Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-06, 13:58
Medlem
Tydligen så har Joe Rogan "bytt sida" och kommit ut och ger Trump sitt fulla stöd nu också. Han intervjuade Trump i din podd inför valet likt många andra men han har vad jag vet aldrig varit Trumpsupporter och var det inte då heller.

Däremot så ska han tydligen ha ändrat uppfattning i frågan efter en lite senare intervju med Elon Musk.

Däremot så var han ganska klar med tidigt att han inte var någon Harris supporter heller däremot så ska han tydligen vara lagd åt det mer demokratiska hållet än republikanska.

På tal om Harris så var väl hon gäst i podden också om jag inte minns fel nu.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-11-06 kl. 14:00.
Citera
2024-11-06, 18:37
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Tydligen så har Joe Rogan "bytt sida" och kommit ut och ger Trump sitt fulla stöd nu också. Han intervjuade Trump i din podd inför valet likt många andra men han har vad jag vet aldrig varit Trumpsupporter och var det inte då heller.

Däremot så ska han tydligen ha ändrat uppfattning i frågan efter en lite senare intervju med Elon Musk.

Däremot så var han ganska klar med tidigt att han inte var någon Harris supporter heller däremot så ska han tydligen vara lagd åt det mer demokratiska hållet än republikanska.

För 5+ år sen kanske han var demokrat, har varit väldigt uppenbart sen han flyttade till Texas/covid osv att han gått extremt långt höger ut jämfört med förut.
Citera
2024-11-06, 18:40
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:

Han var ju jävligt anti-trump 2016 när han gick till val första gången.

Men det är egentligen ingen skräll, Rogan är lättpåverkad och är numera helt tvärtom än hur han var när han startade podden. Förr i tiden hade han till och med TV-program där han sågade sönder konspirationsteorier men numera har hans podd blivit den plattformen som tar konspirationsteorierna till mainstream.
Citera
2024-11-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning

Men det är egentligen ingen skräll, Rogan är lättpåverkad och är numera helt tvärtom än hur han var när han startade podden. Förr i tiden hade han till och med TV-program där han sågade sönder konspirationsteorier men numera har hans podd blivit den plattformen som tar konspirationsteorierna till mainstream.
Lyssnar man på vad han säger så han för inte alltför länge sedan att han såg sig som demokrat eller åt det hållet men var jävligt skeptisk till Harris som president.

Sedan så har han ju intervjuat lite personer inför det här valet bla Trump men även Harris tror jag.

Trumpintervjun är rätt intressant när Trump sitter och retas lite med honom och säger saker som "Du är ingen Harris typ utan snarare en Khabib typ" osv och Joe försöker väl tackla det där lite fint utan att vara otrevlig.

Sedan så gjorde han tydligen en intervju med Elon Musk också och den ligger också på att lyssna på listan för efter den så ändrade Joe inställning totalt och blev pro Trump (enligt honom själv) men det lät inte så när han hade Trump i studion som en av "nyckelpersonerna" han körde intervjuer med före valet.

Undrar om vi får se Dana White i den nya regeringen nu, att Musk kanske hamnar där är ingen högoddsare men det hade minst sagt varit intressant med Dana White som någon form av minister 🤣

Han firade såvitt jag vet valvakan privat ihop med både Trump och Elon.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-11-06 kl. 19:27.
Citera
2024-11-07, 18:26
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:

https://www.reddit.com/r/DecodingThe..._a_difference/

Angående konspirationsteorier, kom nyss ut en video där Epstein kallar Trump för en av hans bästa vänner. Vilket är rakt upp i Joe Rogans wheelhouse som man säger i USA, men ändå ignorerar han det och endorsar Trump istället
Senast redigerad av Dirty. 2024-11-07 kl. 18:32.
Citera
2024-11-07, 20:04
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Sedan så har han ju intervjuat lite personer inför det här valet bla Trump men även Harris tror jag.

Harris har han inte intervjuat. De hade inga möjligheter att komma till hans studio och han var inte intresserad av att göra intervjun någon annanstans.

I övrigt skiter jag i Rogan sen en bra tid tillbaka, kan lyssna på hans kampsportsrelaterade avsnitt men skiter i allt som har med politik eller konspirationsteorier att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
https://www.reddit.com/r/DecodingThe..._a_difference/

Angående konspirationsteorier, kom nyss ut en video där Epstein kallar Trump för en av hans bästa vänner. Vilket är rakt upp i Joe Rogans wheelhouse som man säger i USA, men ändå ignorerar han det och endorsar Trump istället

Klockrent exempel på hur en opportunist fungerar.

Finns ju en likadan med Lamotte där det dras upp om att han käkade muffins gjorde på hans kärrings bröstmjölk samtidigt som att han säger åt folk att sluta bete sig som rasister om de inte vill bli kallade rasister till att sedan själv sitta och lipa över att bli kallad rasist och att han inte tar något ansvar för att hans följare hotar att våldta feminister han hängt ut.
Citera
2024-11-07, 21:21
Medlem
Citat:
Harris har han inte intervjuat. De hade inga möjligheter att komma till hans studio och han var inte intresserad av att göra intervjun någon annanstans.

I övrigt skiter jag i Rogan sen en bra tid tillbaka, kan lyssna på hans kampsportsrelaterade avsnitt men skiter i allt som har med politik eller konspirationsteorier att göra.

Klockrent exempel på hur en opportunist fungerar.

Finns ju en likadan med Lamotte där det dras upp om att han käkade muffins gjorde på hans kärrings bröstmjölk samtidigt som att han säger åt folk att sluta bete sig som rasister om de inte vill bli kallade rasister till att sedan själv sitta och lipa över att bli kallad rasist och att han inte tar något ansvar för att hans följare hotar att våldta feminister han hängt ut.
Oftast lyssnar jag också mest på de kampsportsrelaterade avsnitten men då och då så kan han göra någon intervju med någon som kan handla om något helt annat och då kan det vara lyssningsvärt men det peror helt klart på person och ämne.
Citera
2024-11-08, 02:19
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Oftast lyssnar jag också mest på de kampsportsrelaterade avsnitten men då och då så kan han göra någon intervju med någon som kan handla om något helt annat och då kan det vara lyssningsvärt men det peror helt klart på person och ämne.
Vill man ha bra analyser skulle jag rekommendera Jack Slack, en snubbe som faktiskt vågar säga när fighters är efterblivna och rentav suger och han är uppenbarligen en EXTREM fighting nörd. Väldigt mycket tekniskt snack som är långt över min förståelse av MMA och på en helt annan planet än majoriteten av fansens förståelse.

Jävligt tröttsamt att lyssna på "analyser" av folk som Rogan och DC t.ex, som säger att ALLA är bäst i världen på allt i jämförelse.
Senast redigerad av Dirty. 2024-11-08 kl. 02:37.
Citera
2024-11-08, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Vill man ha bra analyser skulle jag rekommendera Jack Slack, en snubbe som faktiskt vågar säga när fighters är efterblivna och rentav suger och han är uppenbarligen en EXTREM fighting nörd. Väldigt mycket tekniskt snack som är långt över min förståelse av MMA och på en helt annan planet än majoriteten av fansens förståelse.

Jävligt tröttsamt att lyssna på "analyser" av folk som Rogan och DC t.ex, som säger att ALLA är bäst i världen på allt i jämförelse.
Frågan är vem som är den bästa UFC kommentatorn idag. Rogan är kult men jag skulle nästan säga Bisping faktiskt. Speciellt när han och Laura Sanko kommenterar DWCS ihop.

De jag har svårast att lyssna på är dock Felder och Cruz, framförallt Cruz.

John Annik är rätt så ok också.

Förövrigt så är DC:s och Sonnens podd jävligt rolig men det beror nog mer på Sonnen än DC. Den Karin har alltid varit rolig.
Citera
2024-11-08, 03:03
Medlem
Oliveira verkar vara ute ur matchen vs Chandler om ryktet stämmer och Dustin är beredd att hoppa in på kort varsel tydligen och rädda showen.
Citera
2024-11-08, 04:19
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Frågan är vem som är den bästa UFC kommentatorn idag. Rogan är kult men jag skulle nästan säga Bisping faktiskt. Speciellt när han och Laura Sanko kommenterar DWCS ihop.

Förövrigt så är DC:s och Sonnens podd jävligt rolig men det beror nog mer på Sonnen än DC. Den Karin har alltid varit rolig.
Har mindre problem med de som kommentatorer. Kommentatorerna jobbar för UFC vilket betyder att en stor del av deras uppgift är att hypa upp saker, vilket i förlängning betyder att deras "analyser" hamnar i skymundan för säljsnack. De är inte kommentatorer för att de är bra på att analysera fights, utan för att de är bra på att skapa hype.

Din Thomas kommentarer som dyker upp är riktigt bra däremot, och det är väl snarare i det lägret vi kan hitta bra analyser. Dvs headcoaches på respekterade MMA gym, däremot håller dessa generellt sett en riktigt låg profil vilket är helt förklarligt. Är ju uppenbarligen inte smart att gå ut och prata om hela sin gameplan filosofi som en headcoach.

DC är ju riktigt rolig med Dagestanierna dock. https://www.youtube.com/watch?v=08r0JtiKD_Y är ju klockrent, men även där ser man hur Cormier ALLTID hypar ALLA.
Citera
2024-11-08, 08:11
Medlem
Citat:

Jag är såld på Sanko som kommentator,tycker hon är Spot on var gång,otroligt skön lyssna på,hoppas hon snart får ppv galorna kommentera.Hon o bisping under DWCS är bra kombination
Det jag sett av Felder är med bra.
DC och cruz e nog mina minst favoriter,
Rogan är Rogan,han e nog inte den bästa,men komplett , man e uppvuxen i ufc med honom,så vill ha kvar han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in