Citat:
Ursprungligen postat av
Batmanovic
som rubriken lyder har jag stannat i styrka och ökar inte längre i vikter, jag har tränat under många år och testat alla olika varianter 5x5 sedan flera reps, öka med 2,5 kg osv osv.
jag äter bra mycket kött, ägg, grönsaker och olika typer av kolhydrater
Jag funderar på att börja ta någon form av preparat för att öka styrka och sedan sluta och behålla det muskelminnet jag bygger under den tiden jag tränar med någon form av preparat.
Dock tvivlar jag lite på steroider då det stökar till det endokrinologiska systemet och med tanke på att jag har hypotyreos (låg sköldkörtelomsättning) så undrar jag om det finns andra alternativ.
Vad säger ni? någon kunnig inom område här?
Hade testat att successivt lägga på mig 10 kg under 1 år.
Sedan se över om det finns bra kompletterande övningar för att ge dina basövningar en boost.
Som exempel kan det vara att du behöver träna upp din core stabilitet för att bli bättre på mark och knäböj.
Kanske lägga in övningar som bulgariska split squats mm.
För bänken och militär pressen kanske stabiliserande övningar för axlar och bröstryggen.
Sedan kanske lägga in stop reps i basövningarna i vissa pass för att träna upp svaga lägen.
Ibland kan det också hjälpa med att man kanske drar ner på volymen för separata övningar och kör fler övningar istället för många set på ett fåtal övningar.