Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-06, 17:41
Medlem
Dom dagarna ni trycker snabbmat, läsk och godis, kalorierna springer i väg. Försöker ni fortfarande anpassa er till er kalorinivå och dra ned på ex proteinen eller äter ni som vanligt där också?

Ex om jag har en kalorinivå på 2500kcal. Jag äter glass, godis och piza och får i mig 2000 kcal. Slutar ni då när når 500kcal till. Eller äter ni fortfarande mat så ni få i er tillräckligt med protein även om kcal springer iväg och ni hamnar på 5000 kcal?
Citera
2024-11-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Dom dagarna ni trycker snabbmat, läsk och godis, kalorierna springer i väg. Försöker ni fortfarande anpassa er till er kalorinivå och dra ned på ex proteinen eller äter ni som vanligt där också?

Ex om jag har en kalorinivå på 2500kcal. Jag äter glass, godis och piza och får i mig 2000 kcal. Slutar ni då när når 500kcal till. Eller äter ni fortfarande mat så ni få i er tillräckligt med protein även om kcal springer iväg och ni hamnar på 5000 kcal?

Målet är att äta mindre varje dag
Citera
2024-11-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Målet är att äta mindre varje dag

Så du hade skippat att äta som vanligt för att få i dig tillräckligt med proteiner för att behålla muskelmassan för att hålla kcal nivån är viktigare.
Citera
2024-11-06, 19:57
Medlem
Klas-Vegass avatar
Jag är godismissbrukare sedan mycket lång tid.

Men det syns ju inte säger folk. Nej för jag har ersatt lunch med godis. Så i mitt fall nej. Jag avstår den vanliga maten vid lunch alltså. Plus jojo-bantar.

Hur andra gör vet jag inte.
Citera
2024-11-06, 21:12
Medlem
Villianlols avatar
Citat:

Hade aldrig kommit till det läget. Men om, så hade jag sett till att nå mitt proteinbehov oavsett. Resterande kalorier hade alltså enbart varit från protein.
Citera
2024-11-07, 08:55
Medlem
Citat:

Protein är inte så viktigt. Protein är bara lika viktigt som allt annat.
Citera
2024-11-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Protein är inte så viktigt. Protein är bara lika viktigt som allt annat.

Så kcal nivå är viktigare än allt annat om man äter skit.
.Jag trodde proteinerna gick före allt men tack.
Citera
2024-11-07, 12:30
Medlem
Citat:
Så kcal nivå är viktigare än allt annat om man äter skit.
.Jag trodde proteinerna gick före allt men tack.

Nja. Riktigt så enkelt är det inte. Träning är långsiktigt så avvikelser har inte betydelse för själva muskelmassan.
Jag hade försökt lägga mig på balans i ditt exempel.
Lean gain har jag kört länge nu. Du kan läsa om det om du tycker det verkar intressant att behålla sin bodyfat men ändå öka i muskelmassa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in