Citat:
I rest my case:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eMkqyO/4b-rorelsen-vaxer-bland-kvinnor-i-usa-efter-trumps-seger-vagrar-sex
Det säger ju för fan allt om kvinnors mentalitet. Sex är, som jag också menar, bara ett styrmedel för kvinnor. Det är en maktfaktor. Och de vet det själva. De flesta kunde inte bry sig mindre egentligen för de har inte alls samma behov av sex som män har. Detta är också helt uppenbart när man kollar på hur det ser ut på horhus.

Låter det för någon som att dessa kvinnor, i artikeln ovan, är sugna på att skaffa barn med män?
Det enda som de bryr sig om är sin sjuka feminism. Där blir det inga barn gjorda skall jag tala om.
Citat från artikeln: "Inte dejta män, inte gifta sig med dem, inte ha sex med dem och inte föda barn."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eMkqyO/4b-rorelsen-vaxer-bland-kvinnor-i-usa-efter-trumps-seger-vagrar-sex
Det säger ju för fan allt om kvinnors mentalitet. Sex är, som jag också menar, bara ett styrmedel för kvinnor. Det är en maktfaktor. Och de vet det själva. De flesta kunde inte bry sig mindre egentligen för de har inte alls samma behov av sex som män har. Detta är också helt uppenbart när man kollar på hur det ser ut på horhus.

Låter det för någon som att dessa kvinnor, i artikeln ovan, är sugna på att skaffa barn med män?
Det enda som de bryr sig om är sin sjuka feminism. Där blir det inga barn gjorda skall jag tala om.Citat från artikeln: "Inte dejta män, inte gifta sig med dem, inte ha sex med dem och inte föda barn."
Detta har ju med aborträtten att göra. Trump valde under sin tid som president ut domare till HD som var uttalade abortmotståndare. Vilket sedan ledde till inskränkt aborträtt i flera delstater.
Inskränkt aborträtt är detsamma som inskränkta mänskliga rättigheter. Man tar bort rätten för kvinnors rätt till kroppslig autonomi. Och riskerar kvinnors liv genom att de som känner sig nödgade till abort kan komma att göra en osäker/farlig abort. Man riskerar även livet på kvinnor som får missfall och inte får vård, då sjukvård är rädda att ge kvinnan vård och anklagas att ha utfört abort på henne.
Inskränker man kvinnors mänskliga rättigheter, så är det klart att de kommer protestera. Men det är inte bara en protest, det är även ett skydd. Genom att inte dejta män, inte gifta sig med män, inte ha sex med män (och inte bli med barn med män), så riskerar kvinnorna inte sina liv genom tex. missfall och utebliven vård eller genom oönskade graviditet och osäker och farlig abort.
En stark aborträtt, leder till tryggare kvinnor. Tryggare kvinnor leder till fler förhållanden och chans till fler barn... De försöker väl få Trump att fatta detta. Genom en strejk mot orättvisor helt enkelt.
4B-rörelsen kommer i övrigt från Sydkorea.