Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-24, 02:43
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Du gör framsteg, det är det viktigaste! Och det är din kropp, så det är den du ska jämföra med! Jag är faktiskt imponerad av att du är så uthållig, får du nån svacka får du pma mig så ska jag hjälpa dig.

Tack så mycket för det! Jag kör vidare, många fina människor på klubben också. Vi är alla överens: plankan och burpies i kubik är pure pain!
Citera
2024-07-24, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Tack så mycket för det! Jag kör vidare, många fina människor på klubben också. Vi är alla överens: plankan och burpies i kubik är pure pain!

De övningarna kommer alltid att vara pure pain haha!
Citera
2024-09-06, 03:18
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Tjena, Kippen här igen!

Har nu gått på Muay Thai nästan tio veckor. Jag har några tips: som vi pratade om tidigare så är kampsport ganska intervallorienterad. Eller hur? Jag började med att gå ner till det vanliga gymmet två gånger per vecka, i en och en halv timme, och körde järnet på säcken. Jab, cross, hook, elbows, knees, teep, roundhouse kicks... Kombinationer. Sedan sit-ups, armhävningar, plankan, burpies. Löpning i intervaller. Utöver kampsportträningen. Det senaste träningspasset kändes bra. Inte vår hårdaste instruktör, men jag känner markant skillnad.

Peace!

MVH/Kippen
Senast redigerad av Kip.Kinkel 2024-09-06 kl. 03:51.
Citera
2024-09-06, 03:26
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Tjena, Kippen här igen!

Har nu gått på Muay Thai nästan tio veckor. Jag har några tips: som vi pratade om tidigare så är kampsport ganska intervallorienterad. Eller hur? Jag började med att gå ner till det vanliga gymmet två gånger per vecka, i en och en halv timme, och körde järnet på säcken. Jab, cross, hook, elbows, knees, teep, roundhouse kicks... Kombinationer. Sedan sit-ups, armhävningar, plankan, burpies. Utöver kampsportträningen. Det senaste träningspasset kändes bra. Inte vår hårdaste instruktör, men jag känner markant skillnad.

Peace!

MVH/Kippen

Glömde att säga... testa speed rope. Mycket bra för kampsport.
Citera
2024-09-06, 03:44
Medlem
Citat:
Tjena, Kippen här igen!

Har nu gått på Muay Thai nästan tio veckor. Jag har några tips: som vi pratade om tidigare så är kampsport ganska intervallorienterad. Eller hur? Jag började med att gå ner till det vanliga gymmet två gånger per vecka, i en och en halv timme, och körde järnet på säcken. Jab, cross, hook, elbows, knees, teep, roundhouse kicks... Kombinationer. Sedan sit-ups, armhävningar, plankan, burpies. Utöver kampsportträningen. Det senaste träningspasset kändes bra. Inte vår hårdaste instruktör, men jag känner markant skillnad.

Peace!

MVH/Kippen

Vet ju inte hur eran träning är men vi kör alltid 3min, vila 1min, om det inte är nåt enkelt där du kör i par, då får man byta mittsar under minuten och sen köra 3min.

Man blir otroligt bra på att återhämta sig på den minuten.

Ett annat tips som jag säkert redan skrivit är att springa 45min före eller efter den vanliga träningen. Ger otroligt bra kondis.
Citera
2024-09-06, 03:58
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Vet ju inte hur eran träning är men vi kör alltid 3min, vila 1min, om det inte är nåt enkelt där du kör i par, då får man byta mittsar under minuten och sen köra 3min.

Man blir otroligt bra på att återhämta sig på den minuten.

Ett annat tips som jag säkert redan skrivit är att springa 45min före eller efter den vanliga träningen. Ger otroligt bra kondis.

Korta och intensiva intervaller har nog givit det bästa resultatet för mig så här långt. Inte bara löpning, utan all träning. Vår träning är nog liknande. Med instruktören som snackar och demonstrerar så blir det nog mer än en minut. Ibland är vi udda par och får köra "time share". Inte opimalt.

Jag har ändå tur. Jag har två sparringpartners som ibland kommer med till det vanliga gymmet. Vi kör lätt sparrring, med 14 oz handskar, benskydd och tandskydd.
Citera
2024-11-06, 21:45
Medlem
XblancaXs avatar
Citat:
Placerar tråden här och inte i kampsport, eftersom den handlar om kondition mer specifikt. Har tränat på gym i ett år, kanske två gånger per vecka. Mest några träningsmaskiner och 20 minuter crosstrainer per gång. Kanske var jag för lat? Trodde i min inbillskhet att jag hade en ganska hyfsad kondition. Tills jag gick ett intropass på en kampsportsklubb som sysslar med kampsporten Muay Thai (thaiboxning). Passet innehöll väldigt många fysiska övningar som helt tog knäcken på mig. Låg helt utslagen på mattan. Jag inser nu att min kondition är helt kass!

Kan ni hjälpa mig? Vad är bästa sättet att snabbt öka min kondition och slippa skämma ut mig på träningspassen?

Du kan alltid löpträna men annars är det bara att köra på det släpper eftersom Mvh Kru Blanca
Citera
2024-11-08, 19:57
Medlem
Rekommenderar intervaller av spurter var tredje dag. Kör lite lätta vikter och många reps på gymmet. Typ knäböj (skitlätt vikt) osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in