breed them out."
Jo, här på forumet bölas oavbrutet över att män inte får ligga och att kvinnor borde ligga med dem som välgörenhet. Står du inte längre för ditt eget bölande?
Citera
2024-11-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jo, här på forumet bölas oavbrutet över att män inte får ligga och att kvinnor borde ligga med dem som välgörenhet. Står du inte längre för ditt eget bölande?

Svårt att stå för något jag aldrig har sagt.
Citera
2024-11-09, 22:17
Avslutad
Citat:

Ja ok, ja det förvånar mig inte.

Citat:
Då hörde du fel.

Men du är iallafall inte emot abort, alltid nåt.

Citat:

Nä ok vad bra.....

Citat:

Det där håller bara tills tillräckligt många korkade soft-girls hemmafruar dött i barnsäng eller skadats allvarligt av högriskgraviditeter de inte fått avsluta eller fött gravt missbildade barn som dött kort tid efter födseln i svåra plågor. Sen kommer dessa också börja efterfråga lättillgängliga, billiga och säkra aborter. Eller iallafall deras döttrar kommer göra det.
Citera
2024-11-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ja ok, ja det förvånar mig inte.

Inte mig heller.

Citat:
Men du är iallafall inte emot abort, alltid nåt.

Ja, jag tycker iofs abort är en ganska avskyvärd och oetisk företeelse. Men jag förespråkar inte förbud.

Citat:
Nä ok vad bra.....

Yes.

Citat:
Det där håller bara tills tillräckligt många korkade soft-girls hemmafruar dött i barnsäng eller skadats allvarligt av högriskgraviditeter de inte fått avsluta eller fött gravt missbildade barn som dött kort tid efter födseln i svåra plågor. Sen kommer dessa också börja efterfråga lättillgängliga, billiga och säkra aborter. Eller iallafall deras kommer göra det.

De flesta abortmotståndare accepterar undantagsfall som dessa. Men de är ju just det, undantagsfall, och knappast något som gäller för någon betydande andel av aborter.
Citera
2024-11-09, 22:53
Avslutad
Citat:
De flesta abortmotståndare accepterar undantagsfall som dessa. Men de är ju just det, undantagsfall, och knappast något som gäller för någon betydande andel av aborter.

Men redan nu har ju kvinnor dött pga att läkare inte vågat utföra nödvändiga aborter.... De kristna fanatikerna kommer bara skaka av sig detta som collateral damage.
Citera
2024-11-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ja, jag tycker iofs abort är en ganska avskyvärd och oetisk företeelse. Men jag förespråkar inte förbud.

Här kan du läsa lite om vad abortförbudet i USA har lett till:
https://www.amnesty.se/aktuellt/usa-abortforbud-och-restriktioner-kranker-de-manskliga-rattigheterna/

Citat från ovan länk:

"Vissa kvinnor undvek att träffa en läkare när de fick missfall av rädsla för att bli felaktigt kriminaliserade. Andra kunde inte hitta en läkare eller behandling på grund av brist på akutvård och rädsla hos vårdgivare att de också skulle bli kriminaliserade för att ge nödvändig vård till en patient".

“Det var en fruktansvärd känsla att behöva förklara för läkaren att [min tonårsdotter] hade blivit våldtagen, och sedan behöva höra att han inte kan göra något för att hjälpa", säger en mamma i Mississippi som tvingades resa mer än sju timmar till en abortklinik i Illinois och betala 1 595 dollar för sin dotters abort och nästan 500 dollar för ett hotell.”

"En latinamerikansk kvinna i Texas som var gravid med tvillingar och som i 12e graviditetsveckan fick veta att en av tvillingarna hade diagnostiserats med ett dödligt tillstånd som kunde hota den andra tvillingens liv, beskrev hur hon tvingades resa utanför delstaten för att rädda det livsdugliga fostret:

“Detta var den mest traumatiserande upplevelsen i mitt liv och en som gjordes så mycket värre, i onödan, på grund av dessa ologiska och farliga lagar.”

“De här abortförbuden kommer att göra det mycket mer komplicerat, tabubelagt och svårt att få tillgång till rätt medicinsk vård”.

Och så vidare. Rejält vidrigt med abortförbud, det skapar massor med problem. Död. Skada. Trauma. Så man kan ju förstå denna 4B-rörelsen på så sätt. Sex blir ju en risk.......
Citera
2024-11-09, 23:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
https://www.amnesty.se/aktuellt/usa-abortforbud-och-restriktioner-kranker-de-manskliga-rattigheterna/

Citat från ovan länk:

"Vissa kvinnor undvek att träffa en läkare när de fick missfall av rädsla för att bli felaktigt kriminaliserade. Andra kunde inte hitta en läkare eller behandling på grund av brist på akutvård och rädsla hos vårdgivare att de också skulle bli kriminaliserade för att ge nödvändig vård till en patient".

“Det var en fruktansvärd känsla att behöva förklara för läkaren att [min tonårsdotter] hade blivit våldtagen, och sedan behöva höra att han inte kan göra något för att hjälpa", säger en mamma i Mississippi som tvingades resa mer än sju timmar till en abortklinik i Illinois och betala 1 595 dollar för sin dotters abort och nästan 500 dollar för ett hotell.”

"En latinamerikansk kvinna i Texas som var gravid med tvillingar och som i 12e graviditetsveckan fick veta att en av tvillingarna hade diagnostiserats med ett dödligt tillstånd som kunde hota den andra tvillingens liv, beskrev hur hon tvingades resa utanför delstaten för att rädda det livsdugliga fostret:

“Detta var den mest traumatiserande upplevelsen i mitt liv och en som gjordes så mycket värre, i onödan, på grund av dessa ologiska och farliga lagar.”

“De här abortförbuden kommer att göra det mycket mer komplicerat, tabubelagt och svårt att få tillgång till rätt medicinsk vård”.

Och så vidare. Rejält vidrigt med abortförbud, det skapar massor med problem. Död. Skada. Trauma. Så man kan ju förstå denna 4B-rörelsen på så sätt. Sex blir ju en risk.......

Trumpanhängarna tror och hoppas att detta kommer drabba de snygga och slampiga only fans tjejerna hårdast, äntligen ska de få sin hämnd på de snygga 10 poängs slampiga tjejerna. Att detta drabbar helt vanliga amerikanska kvinnor/par förstår de inte eller så skiter de blankt i det.
Citera
2024-11-10, 00:05
Medlem
Citat:

Citat från ovan länk:

Ja, det är väl främst pga dessa saker som jag inte förespråkar förbud. Dvs av pragmatiska skäl. Men man kan ju samtidigt tycka att abort är en avskyvärd företeelse.

Hursomhelst. Tråkigt för soyapojkarna att de nu inte längre får ligga med de fula feministerna. Men det rör ju inte Trump-röstande män i ryggen. Tvärtom lär det snarare leda till att feministers och soyapojkars gener sprids vidare i mindre utsträckning än tidigare vilket på sikt innebär färre feminister och soyapojkar = vinst för konservativa och Trump-röstare.
Citera
2024-11-10, 00:06
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Och det är inte här i Sverige Trump har blivit statsminister. Och det är inte här kvinnor (från vänstern) fått för sig at sexstrejka. Utan det är ljusblå light-höger kvinnor i USA som fått för sig att sexstrejka.

Har jag påstått att det är i Sverige Trump har blivit statsminister?
Har jag påstått att det är här i Sverige som kvinnor plötsligt har fått för sig att sexstrejka?

Nä exakt, så vad snackar du om? Försöker du vinna poäng eller någonting? Du framstår bara allt mer desperat, vänstervriden som du är.
Citera
2024-11-10, 00:09
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och vilka har de att välja på då? Om de redan nu har svårt att hitta ens fem kvinnor som vill ligga med dem under hela deras livstid?

Fem kvinnor under hela mannens livstid att ligga med kan ju vara jävligt lyxigt, som är få förunnat, lite beroende på hur man tolkar det du skriver.

Tänk, 5 kvinnor, samtidigt, för resten av livet. Knulla de så mycket du vill kors och tvärs, varje dag om du så önskar, alla samtidigt, hur du vill. Inte ens porrstjärnor har det så lyxigt

Där är det så att säga verkligen ALDRIG brist på fitta.
Citera
2024-11-10, 00:10
Medlem
Citat:
Trumpanhängarna tror och hoppas att detta kommer drabba de snygga och slampiga only fans tjejerna hårdast, äntligen ska de få sin hämnd på de snygga 10 poängs slampiga tjejerna. Att detta drabbar helt vanliga amerikanska kvinnor/par förstår de inte eller så skiter de blankt i det.

Och de tiotals miljoner vanliga kvinnor som röstade på Trump då? Vill de också ha hämnd på de snygga 10 poängs slampiga tjejerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in