Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-22, 09:00
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Så varför erbjuder Google sina tjänster i Albanien? Hela affären är väl att sälja reklam?

De säljer inte YouTube Premium där. Det är väl inte så lukrativt när det inte finns några ads för folket att köpa sig bort från, lol.
Citera
2024-10-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
De säljer inte YouTube Premium där. Det är väl inte så lukrativt när det inte finns några ads för folket att köpa sig bort från, lol.

Tänkte deras tjänster över lag, men det är någ som den andre som svarade att det är en strategi att ha en stark position när ads blir tillåtet.
Citera
2024-10-22, 12:07
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Tänkte deras tjänster över lag, men det är någ som den andre som svarade att det är en strategi att ha en stark position när ads blir tillåtet.

Det stämmer nog och sedan gissar jag att YouTube (Google) vill att folket där ska kunna komma åt provästlig information. YouTube har på senare tid börjat bannas (segas ner) i Ryssland, då någon rysk minister hade krävt att ryska YouTubers skulle få sina bannlysningar upphävda.

Maskinöversatt med DeepL från ryska:
The upload speed in video hosting YouTube may drop by 70 per cent by the end of this week. This was announced by Alexander Khinshtein, chairman of the State Duma Committee on Information Policy, Information Technologies and Communications, at a press conference.

According to his assessment, the problems have arisen primarily due to the actions of the video hosting itself, which has stopped investing in its root system in Russia. At the same time, 80 per cent of YouTube's Russian-language content is stored on servers in our country.

The MP recalled that YouTube is owned by Google, a corporation banned in Russia, which is deprived of the ability to pay for servers in Russia. ‘The fate of YouTube is in their hands,’ Hinshtein believes.

He called on the video hosting to fulfil the requirements of Roskomnadzor, including unblocking about 200 channels of Russian citizens and companies that have not been censored by the company.

As it became known at noon Moscow time, the number of complaints about the work of YouTube in the morning increased seven times, it was reported by the service ‘Failure.RF’. The number of complaints about the speed and lack of downloading data is approaching 1,900.

The press secretary of the Russian president Dmitry Peskov, sharing his personal observations with journalists, said that he had not yet noticed a failure in the work of the video hosting service - it works for him.
https://rg.ru/2024/08/01/hinshtejn-o...-v-rossii.html
Citera
2024-10-30, 21:58
Medlem
FreeTube kom med en ny version för några dagar sedan
https://github.com/FreeTubeApp/FreeT...g/v0.22.0-beta
Citera
2024-11-01, 00:04
Medlem
Korv-Bajss avatar
Resistor eller ej.
Nu är det väldigt nära att jag helt slutar använda datorer.
Citera
2024-11-06, 01:01
Medlem
Fick precis ett meddelande från YouTube att jag från och med 24/11 måste ha ett kontokort utfärdat i Argentina för att kunna fortsätta kunna ha kvar mitt premium-medlemskap där. Vi kan väl säga att jag inte bor i Argentina men valt att till syns göra det för att spara lite pengar. Något tips på hur jag kan lösa detta eller är det bara att tacka och bocka för den tid som varit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in