• 6
  • 7
2024-11-05, 12:37
Medlem
USA tror de kommit med båt: https://www.independent.co.uk/news/w...-b2640887.html

En slags rysk version av tv-serien Fresh of the Boat, fast istället för att få ett jobb och hus så dör de i ett anfall mot ukrainska försvarspositioner.
Citera
2024-11-05, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qh
Hur ska du kunna neka för omvärlden vad som händer då?
Frågan gällde vem som har kapacitet. Sen att flyga utan transponder är en rysk specialitet som kan nyttjas speciellt väl inom just Ryssland.
Citera
2024-11-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Frågan gällde vem som har kapacitet. Sen att flyga utan transponder är en rysk specialitet som kan nyttjas speciellt väl inom just Ryssland.

Ok, men som jag länkade till ovan så tror USA att soldaterna skickades med båt.
Citera
2024-11-05, 18:57
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Av den enkla anledningen att Nordkorea befinner sig inte i krig med Ukraina och då kan han inte skyddas av krigslagar.
Det krävs mer än så för att bli legosoldat.
Citera
2024-11-05, 19:05
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qh
Ok, men som jag länkade till ovan så tror USA att soldaterna skickades med båt.
De åkte båt från Nordkorea till Vladivostok, som, i förhållande till Rysslands storlek, ligger på gränsen till Nordkorea.
Varför de kördes med båt begriper jag inte, men jag gissar att järnvägen på sträckan var upptagen med annat, alltså vapen och ammunition som ska direkt till fronten.
Citera
2024-11-05, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
De åkte båt från Nordkorea till Vladivostok, som, i förhållande till Rysslands storlek, ligger på gränsen till Nordkorea.
Varför de kördes med båt begriper jag inte, men jag gissar att järnvägen på sträckan var upptagen med annat, alltså vapen och ammunition som ska direkt till fronten.

Oavsett transportsätt så borde det vara fördelaktigt för båda länderna om soldaterna hade pass. Då kan de ju hävda att de bara är i Ryssland för att gästarbeta (vilket många nordkoreaner gör). De får säkert ändå sina pass konfiskerade när de kommer till frontlinjen. Att skicka dem helt utan pass vore väldigt misstänksamt, dessutom så äventyrar det Rysslands gränssäkerhet att medvetet välja att ha folk utan pass i sitt land. Då kan ju vilken asiat som helst som befinner sig i Ryssland hävda sig vara en nordkorean som är där för att bygga försvarsställningar.
Citera
2024-11-05, 19:59
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Det krävs mer än så för att bli legosoldat.

Oavsett vad man kallar nordkoreaner som strider i Ukraina så är deras status tveksam.
Så länge de krigar i Kursk i Ryssland då kan de betraktas som krigsfångar eftersom Ryssland ger de legitimitet i Ryssland.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in